MRCZ Open International 2009

Voor de 1/10 Touring liefhebbers zijn er enkele updates (2 om precies te zijn). In alle touring klassen wordt de LRP/Nosram VTEC 30X band toegelaten. Voor de EFRA piloten wordt ook Lipo toegelaten als 'brandstof'.

Op onze site kan je ook een overzicht van piloten terugvinden.

Gr. Pieter

Aangezien de baan vrijdag opgebouwd kan worden, en er dus niet getraind kan worden op vrijdag wil ik een ander moment nog komen trainen. Of zouden we eventueel Vrijdag avond nog kunnen trainen??
Pieter/ Benedict, kun jij me vertellen of ik bijvoorbeeld 14 en 15 November kan trainen of 7 en 8 november de CW (IEC) mag mee rijden?

Het is heel jammer dat er vrijdag niet gereden kan worden, en ik hoop dan ook dat dat niet te veel rijders zal kosten.

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Het parkoer word eenmalig en speciaal voor dat weekend opgebouwd, niet kunnen trainen is dus voor iedereen hetzelfde.
De IEC word op een andere en veel kleinere locatie (in hun clublokaal) verreden.

MJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Het parkoer word eenmalig en speciaal voor dat weekend opgebouwd, niet kunnen trainen is dus voor iedereen hetzelfde.

MJ

Pa Joosens,

Dat maakt me niet zo zeer uit, het gaat me ook een beetje om het tapijt soort en de juiste banden e.d. met 1:12. Dat is vaak het moeilijkste om uit te zoeken op de baan, dus ben ik benieuwd of er al eerder getraind kan worden. Dat de Lay-out anders is maakt mij niet zo uit :)

Groet Robert

Robert,

Bij mijn weten heeft de club een baan in een pand net buiten Zwevegem vlakbij de brug ??? Daar hebben ze een (kleine) indoor piste. Het tapijt daar ligt er al tijden in en zal dus ook veel meer grip geven. Daarbij zullen de snelheden op de grote baan een stuk hoger liggen. Trainen om de auto af te stellen heeft daarom geen zin. Je zult het zaterdagochtend met de 2 controlled practises moeten doen ( net als alle anderen ).
Ga dus uit van een basis set-up en werk vanaf daar.

banden draaibanken ?

Mijne zoon heeft daar vorig jaar zijn eerste meters 1/12 gereden, en hij had al snel de smaak te pakken !
Ook de layout v/h circuit was zeer goed.

Spijtig dat daar geen draaibanken ter beschikking werden gesteld, want als je beginners wil aantrekken in zo'n klasse, is dit toch een must. Gelukkig vonden we een bereidwillige collega die ons met materiaal en kennis bijstond!

groet en tot dan,
Kurt, de pa van John

Laatst bewerkt:
Banden 1/12

Heb daar vorig jaar met Gray & Yellow & Pink achteraan gereden, afhankelijk van hoe de grip opbouwde. Vooraan meestal purple of magenta's rond de 42mm.

Er lagen toen ook een paar bulten in het tapijt die moeilijk te zien waren vanop de rostrum. Rijhoogte 4mm+ dus...

grtz

Hi iedereen,

Een beetje het forum uit het oog verloren. Wij hebben nog steeds ons indoor circuit (in het Ontmoetingscentrum De Brug), zoals hier al eerder gezegd is het een stuk kleiner en ligt de tapijt er vast.

Wat we dit jaar wel proberen is het aantal bulten volledig weg te werken.

Kurt, ik ben blij dat er in de hobby steeds een aantal mensen zijn die bereidwillig zijn om te helpen. Voor dit jaar denk ik wel dat er meer draaibanken zullen aanwezig zijn ;).

Gr. Pieter

training

Robert,

je gebeden zijn verhoord:

"Dear driver,

We would like to invite you to the free practice on Friday 20th November 2009. You can enter the practice session from 6 pm (18h) till 9 pm (21h).

Looking forward to seeing you on the race track!

Regards,

Pieter Saelens "

Yep, indeed!

Er is een practice session op vrijdagavond van 18 tot 21u.

De organisatoren vonden nog een beetje free-time om dit
in te plannen :-)
Het zijn weliswaar slechts enkele uurtjes maar nu is er
toch enige free practice tijd beschikbaar!

Benedict.

Robert,

je gebeden zijn verhoord:

"Dear driver,

We would like to invite you to the free practice on Friday 20th November 2009. You can enter the practice session from 6 pm (18h) till 9 pm (21h).

Looking forward to seeing you on the race track!

Regards,

Pieter Saelens "

Het is bijna zover...

Voor de mensen die niet op zaterdag kunnen aanwezig zijn. Er zullen nog 2 kwalificaties plaatsvinden op zondagmorgen. Voor wie meer informatie wenst, kan me steeds een mailtje sturen.

Het inschrijvingsbedrag voor de 1/10de klassen bedraagt 10€ voor wie enkel op zondag deelneemt. Indien mogelijk graag voorinschrijven, betaling op zondag, bij aankomst in de zaal.

Gr. Pieter

Idd een spannend wéékend op komst met véle toprijders uit verschillende landen.
In de 1/10 klasse kunnen er zich gerust nog enkele inschrijven hé, want véél 1/10 rijders zijn er nog niet. Zékers in de 1/10 efra kunnen er nog véél rijders bij hé. Maak ook van deze klasse een spannende strijd zou ik zeggen. Dus wéés erbij op dit prachtig wéékend. Iederéén van harte welkom bij MRCZ Zwevegem. Dus zoals Pieter de info gaf,schrijf u gerust in,al kun je enkel op zondag déélnemen.

Jawel, er resteren nog maar enkele dagen om je in te schrijven voor de jaarlijkse MRCZ international race; tot op heden hebben zich al zo'n
53 piloten

ingeschreven in
1/10 stock, 1/10 superstock, 1/12 EPS Spec, 1/12 EPS Modified

We publiceren ook hier binnenkort de time table.
Algemeen:

Vrijdag : free practise (18u-21u)
Zaterdag : 2 controlled practise + 4 kwalificaties
Zondag : 2 kwalificaties + 1 practise finale + 3 finales

Tot binnenkort,
Benedict.

In de toegestuurde PDF staat 7:30.

Saturday
Controlled Practice 2
Qualification heat 4
Track opens at 7H30 SATURDAY

First run at 9H00

Sunday

Qualification heat 2
Practice (finals configuration) 1
Finals 3
Track opens at 7H30 SUNDAY
First run at 8H30

Groet Robert​

Laatst bewerkt:
Een eerste blik op de uitslag van vorig weekend....

1/10 Stock

1 Koen Middelkoop
2 Michel Robijn
3 Michel Mahieu

1/10 Superstock

1 Thomas Stockman
2 Yves Bertrand Zoma
3 Manuel Henriet

1/12 SPEC

1 Markus Mobers (Serpent)
2 Olivier Bultynck (Corally)
3 Jan Asmer (Serpent)

1/12 MOD

1 Markus Mobers (Serpent)
2 Robin D'Hondt (CRC)
3 Benedict Vantomme (Vantomme)

Van harte bedankt aan iedereen die aanwezig was :-)
Ik hoop dat jullie even hard hebben genoten van het
race weekend (als de wedstrijdleiding)!

grtz,
Benedict

Back