Ik kan buiten de cp tip die student hierboven heeft gegeven, alleen maar toe voegen dat het tijd is voor een computer zender. Toen ik mijn dx6i kocht, was het net alsof ik totaal nieuwe heli's kreeg. Ze reageerden beter, sneller en krachtiger. Stel je ze tammer in, dan kan je zelf een beginner laten vliegen. De zender heb je zowiezo nodig wanneer je cp gaat vliegen. De dx6i vliegt met alle blade heli's en kost niet meteen de wereld.
Het vliegen met een fp micro met wat wind vergt wat oefening. Een cp blijft altijd bestuurbaar, waarbij het niet uitmaakt of je stijgt of daalt, doordat de bladen altijd volgas draaien. De fp is alleen bestuurbaar als de bladen een beetje snelheid hebben. Wil je in de wind niet te hoog, dan ben je geneigd om het gas dicht te trekken bij een windvlaag. De bestuurbaarheid neemt dan af en je ziet je heli steeds verder weg vliegen. Wat je eigenlijk moet doen is gas erbij geven. Het voelt compleet tegennatuurlijk, want hij gaat dan stijgen, maar hierdoor krijg je je bestuurbaarheid weer terug. Je kunt de neus dan weer omlaag duwen en de heli naar je toe en omlaag sturen. De grotere servo uitslagen die je met een dx6i dan krijgt helpen hier ook bij.
Ik vlieg de msrx met een beetje wind prima, mijn mrsx brushless vlieg ik zelfs met dusdanige wind dat vrienden van me moeite hebben met hun mcpx (cp) micro. Het verschil zit dan in de oefening.