Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Psssstttt dat is het vervolg van die testbank: Veren tester + shock tester.

V4 tja ... ik hou van een wat stijver chassis ipv flexiwiebel en daarom blijf ik stug bij de V3 :)

Voila vandaag beide body's overhandigd gekregen! Ik zeg het nogmaals, hij heeft er echt talent voor. Dit kunnen na het spuiten van pakweg 6 a 7 body's is niet iedereen gegeven!!!

Body voor de eco stond hier al ergens, nu samen met de body voor zijn electrisch broertje: een Proline Bulldog voor de MBX6T Tekno. Al twijfel ik wel om hem terug nitro te maken en hem te gebruiken voor de truggycup volgned jaar ;)

313279_2580952047462_1364268092_33068388_882944634_n.jpg

De body voor de MBX6 nitro is ondertussen ook bij hem binnen, en ik heb er geen bang voor dat ook dit een meesterwerk zal zijn!

Laatst bewerkt:
Haha, ik ben benieuwd! ;) Voordat ik weer met de V3 ga rijden ...

Dus hij is niet meer te koop? ;)

Even een vraag voor de mensen die zowel de Eco als de E-conversies kennen:

Waar zit het verschil in lengte in de aandrijflijn? De Eco is immers 5 mm langer. Is de 1 van de centrale dogbones langer bij de Eco of is een outdrive misschien langer

check. Dus ombouwen naar nitro lengte is een kwestie van een ander chassis en een andere centrale as achter.
Moest ik even weten voor m'n GT projectje :cool:

Waar zit het verschil in lengte in de aandrijflijn? De Eco is immers 5 mm langer. Is de 1 van de centrale dogbones langer bij de Eco of is een outdrive misschien langer

De dogbone is langer dan bij de mbx6 oude versie,
de versie 2011EU is identiek aan de eco qua lengte en dogbone.

Dus hij is niet meer te koop? ;)

Haha, nu ik dit zo allemaal lees en na de ervaring van afgelopen weekend, denk ik dat ik de V3 nog een tijdje bij mij thuis blijft...

De reden waarom ik ben overgestapt van de V3 naar het OEM chassis icm RCM is omdat ik:
- geen body kon vinden die aan mijn wensen voldoet. Er is geen standaard body die zonder aanpassingen past.
- het afstellen van de mesh bij de RCM kit een fluitje van een cent is vergeleken met Tekno.

Mocht iemand een truukje weten voor het afstellen en DE body vinden voor de V3 dan is de kans groot dat ik weer terug ga naar de V3...

Maar eenmaal je een goede pinion gevonden hebt, verander je toch niet snel meer lijkt me? En de motor kun je met die plaatjes afnemen zonder dat de mesh verschuift.

@DJ Leonardo: Het oude nitro chassis chassis heeft een 5mm kortere achteras. De nitro versie heeft ook een langer 5mm chassis gekregen (hetzelfde als van de ECO). De Tekno V4 gebruikt speciale tekno assen, dus die moet je al niet kopen.
Ik zou een keer de ECO/RC monster conversie willen testen, maar tot nu toe vind ik de V4 erg lekker rijden. Door de smalle opbouw veranderd hij heel direct van richting zoals een nitro en het langere chassis maakt hem wat stabieler.

Thanks Jasper. Als ik mijn conversie binnen heb mag je ze wat mij betreft komen testen als je in de buurt bent.

De Eco bouw ik dan wel even terug naar buggy uitvoering. Hier komt een SNR carbon chassis op over een paar weken. Mag je je eigen (ex)motor weer eens rijden ;)

Ik wacht nu op een Nitro coversie van ebay uit de VS. Daar zit een BCE chassis op en de RC monster motormount.
Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt rijden aangezien ik zelf niet zo'n piloot ben op circuits heb ik daar ook weinig verstand van.... ben meer een sleutelaar/basher he ;)
maar.... ik heb toch een stiekum circuit plannetje met die Carbon Eco straks....

Cool! :D
Ik ga waarschijnlijk weinig racen de komende weken omdat ik vanaf november serieus wat ga hebben ivm school. De eerste projecten zijn net gestart en we krijgen nog een lading projecten in de komende weken. Maar ik hou jouw aanbod zeker in m'n achterhoofd! ;-)

Purmerend is waarschijnlijk een leuk circuit voor jouw. Daar wordt ook veel elektro gereden.

Laatst bewerkt:
Ja dat zou kunnen. ik heb geen haast. Eerst de winter maar eens door komen. Ik wil ook eerst eens gaan kijken bij het offroad circuit van MACH Heemstede aangezien dat bij mij om de hoek is...

D'r is een offroad baantje en ik meen dat het niet uit maakt waarmee je rijdt (geen 1/5 natuurlijk) Ik heb ook begrepen dat er truggies rijden.
Maareh. Mijn Eco is een 1/10 he.... ;) (SC truck)

Als je van flex houdt wel :)

De personen die ik tot nu gezien heb met het V4 chassis hebben voor de vele flex extra braces erin gezet.

Back