multi B6 lader kapot?

In jouw eerste of tweede post in dit topic.
Als ik jouw was de oplader Nog even los draaien en alle stekkertjes, solderingen enzovoort controleren.
Ook spoortjes controleren en zeker verbrande componenten in de gaten houden.

dat spoortje fikt ook niet zomaar uit...
denk dat er makkelijk 5A doorheen kan lopen. dus er is toch echt wel meer aan de hand.

het was geen nieuwe lader, had hem 2ehand gekocht dus ik weet niet hoe lang hij daarvoor is gebruikt, kan ook slijtage o.i.d. zijn.

Ik zou op zijn minst eens een modelbouwzaak binnen stappen met lader lipo en printje.
Misschien is alleen het printje te vervangen.
Als je niet zeker weet dat de juiste celspanningen van de lipo in de lader aan komen dan bestaat de kans dat alleen het printje niet goed is.;)

Dat printje is niet los leverbaar, maar is vrijwel zeker wél de plaats waar er nog een printspoor is doorgebrand. Dit is alleen op te sporen door iemand, die een multimeter heeft en er mee om weet te gaan. Diverse printsporen lopen namelijk onder de stekers door waar je ze niet meer kunt zien. Als je zo iemand weet te vinden kan er verder worden geholpen.

Zelf kan ik wel gokken welk printspoor het is, maar bij elektronica geeft gokken 100% kans, dat het mis gaat. Er moet dus eerst nauwkeurig worden gemeten voordat er opnieuw wordt gesoldeerd en opnieuw wordt geladen. Bij het laden van een LiPo met een verkeerd gerepareerde lader heb je nu eenmaal veel kans, dat je de brandweer moet bellen.

Back