dit is ook wel iets vaags hoor...
buiten bereik, met 2,4 ghz, met een heli?
hoe ver ga jij wel niet?
een beetje gerenomeerd systeem moet 1km kunnen halen.
wanneer de satelieten niet helemaal lekker staan wordt dat misschien wat minder, maar compleet 0 is wel heel erg
al zou 1 sateliet compleet worden afgeschermt door het carbon.
mijn ontvanger zit in de neus van de 600, met de 2 antennes op de neus.. dus als de staart naar mij wijst, zit er het meeste carbon van het frame tussen de antennes en zender.
nooit iets gehad.. wel ander merk, futaba..
maar spectrum moet echt wel een stuk beter kunnen dan wat jij hier schetst.
die ontvangers etc zitten ook in zwevers.. volcarbon etc. vliegtuigen..
vliegtuigen gaan op de sloffen veel verder dan jij met de heli.
je electronica is nog heel, doe s een reikwijdte test. dat kan spectrum namelijk ;-)
je beeld klopt nl niet geheel met een signaalverlies. test ff, is dat het niet kun je andere oorzaken aan gaan wijzen.
normaal bij signaalverlies gaat de failsafe in werking.
vaak staat dit standaard op servo hold, dus houdt hij de laatste positie vast.
maar dan kun je hem dus ook niet dichterbij sturen om weer in bereik te komen..
daarnaast is dit niet je eerste vlucht.. dus waarom nu opeens signaalverlies?
een regelaar die opnieuw optoert geeft aan dat hij 0 als heeft gezien..
vaak is de bailout waarde 10 gas (bv), de regelaar activeert de motor dan niet, maar deactiveert de soft start
0 gas is de soft start waarde
0 gas komt ook voor als er ff een rammel in de stekker heeft gezeten, draadbreuk oid in de signaaldraad
of herstart van de ontvanger.. dan zou je stroomvoorziening onder de 3 volt oid gekomen zijn.
dat kan door een te lichte bec, of door een rotte servo. die trekt dan misschien 5x zoveel amperes dan normaal, en dat trekt niet 1 bec.. of je moet er een extreem grote in hebben zitten ;-)
stroomvoorziening testen met een logger.. misschien logt de regelaar iets?
of een multimeter ergens tussen vastzetten, op de grond snel alle servo's continu laten bewegen. liefst nog een tik belasting
zakt het boordvoltage een aardig stuk (0,5 volt bv) is er een probleem..
zoals je merkt, ik ben erg goed in nakijklijstjes maken ;-)
ik heb persoonlijk een bloedhekel aan crashes door defecten die ik eerder had kunnen opmerken..