mSRx rotor bladen inkorten?

Ik hoor graag hoe je het vind werken. Ben ook benieuwd naar de levensduur.

Ik heb nu een 7mm motor met de v922 rotor. Heeft wat meer oppervlak. Ben alleen nog niet helemaal tevreden. Op de mcpx heb ik twee keer een 7mm, die houdt echt super. Wil ik op de brushless msrx ook nog proberen en anders maak ik de staart ook brushless. De dubbele motor kan alleen icm de brushless main motor.

Hij ziet er veel belovend uit maar tail rotor van de v922 is slecht, de tail rotor van de v911 in zelfs beter.

De v922 rotor verplaatst veel meer lucht. Ga ik met de verlengde tailboom de v911, msrx of mcpx rotor gebruiken, dan draait de motor overuren. Zeker de 7 mm motoren mogen wel wat weerstand hebben. De kbdd rotors zijn super, maar duur.

Zelf een tailboom gemaakt van 3mm koolstof staaf, echter veel te lang schijnbaar, het alles is nu veel te zwaar in de staart. Buiten vliegen gaat nu heel slecht met een beetje wind wil mijn mSRx eerder achter uit dan vooruit, op nieuw beginnen dus!!
Is de mSRX zowiezo zwaar in de tail??

Ietsjes. Maar niets dramatisch. Ik heb op mijn originele msrx een mcpx v2 staart. Is 9mm langer. De mcpx staartrotor doet het ook beter. Leuke upgrade als je tail kapot is.

even iets anders graag. Waarom zitten bij een coaxial heli bovenste en onder bladen zover van elkaar verwijderd? Voor de lol een syma gekocht, wil proberen bovenste rotordeel meer te laten zakken, dit voor de looks! Zou dit werken, of wil zo,'n ding niet meer vliegen?.

Bedankt voor je support!

De bladen draaien tegen elkaars richting in. De onderste en bovenste rotors kunnen onafhankelijk van elkaar omhoog en omlaag kantelen. Hebben ze niet genoeg ruimte, dan kunnen ze elkaar raken. Verlagen zal niet heel positief zijn.

J.l. Zaterdag buiten gevlogen, vrijwel windstil, echter grote moeite om vooruit toevliegen, zelfs bij zo weinig wind. Zodra de wind er onderkomt moest ik het ding 100 meter achteruit uit de struiken zien te vinden. Vlak boven grond ging het iets beter.
Jammer ben niet echt meer tevreden met de msrx, denk nu aan iets groters voor buiten, echter welke? Ben ik niet uit!

niet groter.. Ander systeem ;-)

een grotere fp houdt dezelfde problemen, met wind onder of op de rotor kan hij niet heel snel optoeren of aftoeren om lekker te corrigeren
Is een dingetje bij fp's..

je kan s gaan kijken naar een cp..
1 snelheid op de rotor, en vliegen door de bladverstelling.
vaak meer vermogen, maar wel strakker te vliegen. al willen de kleintjes nog wel eens een beetje blijven wapperen met de staart ;-)

Ik kan buiten de cp tip die student hierboven heeft gegeven, alleen maar toe voegen dat het tijd is voor een computer zender. Toen ik mijn dx6i kocht, was het net alsof ik totaal nieuwe heli's kreeg. Ze reageerden beter, sneller en krachtiger. Stel je ze tammer in, dan kan je zelf een beginner laten vliegen. De zender heb je zowiezo nodig wanneer je cp gaat vliegen. De dx6i vliegt met alle blade heli's en kost niet meteen de wereld.

Het vliegen met een fp micro met wat wind vergt wat oefening. Een cp blijft altijd bestuurbaar, waarbij het niet uitmaakt of je stijgt of daalt, doordat de bladen altijd volgas draaien. De fp is alleen bestuurbaar als de bladen een beetje snelheid hebben. Wil je in de wind niet te hoog, dan ben je geneigd om het gas dicht te trekken bij een windvlaag. De bestuurbaarheid neemt dan af en je ziet je heli steeds verder weg vliegen. Wat je eigenlijk moet doen is gas erbij geven. Het voelt compleet tegennatuurlijk, want hij gaat dan stijgen, maar hierdoor krijg je je bestuurbaarheid weer terug. Je kunt de neus dan weer omlaag duwen en de heli naar je toe en omlaag sturen. De grotere servo uitslagen die je met een dx6i dan krijgt helpen hier ook bij.

Ik vlieg de msrx met een beetje wind prima, mijn mrsx brushless vlieg ik zelfs met dusdanige wind dat vrienden van me moeite hebben met hun mcpx (cp) micro. Het verschil zit dan in de oefening.

alles kan.. zowieso vuilafstotend spul gebruiken, anders geeft je smeersessie op het eind juist meer slijtage dan wanneer je niet smeert..

doorgaans is het niet nodig.
beter om ff te kijken of alles wel soepel loopt, en of er toevallig niet ergens een lagertje uit ligt oid

Ik laat eens per tien vluchten een klein drupje olie langs het asje in lopen. Niet te veel. De motortjes gaan zowieso niet heel lang mee. Je kunt de motor van een v911 volgens mij ook gebruiken en sommigen hebben goede ervaringen met de nano cpx bl kit van blade in de msrx. Ik heb hem meteen bl gemaakt met een rkh frame. Bevalt me goed.

Wat student al zei. Loopt er niets anders aan?
Motor er af en even de kop draaien.

Back