Multicopter Café

Pff die naze zijn echt snel weer uitverkocht haha, maar even een vraagje, ik weer waar ik de props moet Bestellen, maar de esc's?? Ook bij multirotorparts?

Ondertussen passen en meten met de X8R receiver. Heb de naze tikkie hoger gezet. Zo past de RX er netjes naast en kan ik bij de usb poort..

14228867034_d5f1c712cf_c.jpg

Zo passen de servo stekkers van de ESC er toch niet op? Ik gebruik op een mini altijd de rechte pin headers ivm de ruimte.

Heb je de ontvanger niet met CPPM aangesloten? Ik zie meer dan 3 gesoldeerde kabels erop.

Ja past juist prima zo. De pennen van de Naze zitten boven de RX.

Heb conventioneel aangesloten. Had geen zin om een inverter te bestellen voor sbus.

14042813978_2b47dd67e3_c.jpg

Ik gebruik de rechte of de haakse maar dan naar binnen, zodat ik op mijn minst het bordje kan draaien, zodat de usb aansluiting aan de zijkant zit.

De laatste heb ik met de haakse headers gedaan, met het bordje op zijn kop en 90% gedraaid, best clean geworden.

Doordat de forse rx nu voor zit kan ik makkelijk bij de usb. Draden zitten verder onder de naze en esc draden komen tussen de dubbele bodem. Ik heb nu in principe zelfs ruimte over in het frame.

Maar er zullen meer wegen naar Rome leiden ;)

Laatst bewerkt:
Doordat de forse rx nu voor zit kan ik makkelijk bij de usb. Draden zitten verder onder de naze en esc draden komen tussen de dubbele bodem. Ik heb nu in principe zelfs ruimte over in het frame.

Maar er zullen meer wegen naar Rome leiden ;)

Waarom draai je de Naze niet? Met een CLI commando zorg je er voor dat de Naze weer alles correct interpreteert!
De usb is dan makkelijker te benaderen en je servo kabels wellicht ook

M'n naze 32 acro nog eens bekeken en ik heb blijkbaar een foutje gemaakt. Dat vermoedde ik ook wel, het was dat of transportschade ivm verbogen pin headers. Waar je de oranje draad soldeert, de 3V, maakte een klein beetje tin contact met het punt ernaast.

Het was ook al vreemd dat linux gewoon een com poort vond en windows idem na driver installatie. Omdat de software een timeout kreeg en het bordje warm werd ging ik er vanuit dat ie toch defect was.
Nu ik dat contact heb verwijderd en 'm aansloot op usb gingen de ledjes branden, is er connectie met baseflight en lijkt alles te werken :D Als ik nu een esc aansluit lijkt ie ook te initialiseren en de orangerx spektrum sat licht even op.
Ik ga dat bordje installeren op m'n hammerhead nano, dan met ppm frsky delta8 (s-fhss, t8j zender) Daar zat nu geen fc meer in omdat die nanowii op m'n flip 260 zit. In m'n flip gaat die nieuwe met baro en compas; kortom beide mini's op naze 32 :)

Back