MS Flight Simulator als RC Simulator?

• Topicstarter Topicstarter Jeroen Vlaeminck
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroen Vlaeminck

Guest
Hallo,

Ik heb op dit forum en in deze rubriek in het bijzonder, al heel wat kunnen nalezen rond RC Simulators.

Toch vraag ik mij af als MS Flight Simulator ook dienst kan doen als RC Simulator. Is dit realistisch als het op RC vliegen aankomt? Of sla ik hier de bal mis?

Ik hoor graag jullie adviesen :cool:.

Groetjes Jeroen

Goeie morgen Jeroen en welkom op dit forum.

Het is zeker te doen om met vliegtuigen in MS Flight Simulator rond te vliegen alsof het RC toetstellen waren.:D

Realistisch zal het allemaal wel niet zijn, dat niet, echte toestellen (wat flight simulator min of meer probeert te benaderen) vliegen nu éénmaal anders dan onze kisten.

Wat ik altijd deed (toen ik nog geen Aerofly had) is het beeld op "tower" zetten. Zo zie je het toestel van uit de vluchttoren. Je kan eenvoudig tussen de verschillende beelden door scrollen door het gebruik van de letter S.

Heb je een toegewijde zender of gebruik je een joystick? Als dat niet zo is zul je weer aan realisme inboeten. Ik vlieg zelf MS FS met een USB zender die bij Aerofly zat.

Kijk anders eens naar FMS voor een gratis toegewijde RC simulator. Deze is compleet gratis en zo van het net te halen; even FMS in google intypen.

Stevo

Hallo Stevo,

Ik vreesde er inderdaad al voor dat het vliegen met MS Flight Simulator niet altijd even realistisch is.

Ikzelf was inderdaad ook van plan om mijn beeld op de 'Tower' view te plaatsen binnen MS Flight Simulator. Dan heb je een gelijkaardig effect als bij het echte RC vliegen, niettemin kan het toch een leuke ervaring worden.

Ik heb uit het verleden reeds een ruimte ervaring met MS Flight Simulator. Ik heb dan hier ook nog een aantal versies liggen waaronder ook nog ene op diskettes ;-)

Ik heb onlangs in Duitsland een USB interface gekocht zodat ik mijn Graupner MC-14 kan aansluiten op mijn computer. Ik wacht momenteel nog op de levering van deze toebehoren.

Ik heb FMS als eens gedownload van het net. Het vliegt inderdaad lekker maar ik heb het algauw aan de kant gelegd. Zonder controller alias joystick was het vliegen geen makkie, zeker niet op een laptop waar je geen numeriek klavier hebt.

Bedankt voor je post.

Groetjes Jeroen

Zonder controller alias joystick was het vliegen geen makkie

Ja, zonder toegewijde controller is er inderdaad niets aan, je hebt ook geen enkele voeling met je toestel op die manier.

Ken MS FS ook al jaren en ook ik heb hier wel nog enkele diskettes rondvliegen (dacht FS 4):D

Je beeld op tower zetten is inderdaad de beste optie.

En verder geen dank hoor, daar is dit forum nu éénmaal voor;)

Stevo

Als je in staat bent een "MS-Flightsimulator-vliegtuig-parameter-file" aan te passen, dan zou je een een "standaad" vliegtuig om kunnen bouwen naar modelvliegtuig .... "ooit" heb ik lang geleden ergens voor een eerdere versie van MS-FS een op "Charter" gelijkend modelvliegtuig op het net opgeduikeld .... misschien is er nog wel zoiets te vinden .... het "modelvliegtuigje" vloog wel redelijk realistisch, maar MS-FS is toch niet helemaal "het" platform voor modelvliegen .... FMS doet het beter ... en als je geld genoeg hebt dan neem je "RealFlight G4" of "AeroFly Pro de luxe" om er maar een paar te noemen ...

Voordat ik begon met modelvliegen (heli en vliegtuig) heb ik eigenlijk alle flightsims die uitkwamen gespaard (enkele jaren). Hier heb ik heeeeel veel tijd in gestoken. Later ben ik inderdaad zoals jij vanuit de "tower" gaan vliegen. Ik begon daar al mee op mijn XT pc van Philips... Heerlijk met simulators als Flightsimulator 3 / 4, Chuck Yeager Advanced Flight Trainer....

Later kwamen plotseling simulators op de markt waarmee echt kon worden model gevlogen. Eerste versie van RealFlight..... Zucht... Als ik daar nog aan denk.....

Maar mijn advies is inderdaad zoals Dirk aangeeft. Goede pc met daarop RealFlight G3 of G4. Moet heel eerlijk toegeven dat ik zelf nog steeds de orginele controller van G3 en G2 gebruik met HEEL VEEL plezier. USB inprikken en vliegen ermee !!!

G2 heeft in mijn ogen nog steeds de beste "gevoeligste" helicopter simulator. Voordeel is dat als je deze sim nog vind er echt geen hoofdprijs voor mag worden gevraagd !

Back