Multicopter Café

Discussie in 'Multicopters' gestart door markjuhh, 9 dec 2013.

  1. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Nee hoor, dat kan prima. Of het nu echt heel veel zal uitmaken qua gewicht/vliegduur betwijfel ik maar het scheelt vaak wat ruimte vooral op 210/180 quads en kleiner.
     
  2. smiley

    smiley

    Lid geworden:
    28 mrt 2014
    Berichten:
    66
    Ik heb een 250 quad die goed vliegt maar als ik op snelheid ben dan is hij lastig te besturen en is hij minder wendbaar. wat kan ik hier aan doen
     
  3. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    [​IMG] ik heb deze cheap cameraatje maar zoek een ander model ik zie nogal slecht met deze cam,
    Wat zijn de betere modellen en ook goed beeld hebben in de fatshark attitude..
     
  4. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2016
  5. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    @hvbuel

    Heeft er ervaring mee.


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  6. Royce

    Royce

    Lid geworden:
    29 sep 2014
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Maas & Waal
    Dan zul je eerst even aan moeten geven waar je setup uit bestaat en met welke software je vliegt.
    Ook wat de instellingen van die software zijn.
     
  7. smiley

    smiley

    Lid geworden:
    28 mrt 2014
    Berichten:
    66
    mijn setup is:
    DYS 1806 motoren
    hobbywing 10 a esc's
    naze 32 rev 6
    flitetest versacopter
    eachine 600mw FPV
    fatshark camera

    de software is cleanflight
    upload_2016-3-24_17-50-46.png
    upload_2016-3-24_17-51-16.png
     
  8. Royce

    Royce

    Lid geworden:
    29 sep 2014
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Maas & Waal
    Ik denk dat het vooral een probleem in je PID's is. Die zul je gewoon goed moeten (leren) tunen.
    Hier een soort handleiding die over het algemeen wel goed werkt.
    https://github.com/borisbstyle/betaflight/wiki/PID-Tuning-Guide

    Je vliegt wel Acro neem ik aan? Zonder Level dus? PID"s moet je eigenlijk altijd tunen in Acro..

    Ik weet niet of je een beginner bent, maar het kan ook zijn dat je gewoon nog moet wennen aan een snelle quad. Of aan de Expo in je sticks.
     
  9. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Je voltage is dan nog lekker hoog en dus (over)corrigeert je wat harder. Als je t alleen bij de eerste punchout hebt zou ik je pids gewoon laten zoals ze zijn.
     
    crash-a-lot vindt dit leuk.
  10. hvbuel

    hvbuel

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Waalre
    [​IMG]

    Werkt, heb er een 3 pin jumper op gezet, 2 pinnen doorverbonden.
    Jumper wisselen naar de andere 2 pinnen wisselt tussen 25 en 600mw.
    De vtx is RaceBand compatible, ook al blijkt dat niet zo duidelijk uit de omschrijving.
    De aansluiting en de complete layout is gelijk aan Lumenier.
     
  11. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Bedankt voor de foto. Dat ziet er goed uit. 31 euro is echt geen geld voor een 40 kanaals 600mw zender, dus ik denk dat ik dan ook voor die ga.

    EDIT:

    Ik ga een saai pasen tegemoet. Ik hoopte eigenlijk dat ik kon beginnen met bouwen dit weekend, maar mijn spullen van HK die ik woensdag heb besteld zijn nog steeds niet verzonden.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2016
  12. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.016
    Locatie:
    Zwolle
    Hoi jongens,

    Ben ik hier aan het goede adres voor filmwerk met een drone??

    We gaan in September met een hele groep naar Zwitserland om met een zeer grote Model Blériot een historische vlucht over de Alpen opnieuw te doen.

    Iets voor iemand van jullie om het team van ongeveer 18 man te komen versterken en mooie air to air beelden te maken voor alle MBF fers??

    Hier begint het verhaal over de Geo Chavez Memorial Flight.http://www.modelbouwforum.nl/thread...r-flying-machines.227565/page-15#post-3681591 en loopt ondertussen al over een pagina of 6.

