Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Aah ja dan zal je dichter bij de 0 moeten zitten. Je kan de punch control ook gewoon uitzetten. Evt kan je ook wat dikkere olie in het centerdiff gooien zodat er minder power verloren gaat naar de voorwielen.

Aah ja dan zal je dichter bij de 0 moeten zitten. Je kan de punch control ook gewoon uitzetten. Evt kan je ook wat dikkere olie in het centerdiff gooien zodat er minder power verloren gaat naar de voorwielen.

Ik ben toch al wel aan het kijken voor een Xerum sensored combo. Bij HK in duitsland hebben ze de 2250KV op voorraad. Zou dit voor mij gaan werken? Of juist beter een 2000KV sensored?

Zal eerder gaan kijken naar een 2000kv of een 2200kv sensored. Dus de 42/74mm motoren :). De 2250 is een 41/68mm motor die is te licht voor een truggy.

Zal eerder gaan kijken naar een 2000kv of een 2200kv sensored. Dus de 42/74mm motoren :). De 2250 is een 41/68mm motor die is te licht voor een truggy.

Je hebt gelijk! Thanks.
Ik moet anders een keer mijn hype combo uit de buggy eens in de Truggy overzetten. Wellicht verwacht ik teveel van de Truggy qua snelheid. Hij is toch logger en zwaarder natuurlijk? Ik kon nl zondag toch aardig met de nitro Truggy's meekomen. Hahaha. Maar ja je wilt altijd meer!

Ik ga vandaag mijn body spuiten en aan elke kant wil ik 2 strepen spuiten maar volgens "THE JANG" kan je niet donker over licht spuiten kan dat echt niet? Ookal het maar 2 dunne blauwe strepen zij (18 en 6mm)?

Laatst bewerkt:
@Hobbyrc, als je dat kan doen zal ik dat zoeizo eerst proberen. Kan je daarna altijd nog beslissen of je toch een andere combo wilt. Kom ook nog eens een keer naar Purmerend om lekker te kunnen crossen op het circuit :D.

@krsk, nee dit kan inderdaad niet. Als je dit doet ga je een soort van donkere vlekken krijgen op de lichte kleur. Je kan het wel doen als je de hele body die donkere kleur maakt nadat je de lichte kleur eerst heb gespoten. Voorbeeld: gele body met zwarte strepen doe je als volgt. Plak de strepen af. Spuit de rest geel. Haal de afgeplakte strepen eraf en spuit de hele body zwart verder zwart. Nu heb je een gele body met zwarte strepen. Vergeet niet om aan de binnenkant te spuiten en als laatst de plastic film over de body aan de buitenkant eraf te halen.
Wel een foto maken als je klaar bent he :)

Wat voor effect zou het geven als ik die donker blauwe strepen over geel doe wordt het dan iets anders of als ik 3 of 4 lagen spuit kan je het niet meer zien?

Omdat je niet alleen de strepen spuit maar ook altijd een stukje van het gespoten geel mee pakt gaat de donkere kleur doorschijnen en geeft dan donkere vlekken op het geel. Beter is dan om de hele body een donkere na kleur te geven zodat het doorschijnen egaal over het hele oppervlak gebeurd.

Ik heb voor test ff snel die strepen geplakt.

Wat is van plan was dat:
Boven - geel
Strepen - blauw
Onder - wit

Maar misschien lukt dat om eerst die strepen te spuiten en dan de rest .

amupusur.jpg

Moet je voor dat je gaan spuiten je body wassen met zeep of is water en een spons genoeg?

Ik ga die strepen erop plakken en dan omheen ook omheen afplakken dan haal ik die weg en kan ik hem gerust spuiten en daarna de lichte kleuren. Ik denk dat het beste oplossing is.

Gewoon droogmaken met een doek waarvan jij denkt dat het werkt, probeer ook gewoon eens wat zelf. Het is modelbouw he, van je fouten kun je leren ;).

Als je voor de eerste keer spuit is het, het makkelijkste om met de donkerste kleuren te beginnen en dan verder werken naar steeds lichtere kleuren.

Back