msrx servo probleem

hallo iedereen

ik zit met een probleem
heb een drie tal weken geleden een msr x gekocht deze vloog supper ;-)
heb nu een een chrash voorgehad en op het eerste zicht is er niets mis mee maar als ik deze msr x aansluit op de batery schiet het servotje van de eleron in overdrive waardoor hij niet meer voor 100 procent stabiel vliegt en het geluid mij enorm stoort
als iemand mij daar in verder kan helpen

mvg kets:help:

Kijk in de lokale winkel waar je hem vandaan heb of ze losse onderdelen hebben. Jouw probleem is dat je servo gewoon overleden is, omdat het allemaal mini is en gevoelig voor crashes.

google maar naar msr-x parts

Kijk in de lokale winkel waar je hem vandaan heb of ze losse onderdelen hebben. Jouw probleem is dat je servo gewoon overleden is, omdat het allemaal mini is en gevoelig voor crashes.

google maar naar msr-x parts

Ah zou het dat kunnen zijn?
Ik vlieg al een hele tijd met mijn msr en heb daar nooit problemen met gehad? Nu soms kan hij zonder probleem liften en na 20 sec begint het servo motertje in overdrive te gaan!
Moet ik dan zien voor een hele servo of enkel het motortje?
Grts thx

Aangezien ik zelf een MCP-X heb gehad, bijna vergelijkbaar met die van jou, zou ik zeggen, vervang dan alle 3 de servo-motortjes. Als er 1 kapot gaat of kapot is, en je vervangt er maar 1, en stel binnen een dag gaan de andere ook, heb je te weinig besteld. Je kan beter voor zekerheid gaan, en de onderdelen zijn het geld waard om ze te vervangen.

via deze site : Blade MSR X Onderdelen - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's , kan je alles bestellen.

Dan is ook nog de vraag, doe je veel aan 3D vliegen met je heli, en met welke zender doe je dat? Er zijn zoveel factoren waardoor een heli fouten of storingen kan vertonen zonder dat je het in de gaten heb. En extra onderdelen is een must voor de modelvlieger. Althans bij mijn wel, vooral met de 450 sized heli's.

Ik heb het zelfde euvel met een msrx ook gehad. Met een nieuwe servo erop was het weer 100%.
Het is ff prutsen om te solderen maar met een loep en vaste hand moet het lukken.

Mvg.Bernard

Aangezien ik zelf een MCP-X heb gehad, bijna vergelijkbaar met die van jou, zou ik zeggen, vervang dan alle 3 de servo-motortjes. Als er 1 kapot gaat of kapot is, en je vervangt er maar 1, en stel binnen een dag gaan de andere ook, heb je te weinig besteld. Je kan beter voor zekerheid gaan, en de onderdelen zijn het geld waard om ze te vervangen.

via deze site : Blade MSR X Onderdelen - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's , kan je alles bestellen.

Dan is ook nog de vraag, doe je veel aan 3D vliegen met je heli, en met welke zender doe je dat? Er zijn zoveel factoren waardoor een heli fouten of storingen kan vertonen zonder dat je het in de gaten heb. En extra onderdelen is een must voor de modelvlieger. Althans bij mijn wel, vooral met de 450 sized heli's.

ja 3D vliegen ben ik nog niet aan toe msr x is nog een basic heli.
hoe wel ik de nieuwe nano cpx wel al heb aangekocht maar nog te hard twijfel om 3D te vliegen weet niet goed hoe ik er aan moet beginnen
al bedankt voor de info zal wel zien dat ik deze 2 servotjes ineens verander
grts

Probleem opgelost zouden we dan zeggen. Veel vliegplezier dan. Je kan beter te veel onderdelen hebben dan te weinig.

Inderdaad het was het servotje
ben gisteren naar de lokale hobbywinkel gegaan heb een servo gekocht geplaatst en vliegt terug als nieuw!
Bedankt iedereen.

Laatst bewerkt:
Back