Multicopter meeting (o.a. DJI F450)

Ideeen genoeg zo te horen alsmede vlieglocaties.
Ik denk dat we met z'n allen maar eens spijkers met koppen moeten slaan en een locatie moeten kiezen die voor de meesten het geschikst is.
Helaas is het in dit geval onmogelijk om het een ieder naar de zin te maken ivm afstand.
Daar hoeven we in elk geval GEEN ellelange discussie over te voeren.

De redenen zoals:
-auto dichtbij kunnen parkeren
-veilige vlieglocatie zonder telkens over voorbijgangers hun hoofden te vliegen
-ruimte genoeg dus niet een te krap veld met bomen eromheen
-Zand is uit den boze, vlieg ik persoonlijk niet boven.
-locatie zo centraal mogelijk gelegen dat het voor vrijwel iedereen redelijk tot goed te doen is qua reistijd.

Hoop dat we tot een deal kunnen komen.
Daarna is het een kwestie van een datum prikken en kieken wie er wel of niet willen komen.
Dat er een vaste kliek langskomt weet ik nu al.
En dat er veel toezeggingen zullen zijn, maar op het laatste moment toch niet zullen komen is ook al een waarlijk feit.
Maar dat geeft allemaal niet.
Belangrijkste is dat we een vlieglocatie hebben en daar met een kliek Multicopter piloten een leuke dag kunnen hebben.
Nee.......zoals eerder gezegt zal het geen zwaar georganiseerde vliegmeeting worden die op voorhand betaald dient te worden of waarbij een barbeque zit.
Nee.........gewoon een fijne en ongedwongen vliegmeeting alleen maar ten behoeve van Multicopters die dag.
Dus daarmee adviseer ik ook GEEN heli's of vliegtuigen mee te nemen.
Ik zie het al gebeuren dat iemand dan ook zijn/haar vette 600 size heli van 3 kilo mee wil nemen die over het algemeen meer herrie veroorzaakt dan welke Multicopter dan ook en dan we na een korte tijd iemand van staats bosbeheer of van de politie erbij hebben staan met het verzoek op te krassen.
Dus laten we kien zijn, en het alleen maar houden op een vliegmeeting ten behoeve van Multicopters.
Vr Gr E

Hallo Rene,

Mooi plekje...dit is al een RC vliegveldje begrijp ik? Heb jij daar al connecties en zouden we daar 'zomaar' terecht kunnen?

Wat ik belangrijk vind is dit:
- parkeren bij het veld (i.v.m. laden van Lipo's)
- weinig obstakels (liefst geen ;)
- veilig voor eenieder om te vliegen

Ik ben niet van plan om een groots opgezette meeting te organiseren, zoals iemand al aanhaalde. Inderdaad, veiligheid is belangrijk maar daar zijn we samen verantwoordelijk voor dacht ik zo...

gr. Rob

Er is inderdaad een vliegveldje maar ben er geen lid. Zie daar enkel vliegtuigen en een enkele heli.
Geen flauw idee wat ze er van vinden als ik kom melden dat we met 15 multicopters komen vliegen maar kan het proberen...

Parkeerplaatsen zijn er op diverse plekken.
Obstakels zijn er niet. Enkele, eenzame boom Grote, open heide.
In de zomer wandelen er mensen op de paden. Deze hoef je natuurlijk niet te volgen maar worden wel gekruist.
Er is een vliegersweide waar je sowieso uit de buurt wil blijven.
Mocht er al iemand neer willen storten... de kans om, zelfs in het hoogseizoen, iemand te raken acht ik uiterst gering.
Ik zie eerder onze brouwsels tegen elkaar klappen. Dat geeft dan direct mooi videomateriaal :)

Mijn DX8 verwacht ik binnenkort terug van reparatie. Ik kan dan een filmpje van het terrein maken.
Heb er met FPV al een ruime kilometer op gehad zonder obstakels.

Kip-restaurant met groot terras op 100 meter. IJscocar met frisdrank verkoop bij redelijk weer de gehele zomer.

Hallo Rene,

Kijk, dat klinkt toch prima? Ik ben voor, hoor....:banana: :thumbsup:

Hoor maar eens wat de 'thuisvliegers' daar er van vinden als we inderdaad met een man of 15 komen copteren...

En inderdaad FPV, staat ook op mijn wishlist, lijkt me gaaf om de setups van anderen eens te bekijken of door een bril een vlucht mee te maken.

Weet iemand ergens nog een ijsbaan (in ruste) in het midden des lands waar we ook zouden kunnen vliegen?

ALS er iemand is uit omgeving zwolle en in de gelegenheid is mij op te pikken zeer graag! zijn al enkele leden die ik graag in het echt eens wil zien :)

Hallo Heren Multicopter piloten!!
Gaat dit draadje nog werkelijkheid worden???
We gaan onderhand al richting het midden van de maand mei.
De vakantiemaanden komen er alweer gestaag aan.
Met het oog op het feit dat dan veel lieden NIET kunnen komen naar een multicopter vliegmeeting ivm vakantie en gezinsuitjes etc etc.............

Is er een mogelijkheid om de knoop eens door te hakken en een geschikte vlieglocatie en datum te prikken?
Al zouden er maar een man of 10 komen dan zou het al een geslaagde meeting zijn vind ik.
Vr Gr E

Waarom niet gewoon naar een Fly-Inn gaan.;)

Iets organiseren op een vliegveld kost veel tijd en ook zijn er kosten aan verbonden .

Gistern was ik in Boskoop op een E-meeting (altijd eerste zaterdag van Mei) , daar pasten makkelijk nog 10-20 Quadcopter vliegers bij .
FPV zal niet gaan op zo,n meeting maar dat is ook jullie bedoeling niet.

Je hebt een natje en een droogje en ook gelijk sanitaire voorziening en ook meerdere andere piloten die het ook wel interesseert .

Mvg Johan

Hi guys...

Volgende week zondag 13-5-2012 Soesterduinen.

Laten we zeggen vanaf een uur of 11.00 tot een uur of .....
In een ander draadje worden ook al wat 'afspraken' gemaakt om daar te gaan vliegen.
Kan iemand een straatnaam of parkeerplaats noemen waar we elkaar daar kunnen treffen?

Thanks Vinny, dan weet ik waar ik me rond 11.00 uur zal melden. Ik kom met een klein grijs/wit campertje en ik heb een grote bruine hond bij me...

PS: als er mensen zijn die DJI props (1045) over hebben/niets mee doen, dan hou ik me aanbevolen, ik kan er nog wel een paar gebruiken...:D

gr. Rob

zullen we even een lijstje maken met wie er komen? als je komt lijstje kopieren, je naam erbij zetten en weer posten om lijst actueel te houden.

deelnemers:
Vincent(vinnygogo) + evt nog 1 iemand met f550
Rob(robbievandee)

Helaas kan ik 13-5 niet door persoonlijke omstandigheden. Maar een andere meeting op een andere dag houd ik mij voor aanbevolen. Jullie hopelijk een mooie vliegdag..

Helaas kan ik 13-5 niet door persoonlijke omstandigheden. Maar een andere meeting op een andere dag houd ik mij voor aanbevolen. Jullie hopelijk een mooie vliegdag..

D'r volgen er vast meer hoor, van die vliegdagen.

En Haarlem <-> Heerhugowaard is ook goed te doen, ik wil nog wel eens vliegen in Spaarnwoude, bij het evenemententerrein en de halfonde trap...

Rob

Back