Multicopter

Hallo,

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een quad of een hexacopter.
Mijn uiteindelijke doel is om er filmpjes vanuit de lucht mee te maken maar ook zonder camera er mee te stunten 

De camera die ik er op wil zetten is een Canon Legria hf s21 en weegt 480 gram.
Ik houd van een behoorlijke hoeveelheid overpower zodat het ook nog leuk is zonder camera.

Tevens wil ik hem uitrusten met gps en in de toekomst met een extra fpv setje zodat ik ook daadwerkelijk kan zien wat ik precies film.

Wat is het beste voor mijn doel? Een hexacopter of een quad en wat raden jullie dan aan.
Ik heb bij mikrocopter.de een basis model gezien van ronde de 1200 euro.

Mijn budget zal ongeveer 2000 euro zijn.
Is er misschien iemand die zich aanbied om vragen aan te stellen face 2 face en mij misschien iets kan laten zien?

Groet,
Dennis

Ik ben niet zo goed op het vlak van multicopters voor zware camera's etc,
maar ik zou een Y6 gebruiken...

Grts,

Ik vlieg met een hexakopter.
Uitgerust met care-free, en gps.
Er hangt een canon g11 onder van zo'n 420 gram.
Dit is goed te doen.
Tevens hangt er een 5,8 zender onder die het signaal van de camera naar de ontvanger en video bril stuurt.
Ik denk dat qua gewicht je niet veel meer onder de hexa moet hangen.
Dan kan je beter de hexakopter XL kopen.
Een oktokopter kan dan ook maar daar wil je helemaal niet mee stunten gezien de kosten.
Ik stunt absoluut niet met de hexa maar gebruik 'm alleen voor fotografie.

Wanneer je wilt stunten kun je volgens mij beter een quad bouwen met een kk board.
Heel wat goedkoper en minder kosten wanneer je crasht.
Ben

Ok duidelijk.

We laten het stunten achterwege en gaan voor stabiliteit en genoeg vermogen om de camera te liften en hier fatsoenlijk mee rond te vliegen.

Is een hexacopter beter dan een quad voor mijn doeleinde?

En is de prijs rond de 1200 voor een instap model zonder gps of dergelijke normaal?

groet,
Dennis

Ik ben niet zo goed op het vlak van multicopters voor zware camera's etc,
maar ik zou een Y6 gebruiken...

Grts,

Waarom een Y6 i.p.v. een "standaard" Hexa? Zelf zit ik nog steeds in twijfel, maar ga ze beide proberen. Ik ben wel benieuwd wat de "technische" uitleg is?

En is de prijs rond de 1200 voor een instap model zonder gps of dergelijke normaal?

groet,
Dennis

Yep, héél normaal als je een MK brein wilt gebruiken. Maar die zijn m.i. ook superieur aan bijna al het andere wat verkrijgbaar is!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Helder nu weet ik ongeveer waar ik naar moet kijken. Wil toch wel gaan voor het superieure spul dan. Ik probeer nog meer informatie te vinden over wat wel kan etc en verwacht over een paar weken met inkopen te beginnen.

Groet,
Dennis

Back