Multicopter Café

hallo allemaal. Ik heb een wat algemene vraag dus ik dacht dat het café wel de plek is daarvoor.

Ik zit nog op de middelbare school (examenjaar vwo) en ik ben bezig met mijn PWS. een ding wat zeker is is dat ik een quadcopter wil gaan bouwen (een quad met een diameter van 25cm), maar mijn begeleider vindt dat het bouwen alleen niet PWS waardig is.
Hebben jullie een leuk idee wat ik met een 250 quadcopter kan doen m.b.t. proefjes of iets dergelijks

groet,

Shawn

hallo allemaal. Ik heb een wat algemene vraag dus ik dacht dat het café wel de plek is daarvoor.

Ik zit nog op de middelbare school (examenjaar vwo) en ik ben bezig met mijn PWS. een ding wat zeker is is dat ik een quadcopter wil gaan bouwen (een quad met een diameter van 25cm), maar mijn begeleider vindt dat het bouwen alleen niet PWS waardig is.
Hebben jullie een leuk idee wat ik met een 250 quadcopter kan doen m.b.t. proefjes of iets dergelijks

groet,

Shawn

Als het bouwen zelf niet goed genoeg is weet ik niet wat je nog meer kan gaan "experimenteren" aan een quadcopter. PID's bepalen? Testen, onstabiliteit aantonen en gaan corrigeren in de PID's. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld chemische installaties waar ik aan gewerkt heb aan mijn studies is het bij quadcopters eerder trial and error dan echt te kunnen gaan bepalen wat juiste waarden zijn..

Als het bouwen zelf niet goed genoeg is weet ik niet wat je nog meer kan gaan "experimenteren" aan een quadcopter. PID's bepalen? Testen, onstabiliteit aantonen en gaan corrigeren in de PID's. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld chemische installaties waar ik aan gewerkt heb aan mijn studies is het bij quadcopters eerder trial and error dan echt te kunnen gaan bepalen wat juiste waarden zijn..

mijn begeleider dacht zelf aan hoogtebepaling d.m.v. foto's en dergelijke. Dus meer een toepassing van een quad waar je dan meetwaarden uit kan halen

Er zitten genoeg meetbare parameters aan een drone. Snelheid, hoogte, propeller rotatie, hoeveelheid thrust per propeller, lokatie bepaling via gps, accu capaciteit en daaraan gekoppeld de tijd hoelang nog te vliegen is, en nog veel meer. Kijk of je begeleider daaruit komt

.

Laatst bewerkt door een moderator:
een ding wat zeker is is dat ik een quadcopter wil gaan bouwen
Waarom wil je het graag aan je PWS koppelen?
Kan je niet los van je vrije tijd een quadcopter bouwen?

Ik heb zelf mijn 250 FPV quad gewoon in mijn vrije tijd gebouwd, en ik heb deze heel bewust niet gekoppeld aan mijn PWS.
- Het is zeker bij mij opgekomen, maar ik zag geen manier hoe dit echt 'PWS-waardig' en leuk zou zijn.

Ikzelf doe nu mijn PWS in een groepje gekoppeld aan de speciale Technasium opleiding die ik volg, maar als we het niet hadden gekoppeld, hadden we waarschijnlijk een segway gebouwd.

Bij een segway komt ongeveer hetzelfde PID stabilisatie systeem bij kijken, maar dan stukken eenvoudiger.
Zelf de software schrijven op een Arduino is voor een quadcopter erg moeilijk, maar voor een segway is het stukken makkelijker.
Bovendien is een segway(model) veel goedkoper en minder gevaarlijk om te bouwen.

Veel succes met je PWS!

Ik ben heel erg slecht in het maken van verslagen en grote projecten. Ik kan namelijk me niet goed focussen op zo'n project. In de multicopters heb ik al heel veel tijd gestoken en het is daarom makkelijker voor mij om daar een profielwerkstuk over te maken. Daarbij moet het in januari al af zijn en dus zoveel tijd heb ik ook niet meer.
Verder vind ik natuurkundige berekeningen best wel leuk.
Al met al zie ik dit als de enige optie

Need more power
40e8d2c10fd5dafa311a9da540209212.jpg
kon niet meer omhoogkomen :p

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

Ik ben heel erg slecht in het maken van verslagen en grote projecten. Ik kan namelijk me niet goed focussen op zo'n project. In de multicopters heb ik al heel veel tijd gestoken en het is daarom makkelijker voor mij om daar een profielwerkstuk over te maken. Daarbij moet het in januari al af zijn en dus zoveel tijd heb ik ook niet meer.
Verder vind ik natuurkundige berekeningen best wel leuk.
Al met al zie ik dit als de enige optie
Een verslag over het bepalen van hoogte door middel van luchtdruk? Bijna alle multicopters maken hier gebruik van. Hier kan je wel een flink verslag mee vullen ;-)

Onderstaand filmpje is grotendeels op basis van luchtdruk:

Laatst bewerkt door een moderator:
Die wil vast naar de EHBO.
Geen aanrader om zo te doen.