    Hoor graag wie ik waar moet benaderen en eventuele reactie svp in bovenstaand topic.

    Groet,

    Henk
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2016
  13. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    Hallo allemaal,

    Ik zal mij bij deze even voorstellen. Mijn naam is Niels Meerdink, 25 jaar jong, kom uit het verre oosten uit de plaats winterswijk en ben sinds een kleine tijd ontzettend geinteresseerd in multicopters.
    Ik ben opgegroeid met modelvliegen dankzij mijn vader en vanaf mijn 11e jaar dan ook zelf fanatiek modelvlieger bij de Winterswijkse Luchtvaart Club W.L.C.

    Dankzij een clubgenoot wie al een langere tijd bezig is met multicopters toch langzaam aan steeds meer geprikkeld om eens te beginnen met een quadcopter als nieuwe uitdaging.
    Na lang nadenken en urenlang internet afstruinen dan toch de knoop doorgehakt en een quadcopter aangeschaft: de warpquad 230 van ImpulseRC! deze quad in elkaar gezet en mee gevlogen en ben helemaal om, wat een geweldige tak van onze sport!

    Ondertussen zijn er nog twee clubleden van ons geinfecteerd met het virus en zo krijgen we langzaam aan toch een leuk clubje multicopter vliegers wat het allemaal toch een stuk gezelliger en uitdagender maakt.

    Alleen heerst er nu het volgende probleem.. Aangezien wij alle vier nogal een leek zijn in het tunen/afstellen/verbeteren van onze quads, komen we niet echt verder.
    Internet is your friend, maar af en toe blijft het toch moeilijk te begrijpen hoe we dingen kunnen verbeteren aan de hand van internet teksten en plaatjes. Iemand persoonlijk hier over spreken werkt toch nog altijd het beste;).

    Nu zijn wij daarom op zoek naar een enthousiasteling, die een berg ervaring heeft, verstand heeft van het tunen/afstellen/verbeteren van een quad, en die zin heeft om een keer met een aantal enthousiaste mensen om tafel te gaan zitten om te kijken wat er te verbeteren valt aan hun quads en hen ook wat dingen kan leren over het hele multicopter vliegen.
    We kunnen gebruik maken van een geweldig mooie accommodatie met een nog mooier veld er omheen. De koffie zal altijd klaar staan en wij hopen dat er iemand (of meerdere mensen) geïnteresseerd is om ons de fijne kneepjes van het vak te leren:).

    En misschien zijn er ook wel andere mensen die dit interessant lijkt om eens wat extra uitleg te krijgen?

    Laat gerust een berichtje achter of stuur mij een persoonlijk bericht!

    Alvast bedankt,

    Groeten Niels:beer:
     
  14. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Helaas kan ik jullie hiermee niet helpen , omdat ik in het zelfde schuitje zit .
    Maar je hebt dit mooi geformuleerd , en ik zal dit zeker volgen .
    Maar als je geduld hebt komen er van zelf antwoorden .

    suc6 .

    Gr,
    Wim
     
  15. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    joepstar vindt dit leuk.
  16. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Is al te verkrijgen bij banggood :)
     
  17. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
    Heb ook een diy bril bij banggood vandaan. Super kwaliteit, lage prijs


    ~ YouTube =DroneD ~
     
  18. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Kun je misschien een linkje sturen welke je precies bedoeld? Ik wil binnenkort namelijk ook een bril halen, maar een Fatshark is nogal prijzig
     
  19. DennisMQ

    DennisMQ

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Minnertsga
  20. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    ik ben ook aan het rondkijken voor 2de scherm of bril maar wil dan dvr ertussen hebben zodat mensen mee kunnen kijken en ik mijn crash gelijk op film heb!Iemand een low budget optie want kijk al tijdje rond en is moeilijk een keuze te maken veel keus dus heeft iemand er al eentje en goede ervaringen mee laat het even weten
     

Deel Deze Pagina