Multi switch decoder

• Topicstarter Topicstarter winterswijk
  • Startdatum Startdatum
W

winterswijk

Guest
[font=Arial, sans-serif][/font] :?:
Ik ben in het bezit van twee multi switch decoders (6 kanaals).
Deze zijn nu aangesloten op kanaal 5&6 van mijn ontvanger.
De zender waar ik mee werk is een europa sprint.
Wat moet ik aan mijn zender veranderen zo dat ik gebruik
kan maken van mijn multi switch decoders.
Zijn hier schema`s voor zodat ik dit zelf kan doen?

Met vriendelijke groet,
M. ten Pas

De 6-kanaals multiswitch decoders zullen van het merk Robbe zijn. Deze werken uitsluitend op Robbe zenders met daarin de bijbehorende multiswitch zenderdelen. Met een Multiplex Europa Sprint zul je deze niet aan de praat kunnen krijgen.
Je kunt nog wel hier op het forum of op "Marktplaats" vragen of iemand een multiswitch zenderdeel heeft voor een Europa Sprint van het merk Scen. Deze is te combineren met Robbe decoders en wordt in de zender aangesloten op kanaal 7. Erg veel kans heb je hierin niet aangezien er slechts enkele tientallen in omloop zijn geweest (enne, nee, ze worden al jaren niet meer gemaakt voor de Europa Sprint!).
Overigens is er nog wel vraag naar Robbe multiswitch decoders. Je zult deze dus redelijk makkelijk kunnen verkopen.

Bedankt voor je reactie.

De multiswitch is van Robbe.

Ik ben met een brandweerboot aan het her opbouwen.
Ik heb een multiswitch nodig voor het aansturen van
verlichting, anker, bluspomp enz.

Wat kun je mij aanraden met het gebruik van mijn Europa Sprint zender.

Voor een Europa Sprint zijn er geen uitbreidingsopties meer verkrijgbaar.

Nu is het super-eenvoudig om hiervoor zelf schakelkanalen te fabriceren, maar je hebt dan in het model ook weer kanaalschakelaars nodig. Deze zijn er van diverse merken. Van Robbe is er ook een dubbele met geheugen-functie leverbaar, zodat je met 1 schakelaar 2 functies gelijktijdig aan en uit kunt schakelen.

Het recept voor een Europa Sprint schakelkanaal:

Ingrediënten:
-2- of 3-positie schakelaar.
-servosnoertje Graupner JR of Robbe Futaba.
-weerstandje van 47k.
-krimpkous (als je het netjes wil doen).

Het weerstandje soldeer je aan het middenpootje van de schakelaar. Aan de weerstand soldeer je het rode draadje van het servosnoer.
De overige 2 draadjes van het servosnoertje soldeer je aan de buitenste aansluitingen van de schakelaar, eentje links en eentje rechts.
Het servosnoertje sluit je aan op kanaal 5, 6 of 7. Bij kanaal 7 wel opletten, want deze heeft 4 pennetjes. Het bovenste pennetje doet bij deze constructie niet mee.

Back