multicopter voor luchtfoto's

Goedendag allemaal,

Ik zou graag een multicopter aanschaffen om luchtfoto's te maken van bv huizen.
Het kan zijn dat ik dit wil doen als zelfstandig in bijberoep ofzo maar dat is voor later.

Ik zou zeer graag informatie winnen over wat ik moet nemen van multicopter wss een hexa ofzo.

Ik ben dus nieuw in dit soort modelbouw(vlieg wel met vliegtuigen maar niet met heli's) dus gelieve al jullie kennis mee te delen over wat ik moet nemen, waar kopen, waar het goedkoopste enz . . .

Hier is een site dat ik heb gevonden http://aerialshots.nl/.
Dit bedrijf heeft ongeveer dezelfde doelstelling als ik wil en zou dus graag een copter kopen als die, dus ook met hoogtemeter live beeld, gyro enz.

De bedoeling is dat ik alln deftige foto's kan nemen dus niet filmen maar dat heeft niet veel te zien met het soort copter wss.

toch al bedankt op voorhand.

tim

geloof mij, als je dit proffesioneel wilt doen(wat je wilt gezien je wensen lijst als ik het goed begrijp) ben je bij lange na niet voor een paar duizend euro klaar. wil je dit serieus gaan doen, moet je zeker rekenen op 10-20 duizend euro wil je het materiaal hebben om het als een bedrijf te kunnen gebruiken. en dan heb je echt nog maar de basis;) niet om je te ontmoedigen, maar om je even realistisch te laten kijken. voor gewoon voor de lol een fototje maken, kom je met een paar duizend wel ergens.

geloof mij, als je dit proffesioneel wilt doen(wat je wilt gezien je wensen lijst als ik het goed begrijp) ben je bij lange na niet voor een paar duizend euro klaar. wil je dit serieus gaan doen, moet je zeker rekenen op 10-20 duizend euro wil je het materiaal hebben om het als een bedrijf te kunnen gebruiken. en dan heb je echt nog maar de basis;) niet om je te ontmoedigen, maar om je even realistisch te laten kijken. voor gewoon voor de lol een fototje maken, kom je met een paar duizend wel ergens.

Maar ik moet geen camera hebben zoals op een politiehelikopter eh,
als ik er een gopro hd of zo een canon eos 550d onderhang ben je toch met 800 euro gesteld voor alln de camera apparatuur.
Wat kost een hexacopter ongeveer all in? met fpv uitrusting enz.

mvg tim

voor 800 euro ga het echt neit redden om een hexa of octocopter, met goede mount, accu's dingen als video zender flight. zeker niet als je goed spul wilt. dat geld ben je alleen al kwijt aan een goede mount.

voor 800 euro ga het echt neit redden om een hexa of octocopter, met goede mount, accu's dingen als video zender flight. zeker niet als je goed spul wilt. dat geld ben je alleen al kwijt aan een goede mount.

Dat wist ik wel, ik had 2000 -3000 euro gedacht.
Maar ik vindt niet direct de prijzen van zo een dji wookong of andere volledige copters.

mvg tim

op de site van digitech staat veel materiaal, ook compleet gebouwde. krijg je een beetje een idee;)

Okee toch en grotere investering dan ik had voorzien, misschien toch maar beter een andere hobby zoeken :D. Neem dan met alles dat je nodig hebt 5000 euro. Dit is een beetje veel ;).

mvg tim

Het is haalbaar hoor. Je moet wel een beetje de knepen van het vak kennen.
En dat kan je alleen maar door heeeeeeeeeeel veel aan zelfstudie te doen.
Ik denk niet dat iemand anders het voor jou gaat uitzoeken...

En alles hangt ook een beetje af van wat voor kwaliteit je wil leveren.

Het is inderdaad zo dat dit iets is wat je zelf moet uitzoeken, of je betaalt voor het feit dat mensen je kant en klare oplossingen leveren..

Ik zou het ook niet direct te groots zien. Begin laag... Koop je een eenvoudige quad... een leuk controllerboardje en hang daar al eens een compactje onder ofzo. Koop je materiaal bij hobbyking, rctimer of goodluckbuy, zo blijft de kost laag en kan je langzaam opbouwen.

Back