Multimeter bij aldi

@Corrien en Jaap,
He, ik laat ze natuurlijk niet alleen voor een multimeter komen hoor :D
Ze moeten ook nog een Sopwich Puppeteer kit van Flair, kauwgomballen en twee setjes bladen van de staartrotor van mijn Logo10 meeslepen:evil:
Weetje wat het is, een paar zwembroeken en verder zijn anders zijn die koffers toch maar leeg......

Arme mensen, vorige keer gingen ze met ze twee complete sets toiletbrillen op reis. Ik zal ze maar flink verwennen de komen de weken, zoals een goede zoon betaamt.
Jock

Sommige ouders zijn gewoon veel te goed voor hun kroost.......Hoewel, als ik de weersomstandigheden hier zo bekijk zal het ze een zorg zijn geweest wat ze allemaal mee moesten sjouwen...als ze maar zo snel mogelijk op Aruba konden komen en dan (dacht ik) linksaf?

Over het eiken, het voltage meten over je accu tijdens het laden, je lader geeft ook voltage aan. (niet iedereen heeft een goede, dure multimeter.)

Net even geprobeerd en bij mij scheelde het iets, wanneer mn lader 12.404v aangaf, gaf mn multimeter pas 12.39 v aan. misschien de weerstand van de lange draden?

maar met zon onnouwkeurigheid kan ik wel leven... voor 3 euro 8)

Corrien zei:
Sommige ouders zijn gewoon veel te goed voor hun kroost.......Hoewel, als ik de weersomstandigheden hier zo bekijk zal het ze een zorg zijn geweest wat ze allemaal mee moesten sjouwen...als ze maar zo snel mogelijk op Aruba konden komen en dan (dacht ik) linksaf?

Klopt
http://www.arubarealestate.com/aruba_map/
landen en dan linkaf naar nummer 15 Malmok

Jock

mmm heel nauwkeurig is hij niet want hij geeft : een blokbatterij 9.98 V!!!
een LEGE accu 7,72 volt!!!! ( tamiya rc pack van 7,2 volt)
een half volle 12 volt auto accu 12,68 V!!!!!!!
een aaa accu 1,23 volt (mm dat kan nou weer wel)

wat doe ik fout >?? ik zet hem gewoon op V en dan op 20 :? zoals in het boekje staat

Uwm... die waarde's kunnen toch allemaal? Je weet pas de onnauwkeurigheid als je deze waardes hebt nagemeten met een goede meter

mm ik heb wel een meter met een wijzertje maar die is volgens mijn vader KADUUK ik zal eens naar mijn opa gaan die heeft wel een goede 8)

Satoer zei:
met een goede meter
Correctie: met een andere meter. Deze dingen zijn echt redelijk nauwkeurig. Ik heb een low-budget Dynatek (€ 60) en een professionele Metex (wil je niet weten) en als ik deze dingen daarmee vergelijk kom ik aan zeer acceptabele verschillen.

mmm kun je zo'n meter van de aldi eiken?? zo ja waar?? en waar is dat gele knopje (draaiknopje???????) voor ,in de gebruiks aanwijzing staat alleen dat het E is :?

Satoer zei:
Uwm... die waarde's kunnen toch allemaal? Je weet pas de onnauwkeurigheid als je deze waardes hebt nagemeten met een goede meter

ja het kan wel allemaal maar met die meter met dat wijzertje (die misschien kaduuk is) geeft hij (voor mij) veel geloofwaardiggere getallen aan zoals

leeg gereden 7,2 V accu: ca 6,4
half volle 12 volt accu :ca 11,4
aaa accu 1

met weerstandjes doet hij het wel goed (hij blijft binnen de tolerantie van de weerstand alleen met die accu's volgens mij toch niet ,maar nou heb ik ook nog nooit op een multi meter een volle accu gezien alleen op die wijzer meter . maar wat is nou gemiddeld de spanning van een accu OPGELADEN dan weet ik of deze het doet of die met het metertje .
en als die met het wijzertje het beter doet hoe kan ik deze dan eiken want dat staat nergens ?? moet je dan het omhulsel eraf halen en dan aan die metertjes gaan draaien :turn-l: wordt het vast beter van :(

die waarden die jij aangeeft kunnen heel goed kloppen. Ik geloof niet dat je zo'n meter kunt eiken, maar kan het fout hebben.

mm jah ik geloof dat die ander gewoon stuk is want bij nieuwe alkaline batterijen geeft hij gemiddeld 1,5 aan ( 1,45 tot 1,55 ) dus ik vind het een mooi ding voor 3 euro (tot nu toe )

Wartexx zei:
mmm kun je zo'n meter van de aldi eiken?? zo ja waar?? en waar is dat gele knopje (draaiknopje???????) voor ,in de gebruiks aanwijzing staat alleen dat het E is :?
Dat gele 'draaiknopje' is geen draaiknopje, maar het busje om transistors te testen.

Back