Multicopter die makkelijk uit te breiden is?

Hallo, ik heb dus een leuk goedkoop fpv setje gevonden omdat ik wil FPV vliegen maar nu wil ik dus ook natuurlijk een goede drone/multicopter hebben. Aangezien dit meer over de quadcopter zelf gaat heb ik maar besloten hier te vragen i.p.v. in het FPV forum.

Ik zoek dus een mooie drone (prijs 100, 200 of heel misschien 300 als die écht heel erg goed is maar liever niet want ik moet ook nog andere dingen betalen) waar je makkelijk aanpassingen aan kan doen zoals het toevoegen van een gimbal, andere antenne, betere accu, fpv flight cam inbouwen en een camera eronder voor luchtfotos enzovoort.

En het liefste eentje met een zender/afstandsbediening erbij die eventueel maar hoeft niet ook voor andere dingen is te gebruiken.

Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen, heeft iemand hier goede merk en modellen voor me? Ik wil het liefste zo ver mogelijk vliegen.

Alvast bedankt

Das een race quad terwijl je het hierboven hebt over gimbal/filmen/luchtfoto's en zo ver mogelijk ? Racers zijn er niet om te filmen en heel ver vliegen doen ze ook niet :-)

Oke ja dat is lastig dan. Ik zit een beetje te twijfelen waarmee ik moet beginnen sinds ik niet erg veel geld heb. Ik zit nu erg aan de Cheerson CX 20 te denken dat schijnt een hele erge goede te zijn voor het geld, alleen echt racen doet die niet maar ja je kan er wel mee door een bos vliegen als je een beetje een open bos hebt en wat ervaring.

Ik hoef niet honderden euro's uit te geven maar te weinig voor iets dat niet echt uit te breiden is is ook zonde.

Ik heb begrepen dat er voor de Cheerson CX 20 wel een hoop modificaties beschikbaar zijn. Zo zag ik op youtube iemand die had de Cheerson CX 20 gemod dat die wel 6 mile kon (bijna 10km)

Ik wil er dan een fpv camera op zetten en later een film gimbal onderop. Dus 2 cameras. Dat is denk ik het beste toch? Dat je 1 vaste fpv camera hebt die naar voren kijkt en vastzit aan de drone en 1 verstelbare film camera aan de onderkant

Ik vind het beetje eng....multicopters zijn er niet op ver weg te vliegen en is nog verboden ook want je moet te alle tijden zicht houden/hebben op je multicopter...kilometers weg is gewoon onverantwoord...zeker met een gevaarte van 2-3 kilo. Een cheerson heeft een vliegtijd van 10-15 minuten...dus 10 km....denk het niet. Verder zal hij dan zijn uitgerust met een UHF systeem voor die afstanden en dat is niet goedkoop. Neem van mij aan dat 500 m tot een kilometer al ver genoeg is.

Oke ja dat is lastig dan. Ik zit een beetje te twijfelen waarmee ik moet beginnen sinds ik niet erg veel geld heb. Ik zit nu erg aan de Cheerson CX 20 te denken dat schijnt een hele erge goede te zijn voor het geld, alleen echt racen doet die niet maar ja je kan er wel mee door een bos vliegen als je een beetje een open bos hebt en wat ervaring.

Ik hoef niet honderden euro's uit te geven maar te weinig voor iets dat niet echt uit te breiden is is ook zonde.

Ik heb begrepen dat er voor de Cheerson CX 20 wel een hoop modificaties beschikbaar zijn. Zo zag ik op youtube iemand die had de Cheerson CX 20 gemod dat die wel 6 mile kon (bijna 10km)

Ik wil er dan een fpv camera op zetten en later een film gimbal onderop. Dus 2 cameras. Dat is denk ik het beste toch? Dat je 1 vaste fpv camera hebt die naar voren kijkt en vastzit aan de drone en 1 verstelbare film camera aan de onderkant
De vraag is denk ik vooral wat je met de quad wilt doen: filmen (en hoe kwalitatief) of racen en FPV vliegen?

Ik vind het beetje eng....multicopters zijn er niet op ver weg te vliegen en is nog verboden ook want je moet te alle tijden zicht houden/hebben op je multicopter...kilometers weg is gewoon onverantwoord...zeker met een gevaarte van 2-3 kilo. Een cheerson heeft een vliegtijd van 10-15 minuten...dus 10 km....denk het niet. Verder zal hij dan zijn uitgerust met een UHF systeem voor die afstanden en dat is niet goedkoop. Neem van mij aan dat 500 m tot een kilometer al ver genoeg is.
Oh ja uiteraard, ik ben niet van plan kilometers ver te vliegen. 10km is wel erg overdreven maar gewoon 1 a 2km zeker wil ik gewoon graag (eventueel later met ombouwen). Standaard (dus niet gemod) 500m is ook prima.

Maar ik wil wel dat hij gewoon ver kan. Gewoon voor de zekerheid en om eigenlijk nooit signaal te verliezen. Of als hij bijvoorbeeld achter een boom is of zo dat het niet verstoord wordt. Ik ben inderdaad niet van plan mijn quad uit het zicht te verliezen, dat risico kan ik me niet veroorloven en idd is het ook niet echt veilig voor de samenleving als mensen dat doen.

Je auto kan ook 200km/u maar hoe vaak rij je dat nou? :p

De vraag is denk ik vooral wat je met de quad wilt doen: filmen (en hoe kwalitatief) of racen en FPV vliegen?
Niet echt racen qua snelheid maar ik wil inderdaad gewoon graag leuk fpv vliegen en later ook luchtopnames maken.

Dus ik zat te denken misschien die Cheerson CX 20 en dan een fpv camera vast aan de voorkant bevestigen en dan later als ik meer geld heb en dat ding bevalt me en ik heb het onder de knie een gimbal met camera eronder.

Back