Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Bij ons op de club hoorde ik wat mensen klagen over de v4 chassis. Het je zelf erg veel moet aanpassen en dergelijke. je kan misschien ook een elektro chassis van de originele mbx6 eco kopen met alle spullen die erop moeten. Dat is opzich niet goedkoop maar dan heb je in principe een mbx6 eco. Bij die conversion kit die je linkt, weet ik niet of je ook gaten etc. moet boren in het chassis.

Het is zowizo niet goedkoop om een nitro om te bouwen tot electro. Een Eco is 2e hands even duur als een nitro. Een Tekno V4 moet je doen omdat je dat lekker vind rijden, niet om de kosten want die kit is idd erg duur. RC Monster heeft een kit die ook wel goed is maar ook die motormont kan je niet uitnemen zoals bij de Eco. Die Absima kit heeft dat ook niet dus dan is een motorwissel meer gedoe.
Een ombouw naar Eco kan wel maar dan moet je of een Eco chassis nemen of de center as vervangen want dat chassis is een paar mm langer. Ombouw naar Eco is ook duur omdat de motormount prijzig is. De rest kost je niet zo veel (accubakje en servomount/receiverbakje

Laatst bewerkt:
Het ging niet over de prijs van de v4 maar meer dat er bepaalde dingen moeilijk tot niet paste. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik heb er wel een paar over horen klagen en zien kl*ten ermee

Van het moment dat de eco uitkwam was dat al het voordeligst. Ombouwen is enkel handig als je zelf al een nitro hebt liggen dat je wil ombouwen.

Ik weet dat stoomstrijkijzer er zeer content van was maar moest toegeven dat een eco zeker geen slechte keuze was (200€ goedkoper).

Even een vraagje , ik heb onlangs de MBX6 van Hugo hier op t forum overgenomen die ik om ga bouwen naar brushless.
Nu heb ik een Tekno V4 kit besteld op ebay , alleen kreeg ik net een mail dat ze m niet op voorraad hebben. Maar ja geld retour heb ik niet gedaan , laat m dus alsnog leveren.

Maar nu zag ik dit :

Brushless Conversie kit MBX6

Is iemand hiermee bekend ? ervaring ermee oid ?
Als dit net zo goed werkt , kan ik m net zo goed bestellen en ombouwen ipv 4-5 weken te wachten. Doe dan de Tekno kitje wel weg wellicht als ie er eenmaal is.

Ik zou Rc speedshop eens ff mailen met de vraag of dit alles is wat je nodig hebt. Davy zal vast een snel en sluitend antwoord kunnen geven.

Daarnaast zag ik op 1 van de onderdelen "Absima" staan.

met een kleine zoekvraag kwam ik er achter dat Absima (TeamC) voor een heel aantal modellen conversiekits heeft.

Van RC Speed shop had ik al antwoord, had ze gebeld in de middag hij mailde me vanavond terug.

Hallo

Helaas is hij bij de leverancier ook niet op voorraad...
Ook nog geen mogelijke leverdatum bekend

Mvg Davy Hesen
RCSpeedshop

Heb nog een paar shops gemaild. Ff afwachten denk ik. Anders moet ik toch een paar welen wachten op de Tekno kitje.

Zo eindelijk , niemand heb ze in Nederland. Zelfs Absima in DE ook niet. Wellicht een enkele leverancier in DE maar van geen nog antwoord gehad.

Heb m besteld uit Frankrijk via BBS - Buggy Brushless Shop, Voiture modélisme électrique
Snelle reply en ze hadden m in voorraad.
Voor de gene die er ook naar opzoek is kan je daar terecht.

Nu ff afwachten dus :)

Ga deze eerst gebruiken tot de Tekno V4 er is. En wellicht gaat 1 ervan de verkoop weer in.

Ja hoor... als je op een kunstof spur blijft rijden dan is Robinson racing niet echt nodig hoor. Plastic spur op stalen pinion heeft toch niks te voorduren.

Dus, die eerste is goed genoeg en ik denk dat ie ook staal is maar, weet niet zeker en dan hoef ik niet de duudere xray kopen?

Oke mooi! Kan je hem even goed proberen ;). Ik ben er wss pas weer zaterdag 7 september (finales van de clubkampioenschappen). Daarbij komt nog eens dat volgende week weer mn studie begint dus heb ik eigenlijk alleen in het weekend tijd om naar Pur te komen. Als je nog eens vaker gaat laat het me weten!

Ik was van plan om een goede set imbussen te kopen en ik dacht dat hudy ze alleen los verkoopt maar, ik zag een leuk setje in een r/c magazine. Verkopen ze hem ergens of heeft iemand dat zelf samengesteld?

yjetyma8.jpg

Edit: Ik heb deze vraag te snel gesteld ik bleef nog even door zoeken en heb hem gevonden. Sorry voor off-topic gaan.

Edit 2: Toch niet :( je kan alleen een tasje kopen en imbussen los.

Ik heb 1.5mm, 2mm en 2.5mm hudy profitools. Zo een complete set is mij te duur en niet nodig.

Als je de bovenstaande maten koopt samen met een 5mm moer schroevendraaier (van hornbach oid) en een steeksleutel(weet de maat niet, het is voor de moertjes van de hinge pins bij de onderste draagarmen). Dan heb je eigenlijk alles wat nodig is voor de mbx6.

Ik heb 1.5mm, 2mm en 2.5mm hudy profitools. Zo een complete set is mij te duur en niet nodig.

Als je de bovenstaande maten koopt samen met een 5mm moer schroevendraaier (van hornbach oid) en een steeksleutel(weet de maat niet, het is voor de moertjes van de hinge pins bij de onderste draagarmen). Dan heb je eigenlijk alles wat nodig is voor de mbx6.

5.5 mm is het ipv 5.0 mm en steek is 7mm.

Back