Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Over rijden gesproken, weet niet waar je woont maar a.s. zondag gaan ik (+ van wie je de auto van over gekocht heb en nog wel andere mensen) rijden op het circuit in pur. Stuur me maar een PB als je zin heb om te komen ;)

Ja, ik heb hem getest op een 2s lipo. Voor de 4s moet er nog een juiste stekker in, maar eerlijk: heerlijke auto. Nog nooit zo veel grip en handeling gehad. Zondag kan ik iig niet komen, maar ik ga wrsch. Zaterdag (aanstaande) ochtend rijden op raco, dus wie weet ;)

Vandaag met hobbyrc even lekker geragd op raco, maar nu is een van de outdrives van het middendiff een stuk afgesleten, waardoor er een beetje diffolie lekt. Heeft iemand er nog toevallig eeen over die ik voor een normaal prijsjes kan overkopen?

Bedoel je niet de pinnetjes? Want die pinnetjes kan je eruit tikken en vervangen. Die had ik er toen bijgedaan. Als het echt om de outdrives gaat, moet je even een foto maken

Hier het centrale in de foto
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik heb nooit gezecht dat dat het was. Het stuk wat in de lagers zit is een mm van af gesleten, dus hij wiebelt erg en lekt olie. Daarom vroeg ik of iemand nog een nieuwe had..

Je outdrive zit niet in je lager.... Je outdrive gaat door je spur gear (en om je spur zit weer een lager) daarnaast lijkt het me sterk dat die een mm is afgesleten ;) is eigenlijk onmogelijk. Maak eens een foto, als het open ligt, van het desbetreffende onderdeel. De foto die je nu heb geplaatst wordt niemand wijzer van.

Volgens mij is deze wel dijdelijk genoeg. Heb hem open gemaakt en is niets mis mee. Het is het dingetje wat ik nodig heb wat je ziet in het midden van de foto. Hiervan is namelijk iets afgesleten.

In de outdrive zit een groef waar als alles ineenzit een o-ring inkomt die alles afdicht. Heb je dat niet voor.
Het binnenste (rond gedeelte) slijt namelijk niet voor de hele auto versleten is...

Anders maakt een foto van de outdrive alleen wal alles duidelijk...

Je hebt zeg maar de outdrive. Daar aan de voorkant zit een soort U voor de as naar achter. De outdrive gaat verder naar achter, eerst door de lager het diff in. Nu, waar de outdrive het stukje in de lager is het afgesleten. Volgens mij kan het zo niet duidelijker. Zo loopt er staats een klein beetje olie naar buiten.

Rij al 3 jaar mugen maar dit komt me niet bekend voor.
Als het echt afgesleten is koop je best nieuwe outdrives, lagers, o-ringen en diff case, maar nogmaals ik twijfel of het stuk is. Is bijna niet voor te stellen.

Dus een foto is welkom, zeg nu zelf, iedereen van 14 heeft een super deluxe smartphone met camera lol.

Ik gok op een lek aan de o-ring of een te vol dif. De o-ring zit onder de grote sun gear en schoteltje.

Wss nieuw o-ring nodig en mss wat green slime (van associated). Dat dicht wat beter dan een o-ring alleen.

Ikzelf heb geconstateerd door middendiff op de baan uit elkaar te halen er veel speling zat aan 1 kant (de achterzijde). Dus idd tussen spur en outdrive. De outdrive leek er nog goed uit te zien qua uitholling door de pinnen. Maar vermoedlijk dunner geworden door slijtage van deze zijde of te warm of iets. Ik heb net zelf een oude gebruikte outdrive gepakt en in dezelfde spur als op de baan en deze had deze speling helemaal niet. Het best is goed vet, o-ringen, diff. pakking, outdrive te bestellen, dan ben je er wel. En anders heeft iemand wellicht iets geodkoops voor je. Mischien wel een hele diff te koop in het te koop forum?

Ik heb wel een diff te koop. Er hangt enkel een volledige auto rond lol.

Als speling zo fel al meespeelt vervang je best je diffcase ook eens. Dat zijn de kosten niet meer en ben je safe.

Ik had laatst ook veel speling in mn voorste diff. Dacht ook dat dit aan mijn outdrives lag. Wat bleek nou, dat de diff case veels te ruim was waardoor mn gehele diff heen en weer kon bewegen. Ik heb dit opgelost door een druppeltje lijm op het diffhuis te laten vallen(waar je lagers komen te zitten) en dit uit te smeren over het hele oppervlak. Dit heb ik goed op laten drogen en daarna mooi egaal geschuurd, er zit nu geen speling meer in :).

hmmm klinkt volgens mij toch niet naar de beste oplossing...
Het kan zo heet worden in het diffhuis dat je lijm terug gaat smelten, dan gaat je plastiek terug uitzetten en hupla speling tijdens het rijden. Verkeerd landen en veel power erop en tandwielen zullen erdoor vliegen.

Gewoon een ander diffhuis monteren om het terug goed te krijgen.

Back