msr staart drift weg

De laatste tijd drift de staart naar rechts weg,met bijtrimmen komt ie weer recht maar dan met volledige trimuitslag. Als ik de msr opnieuw bindt ( met trim neutraal) dan is het even ok en dan weer afwijking?:confused:
Staartmotortje is nog niet zo oud.
Zijn er gelijkaardige ervaringen?

De laatste tijd drift de staart naar rechts weg,met bijtrimmen komt ie weer recht maar dan met volledige trimuitslag. Als ik de msr opnieuw bindt ( met trim neutraal) dan is het even ok en dan weer afwijking?:confused:
Staartmotortje is nog niet zo oud.
Zijn er gelijkaardige ervaringen?

Het kan gebeuren dat de spoed van de staartrotor minder wordt, dus de bladen gaan wat vlakker staan. Als je een andere staartrotor hebt kun je die eens proberen, en anders iets meer spoed in de staartrotor brengen door de bladen iets te verdraaien.

Mijn mSR vertoonde na 6 maand iets gelijkaardigs. Eerst bijtrimmen, als dat niet meer hielp tail-rotor blaadjes wat bijgeplooid (want de reserve tail-rotor die meegeleverd werd hielp ook niet. Maar het werd steeds erger, en uiteindelijk hielp niks meer en bleef de heli uiteindelijk constant rondtollen, zelfs als ik al volledig tegenstuurde.

Ik heb hem dan maar binnengebracht bij mijn shop, daar hebben ze hem nog eens nagekeken en getest, en uiteindelijk is ie gerepareerd geworden (nieuwe tail+rotor?) onder garantie. Vliegt sindsdien weer perfect!

t'Zal dus dat wel zijn . Ga nieuwe staartmotor steken , bedankt

Kan ook, maar het is goedkoper om eerst te testen met een nieuwe staartrotor, of de oude meer spoed te geven. Een extra staartmotor achter de hand hebben is trouwens niet verkeerd, die dingen hebben toch wel aardig wat te lijden.

Back