Mugen Seiki MBX-6T

-gas servo is nu al dood? (geen idee waarom)

China servo's ;-)
Investeren in een goede servo kan geen kwaad. Je betaalt iets meer, maar dan heb je geen miserie achteraf. En als ie kapot gaat krijg je zo een nieuwe, bij Hitec toch.
Als je een Hitec koopt, koop er dan wel van de HV serie of de 7955TG.

jah beetje jammer :P, nog nooit problemen mee gehad tot nu toe...
kan iemand mij uit leggen wat het verschil is tussen de High voltage servo's en de normale?
ik gebruik nu een 6V 5cell.

edit: ik zie een mooie Hitec servo (HS-795TG) 18/24 Kg/cm (waarom 18 of 24?)

Laatst bewerkt:
De stuurmechaniek van de mugen is zo goed dat je eingenlijk niet eens 24 kg nodig heb. De super high torque servos zijn meestal vrij langzaam 0.15 sec en dat vind ik minder prettig. In mijn mugen met banden van 225 gram per stuk werkt de savox van 12 kg/0.08sec prefect.

ligt er een beetje aan van welk merk de servo`s zijn.

Ik heb een savox welke geschikt is voor 7.4v lipo en werkt ook prima op 6v. Deze is dan wel minder krachtig en snel natuurlijk.

ik zat zelf te kijken naar:
- Hitec G2 (HS-7940TH) 16kg/cm 0.06sec op 7.2V neem ik aan.
- Hitec G2 (HS-7954SH) 403oz/in (geen idee hoe sterk ik denk rond de 30kg/cm) 0.12sec op 7.2V neem ik aan.
- Hitec (HS-7955TG) 24Kg/cm 0.15sec op 6V
- Team Orion (VDS2015) 20Kg/cm 0.15sec op 6V

dus nu nog kiezen...

Ik zou de TG kopen van hitec. Heb ik zelf ook eentje van en is supersterk en gaat bij mij al een tijd mee. Ik spaar de servo niet, misbruik hem eigenlijknwel in m'n savag flux.

Die PIR3lly aanbied is ook erg goed!

Uit ervaring kan ik zeggen dat je minstens 15kg op het stuur nodig hebt liefst 20 kg, zeker als je af en toe op een circuit gaat rijden.
Ik heb ooit een 12kg Savox op stuur gehad maar naar 5 minuten werd die al te warm waardoor ik regelmatig merkte dat ie einde rechte stuk alleen maar rechtdoor wou ipv links af.
Servo vervangen voor een 20kg Savox en niks meer aan de hand gehad.
Ander voordeel is dat de auto iets minder heftig reageert op stuur reactie door de iets langzamer steltijd.
De Orion 2015 is exact dezelde als de Savox 1256TG maar gemiddeld 15 tot 20 euro duurder.

Hitecs zijn ook erg goed maar voor het geld van 1 Hitec koop je bijna 2 Savox servo's.

Laatst bewerkt:
jah beetje jammer :P, nog nooit problemen mee gehad tot nu toe...
kan iemand mij uit leggen wat het verschil is tussen de High voltage servo's en de normale?
ik gebruik nu een 6V 5cell.

edit: ik zie een mooie Hitec servo (HS-795TG) 18/24 Kg/cm (waarom 18 of 24?)

Gewone servo's kunnen altijd 6V aan. Bij sommige staat er nog 4.8V omdat er vroeger vaak packs werden van 4 AA cellen.
HV servo's zijn servo's die een hoger voltage kunnen hebben dan 6V. Meestal gaat het om servo's die zonder regelaar op een 2cell lipo kunnen aangesloten worden. Dus 7.4V. Dit bespaart gewicht en je hebt een sneller en sterkere servo.

EDIT: Ik heb de Hitec 7954SH. Dit is dezelfde als de 7955TG maar met steel gears ipv tita. De 7950TH is nog sterker, maar die is imo te traag. De 7940TH is uber snel, maar niet krachtig genoeg. De 7945TH is uber voor een buggy. HV, tita gears, snel en sterk. Voor een truggy zou toch minstens 20kg nemen.

Laatst bewerkt:
ik rij nu met een tower pro servo op me stuur, 15kg/cm 0.15sec dus hij word alleen sterker.
zal je die 5 kg merken in het rij gedrag?

nou als ik het geld weer heb zal ik ze zeker halen ;)
nu even kijken waarom de blue bird servo is door gebrand...

Back