Multicopter meeting (o.a. DJI F450)

Effe serieus mannen.
Dat worden weggetrapt daar in Soest op die vlieglocatie dat gaat vast wel gebeuren.
Want het is toch echt een gebied van Staats bosbeheer.
Kwestie van korte tijd voordat 1 van die wandelaars daar een belletje doet en er 2 boswachters staan om ons of een waarschuwing te geven of gelijk een proces verbaal.
Waarom??
Omdat ik al vaker met dat bijltje heb gehakt.

Ik zal je zeggen met al die honden daar en wandelaars dat als we dan geen of weinig rekening houden met vliegtuigen die landen en baan nodig hebben en auto'tjes die daar rondraggen het snel gebeurt is.
Maakt mij niet uit, maar dan weten jullie dat.

Buiten dat om..................
Wat denken jullie van maandag 28 juni om elkaar weer te treffen voor een vliegmeeting?
Vr Gr E

Ach..........sorry.....
Inderdaad, ik bedoel maandag 28 mei.
Of.........de zondag ervoor de 27ste mei.
Misschien een idee om elkaar weer eens te treffen op een vliegmeeting.
Met mooi weer en weinig wind super gezellig met al dat vliegspul en fijne mensen erbij.
Vr Gr E

dat van dat 'wegtrappen' zou wel jammer zijn.
Ik denk dat het handig is het rustig aan te doen met omploegen.
Op de duinen zal het natuurlijk minder een probleem zijn dan op de paden of heide...

Dat is dan volgende week, 2e pinksterdag?!

<edit>
Ik hoop dat er iemand kan helpen met mijn quad.
Afstellen en leren vliegen in één is lastig ;-)
Als de quad goed afgesteld is zal al een hoop schelen.

@ unrealistic: als ik er ben wil ik je best even helpen met afstellen;) welke controller heb je?

zondag komt mij ook beter uit.

Neuh, zekers niet de bedoeling dat we weggetrapt worden. En mijn autootje wordt/is er een van de zeer langzame soort: "crawlen", begrijp je wel...?

Dus omploegen zal t niet worden en we moeten zeker de wandelaars te vriend houden, maar daar slaagden we de afgelopen keer toch ook prima in?

Vooralsnog ziet het pinksterweekend eruit als een winderig weekend, 4 tot 5 Beaufort. Dan kun je je copter in Hilversum terughalen als het tegenzit :D

Rob

@vinny
het is een multiwii board met accel, gyro, magneto en baro erop van Drotek.

Ik heb gisteren even 'gevlogen' maar hij wil te graag.
Om te voorkomen dat hij inderdaad richting Hilversum ging liet ik hem steeds weer zakken. Één keer te hard en nu komt er vd week een andere arm op :rolleyes:
Ik zal mijn laptop meenemen.

Is er iemand met een les-kabel voor Spektrum, om hier mee te vliegen in leraar-leerling mode?

ok top, als je inderdaad je laptop meeneemt ga ik zeker even helpen;) wat voor leerling stekker zit er in de spektrum? is dat zon jackplug? dan kunnen we eventueel met mijn zender proberen, is een graupner.

Het is een DX7 en hij heeft volgens mij inderdaad zon mini-jackplug.
Er staat DSC bij.
Zou top zijn als dat werkt. Scheelt een boel onderdelen / crashes met wat begeleiding.

ik kan wel een gewone jackkabel en me zender meenemen, kijken we of het werkt;) je kan ook nog ff op internet zoeken of je er iets voer vind. ik heb een graupner mx12

Graupner en spectrum hebben iid een jack.
De dx8 past prima om en mx16 om een vorbeeld te noemen...

Zelf zijn de kabels ook te maken. Gewoon 2x 3.5mm mono (stereo) plugje, en zo dicht mogleijk bij de stekker op ALLE aders een 10micro henri spoeltje op nemen... Dit zowel bij de biede kanten.. Dus minmaal 4 spoeltjes... Dit voor eventuele storingen effectief weg te werken.

Ook met 2.4 moet je dit doen!

Deze info heb ik van de service center vandaan...

de maandag zou mij weer heel goed uit komen... maar zondag moet ook wel lukken..

euhhh... als er zo langzaam aan weer een datum staat, dan ook maar weer een nieuw topic openen? blijft het overzichtelijk en valt het beter op voor degene die het de vorige keer over het hoofd hebben gezien..

Heren.
Weer een meeting op zo'n korte termijn zou wel gaaf zijn.
Ik heb voorkeur voor de zondag 1ste Pinksterdag.
Maandag zou ik ook kunnen, maar moet dan wel even op voorhand overleggen met de vriendin.
Hopenlijk treffen we het met goede weercondities.
Vr Gr Erwin

@ emil, een gewoon standaard stereo minijack<-> minijack kabel zou het dan moeten doen?
Correct, als de master op op 2.4ghz zit, is de ervaring dat de spoeltjes op zich thuis kunnen blijven, maar MET SPOELTJES, is gewoon weg veel beter...

Niet lopen zeuren als het mis gaat met de kabel zonder de spoeltjes zo dicht mogelijk bij de steker ;)

haha ik ga zeker niet lopen zeuren emil;) we gaan het gewoon proberen, we zien wel. @ unrealistic. help me tzt ff herinneren dat ik dat kabeltje meeneem!

Back