Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Hmm, de NEU's zijn omdat ze efficienter zijn, zwaarder belastbaar qua vertandingen. Bij wedstrijden zul je wellicht langere rijtijden verkrijgen...

Hmmm, ik zie nog wel wat ik ermee doe... Veel merkbaar profijt zal ik er wel niet aan hebben!
Het zijn natuurlijk wel peppie motoren!! ;)

Ja dat moet je voor jezelf inschatten. Het voordeel dat ik er als basher aan heb is dat ik niet zo bang hoef te zijn dat ze oververhit raken.

Euhmmm detail ... finales zijn 10-15 minuten die haal je met de meeste sets met gemak ... waarom zou je efficienter willen rijden dan ?

Daarbij ok je gaat 2 minuten winnen kwa tijd rijden dus ? .... is het een investering waard ? je kan ook makkelijk 15 minuten winnen: koop een accu ipv een andere motor :)

Yes, het heeft voor mij als amateur geen grote meerwaarde om een dure motor te kopen. Blijf dus lekker met mn CC motor rijden!

Voor geld gaat er weer een Gens Ace pakketje deze kant uitkomen!

Euhmmm detail ... finales zijn 10-15 minuten die haal je met de meeste sets met gemak ... waarom zou je efficienter willen rijden
Nou je wil toch winnen? Veel racers besteden geld om hun auto lichter te maken. Wat is nu de makkelijkste manier om gewicht te lozen? Een kleinere lipo misschien?
Ik lees voortdurend over de strijd der vertanding. Men wil een wat hogere top en toch genoeg punch in de lagere toeren, neem een efficientere motor, die kan meer hebben, presteert beter met de zelfde stroom.
en vergeet niet dat een Neu kleiner en een stuk lichter is dan zijn equivalent van CC.
Nogmaals, ieder moet het voorzich uitmaken maar het lijkt me niet dat je raketgeleerde hoeft te zijn om in te zien dat efficiency loont in dit geval.

Hey boy's,
kan iemand mij vertellen waar ik het alu. centerdiffhuis en stalen s tandwiel(spur)voor slash 4x4 vandaan haal ??????

Hey boy's,
kan iemand mij vertellen waar ik het alu.centerdiffhuis en stalen spur voor slash 4x4 vandaan haal ?????

@Dj .... ok dus de wagen wordt lichter .... dag balans en dus gaan we er weer lood bij plakken. Natuurlijk dan heb je het in de hand dat is begrijpelijk. Maar wil je wel een erg lichte auto ? Je zal toch wieldruk moeten overhouden om grip te behouden.

Leuk detail overigens: Op MVW hebben we rijders die vrij constant rijden kwa ronde tijden en je ziet dat hun tijden beter worden naar mate de accu leger is. Conclusie: Minder punch & power = beheerster rijden.

Hoezo "dag balans"? De balans maak je toch met de beschikbare onderdelen? Natuurlijk wil je een lichtere wagen dan de concurrent. Meer gewicht is grotere traagheid. Dus een lichtere auto is gewoon wendbaarder. Mijn Mugen is na de afslankkuur 500 gr lichter dan mijn RC8e (was 300 gr) en ik merk erg veel verschil in wendbaarheid en acceleratie. Ook sprongen zijn veel lichtvoetiger. Nou ben ik geen racer maar voor mij is dit verschil al overduidelijk hoor.
En als je met minder vermogen kan rijden moet je dat vooral doen lijkt me. Een Lipo met lagere C waarde is immers lichter. Een motor met minder vermogen is ook lichter.

Laatst bewerkt:
Meer acceleratie als mijn eco nu standaard hoeft echt niet hoor, de totale controle gaat er toch maar op achteruit. Iets waar je als pure basher idd geen rekening mee hoeft te houden.
Topsnelheid zou ik niet weten waar ik die op circuit moet halen...

Heb mijn eco net nog wat zwaarder gemaakt door de wielverbreders en dikke swaybars. Dat maakt mss een paar gram verschil uit, maar zou harder door de bocht moeten kunnen :p.

Als het wellicht gaat om de auto lichter te maken, waarom rijden er bijna geen mensen op 3S icm 2650kv? Scheelt meteen een bult gewicht vergeleken met een 4S!
(eerder gestelt vraagje dus stiekem daarom nog een keer)

omdat je daar het einde van de race niet mee haalt misschien?
Het aantal cellen heeft natuurlijk niet een evenredige relatie met het gewicht. Ik heb zelf verschillende Lipo's met verschillende hoeveelheid cellen. Een 3S 5000mah, 4S 4000mah 6S 3300 mah. De gewichten ontlopen elkaar niet zo heel veel. Wat belangrijker is is hoeveel vermogen ze leveren en of ze daarmeede motor van de gevraagde stroom kan voorzien.

Hmm, nog niet over nagedacht! Volgens de setup guide van RCmonster heb ik voor een 3S icm met de CC 2650kv, 7000mah nodig om een tijd van 15 min vol te kunnen rijden (ongeveer dan natuurlijk).

Dus dan zou ik een 4S nemen. Is ook beter voor je temps aangezien de stroomsterkte lager kan zijn (hogere spanning immers!)
Kan je lager vertanden.

Weet er iemand als de hobbywing M5A (150A/2250kv sensored motor) een geschikte combO is voor een MBX6 ECO?

Ik had vroeger de hype 150A combi, in principe de Hobbywing M6A combo, (150A/2000kv unsensored motor)...

Is dit wat te vergelijken met elkaar of...?

De motor is wat dunner in diameter en korter in lengte, door de kleiner magneten gaat die wss beetje warmer worden dan de motor met combo m6A (of de hype in uw vorige eco). Dit omdat de magneten kleiner zijn.

Verder kan de motor 'maar' op 4s gebruikt worden.

Volgens hobbywing is hij geschikt voor een 1/8 buggy, zelfs met de 80A regelaar.

Laatst bewerkt:
Np m8, had dat onlangs opgezocht omdat ik nog een nieuw mooi tekno chassis heb liggen...
Maar daar is het niet geschikt voor :cool:.

Back