Moet zelf ook nog eens wat rommelen met de naze32 baro setting. Moet beter kunnen.

Wat ga je op die B330 gooien? ;)

Heb alles getest. 6x45 is eigenlijk hetzelfde als op 4S met die 1250kv zoals je het ziet, maar door extra gewicht enkel meer vliegtijd op 4S

8x45 MR HQ props is zoals je ziet de beste. Thrust:gewicht verhouding werd bij mij dan 7:1 en dat was echt te gek.....pfff. Die statische testen laten ook pieken zien op 8x45 tot wel 30-40amp bij full throttle en dat vind ik te veel.
Nu ga ik nog 7x4 of 7x45 props eens proberen. Dat lijkt het beste tot nu toe.

M9lLm.jpg

Heb alles getest. 6x45 is eigenlijk hetzelfde als op 4S met die 1250kv zoals je het ziet, maar door extra gewicht enkel meer vliegtijd op 4S

8x45 MR HQ props is zoals je ziet de beste. Thrust:gewicht verhouding werd bij mij dan 7:1 en dat was echt te gek.....pfff. Die statische testen laten ook pieken zien op 8x45 tot wel 30-40amp bij full throttle en dat vind ik te veel.
Nu ga ik nog 7x4 of 7x45 props eens proberen. Dat lijkt het beste tot nu toe.

M9lLm.jpg

7:1, what the hell, dat gaat helemaal als een trein.
Maar 30-40 amps, ga je een serieuze lipo voor nodig hebben.

Ik dacht dat de B330 tot 6 inch props kon, hebben ze daar ook langere armen voor gemaakt ondertussen?
Ben benieuwd naar je resultaten! 6S vliegen lijkt me echt bizar veel power.

7:1, what the hell, dat gaat helemaal als een trein.
Maar 30-40 amps, ga je een serieuze lipo voor nodig hebben.

Ik dacht dat de B330 tot 6 inch props kon, hebben ze daar ook langere armen voor gemaakt ondertussen?
Ben benieuwd naar je resultaten! 6S vliegen lijkt me echt bizar veel power.
Ja man is ziek. Hover op 15-25% op 8x45....pffff

Yup nieuwe armen en tot 8inch mogelijk met een heel klein beetje grotere armen en breder uiteraard.
0ee5fc7f5201603a09dca5012da832f4.jpg

Maar deze heeft hij nog niet getest, maar deze lijken de beste performance vs efficiency prop.
http://www.multirotorparts.nl/prope...versterkte-slowflyer-propeller-set-van-4.html

Voor de testers onder ons een leuke gadget.

Turnigy Thrust Stand

66623s5.jpg
Dat is wel een leuke inderdaad!

Is ook lekker.
Net bij mn vader vliegen op klein midden veldje.
Jawel 3x onder zon mini goal door gevlogen zonder wat te raken. :-)

Maar net was ik weer net aan het mikken gaat de cinimizer op zwart.

Accu gaat blijkbaar toch niet zo lang mee. Niet bij geladen voor het vliegen. Waarschuwing geeft ie ook niet.

Aangezien ik toch laag vloog met weinig gang het gas maar dicht getrokken.

Maar moet toch een keer mn elektronica afschermen want gras is erg nat momenteel. Keertje te laag. Gelijk alles onder de blub en nat.

Maar goed alles is nog heel :-) wel hoop reflectie tussen zo'n huizenblok. Iets minder op de uno5800 dan met de FS aviator maar toch.

Hij is kleiner.
Staat op de site dat het de opvolger is van de grotere.

RunCam 600TVL DC 5-17V Wide Voltage Mini FPV Camera
PZ0420M
This is an optimized version of PZ0420. It still keeps 600TVL resolution and excellent color rendition, supporting 5 to 17V operating voltage. The size is reduced to 28*28mm, which can reduce air resistance for FPV aircraft. Besides, the weight of camera is just 12g. It is suitable for fixed-wing aircraft and Multirotor like QAV250, which are highly required in voltage and weight. There is no suitable housing for this camera currently.

Back