Msh Brain

Msh Brain
Graag even advies
Ik heb de brain afgesteld en werkt naar behoren. Swashplate blijft horizontaal enz. Maar op de moment dat de heli op toeren is dan duurt het noet lang of de nrao' stuurt de heli naar link en blijft doorgaan. Geluk de heli veilig geland. Maar ik vind de oorzaak niet
Groeten
 
Ik heb de brain niet.. Maar dit soort dingen is vaak redelijk identiek.

om even na te zoeken:
- GEEN trim. de stabilisatie moet weten wat 0 is. Het kan voorkomen dat je door te trimmen in de zender eigenlijk tegen de stabilisatie verteld dat hij niet 0 moet doen, maar juist een andere kant op moet. ZEKER bij stabilisatie's is het belangrijk in de stabilisatie zelf te trimmen.. op de zender moet dat dus 0 zijn.
- opstartgedrag. Heli MOET stil staan tijdens het initialiseren, ook hier: de gyro's ijken zichzelf iedere keer dat hij opstart. Als jij de heli beweegt tijdens deze fase, denken de gyro's dat beweging 0 is. en zal hij in vlucht diezelfde beweging nadoen.
- Trilling: hoogfrequente trilling kan ervoor zorgen dat een stabilisatie denkt dat hij beweegt, terwijl hij werkelijk stil hangt. dus corrigeert hij iets wat er niet is.
dus hoe heb je de sensor vast zitten? staat er spanning op de draden? raakt de sensor met de behuizing ergens het frame?
daarom moet je dat ding plakken met een gyrotape.. de trillingen in het frame mogen niet in dat ding terechtkomen, gaat hij gekke dingen van doen. raar genoeg, als ze gek doen, is het altijd wel hetzelfde gekke ding wat ze doen.. per heli anders.. maar die ene heli doet dit dan wel continu.
ik heb al regelmatig mensen met soortgelijke problemen gezien, die de sensor netjes op een gyrotapeje hadden staan... maar wel de zijkant tegen het frame hadden zitten. of een kabel tussen frame en behuizing, zelfde effect.
Daar was de oplossing om de sensor vrij op het frame te plakken.

Kan ook nog zijn dat je meer demping nodig hebt in het gyrotape (ander tape), of dat je de staart / staartaandrijving moet balanceren (onbalans in het staartcircuit maakt ook hoogfrequente trilling)
ik zie nog wel eens tesa plakkers als gyrotape. zeer dun, vangt nagenoeg geen trilling op. Gaat vaak goed bij electro heli's, maar niet altijd.
 
Alles is gecontroleerd geen trim geen trillingen, geplaatst hoe( volgens het boekje) het moet en toch dit probleem.
Is er misschien iemand die wel ervaring heeft met een brain?
Graag advies.

Bedankt op voorhand
 
Eddy ,
Welk type brain heb je ?
Brain 2 zit een log funktie in , en kun je live kijken of er trillingen zijn ( en in welke freq band zodat je weet waar je moet zoeken )
Electro of brandstof ?
zonder draaiende motor blijft de swash dan horizontaal over het hele pitchbereik ??
Henk
 
Ik vlieg zelf al jaren met brain en nu net ook brain 2. Ik zou de log even uitlezen zoals helihenk zegt . Hoogst waarschijnlijk is dit een typisch vibratie gevalletje.

Succes. We horen het graag.

Grtz Florian
 
Ik heb de mini brain
De bekabeling strakker gezet, brain met ander pad vast gezet, geprobeerd met extra kabelbinder.
Niks help . Zelfs geen verbetering of verandering.
Misschien kunnen jullie met volgend vraag even helpen.
Ik ga alles terug herprogrammeren.
Kan iemand van jullie de instellingen opgeven van de DX9 ik ga deze overnemen om te zien wat ik fout deed


Groeten en bedankt
 
Ja inderdaad en zonder de blades
Blijkt nu dat de gaten in de carbon huizing niet overeenkomen met de rollagerhouders (deze die de rollagers houders positioneren voor de hoofdas).
Heel dat ding is gewoon verkeerd geboord,assault 450.
 
daarom vertelde ik in mijn post al: veel problemen zijn merk onafhankelijk :D
trilling is een erg veelvoorkomende..

voor het idee, laagfrequente trilling zie je op de heli meestal aan een zichtbaar schuddend/trillend hoofdlandingsgestel.
hoogfrequent (belangrijk bij stabilisaties) zie je regelmatig aan de staartvin, die merkbaar schud. vaak zie je hem niet eens meer, zo hard gaat hij heen en weer.
Als is hoogfrequent meestal ontzettend lastig te zien, omdat de staartvin niet altijd meedoet..
 
Back
Top