Msr X motor stopt na even vliegen

Hallo,

Ik heb een Eflite Blade msrx aangeschaft.
Na hem gebind te hebben met een dx6i treed er een raar fenomeen op.
Ik heb de accu's opgeladen met een ultramat16.
De dx6i is geprogrameerd op heli stand met swashtype: 1servo 90graden.

Probeer ik te vliegen dan stopt de motor na ong 5 seconden met werken.
Hierna begint het blauwe lampje te knipperen.

Kent iemand dit probleem?
Weet iemand wat ik fout doe?

M.v.G. Justin
 
Ik heb bijna precies hetzelfde probleem bij mijn 2 gewone mSR's.
Hoor ook graag de oplossing.

Bij mij zat het ook niet in de print.
Wat mij verteld is is dat er een storing in de motor zou zitten.

Heb je hem al lang? Hoeveel vluchten heb je er mee gemaakt?

Groet.
 
Inmiddels 2 keer een draadje erover geopend, zag ik. :rolleyes:


Zijn de lipo's in orde? De mSR x heeft echt een sterke lipo nodig, hij "vreet" veel stroom.
 
Sorry voor de dubbel post hij mag verwijderd worden.

Maar ik heb hem 2de hands en de vorige eigenaar had 1 keer gevlogen.
Maar ik heb 2 orginele eflite cellen.
Het kan goed dat de accus te zwak zijn.
 
accu

Ik heb ongeveer het zelfde met mijn big ons heli bij mij doet hij het ook een paar seconde en dan gaat er een rood lampie branden.
Ik weet zelf nog niet wat het probleem is maar heb het wel als vraag op deze site gezet.
Veel succes en als je achter het probleem bent gekomen laat het even weten dan.
Ge Johan
 
Sorry voor de dubbel post hij mag verwijderd worden.

Maar ik heb hem 2de hands en de vorige eigenaar had 1 keer gevlogen.
Maar ik heb 2 orginele eflite cellen.
Het kan goed dat de accus te zwak zijn.

Dacht ik eerst ook, nieuwe accu's gekocht. Nog steeds. Nieuwe print gekocht, nog steeds. Heb alleen het motortje nog niet vervangen. Vermoed dat dat het is.

Johan. Ik denk niet dat jouw heli relevant is in dit topic. Het betreft beide een E-flite Blade mSR (X).

Groet.

Emil, dat crossposten, bedoel je daarmee zelfde draadje meerdere keren openen, of dat ik met mijn mSR probleem kwam aanzetten?
 
Ah, 2e hands. Dan kan ook het accu-aansluitkabeltje slecht zijn geworden, dat is een berucht probleem bij de gewone mSR. Kort of helemaal niet vliegen, omdat de heli voortijdig een lege batterij denkt te zien, en uitschakelt...

Of de hoofdmotor, die schijnt soms minder dan 50 vluchten mee te gaan op de mSR x.


Maar als je garantie kan claimen, nog beter natuurlijk.
 
de orginele eigenaar heeft er 1 vlucht mee gemaakt. dus slechte accu connectie?
En even terug naar de winkel?
Het is 150km rijden naar de winkel.
 
Hij zei omdat hij al een msr en een mcp had dat dit een pulsief aankoop was.
Hij had hem een keer uitgeprobeerd en normaal mee gevlogen. dit resulteerde niet in een crash.

Ik gebruik de eflite eflb1201s accu's
 
Back
Top