Multiplex 3030

Hallo Allemaal,

Ik ben aan het herintreden, en zoek een zender.
Vroeger heb ik een robbe cm rex gehad welke voor mijn doelen ok waren.
Ik heb de multiplex 3030 altijd een erg strakke zender gevonden.
Het hoogste doel word f3j vliegen.
Vraag is de 3030 hiervoor geschikt of raden jullie me een andere zender aan?

Groet Johan.

De MC3030 is een uitermate geschikte zender voor alle instellingen die je bij een F3J model nodig hebt. Alleen een klein probleem, deze zender is niet meer leverbaar door Multiplex. Alternatief: de MC4000 of EVO9/12
Of natuurlijk een goede gebruikte kopen.

De Profi MC-serie is een zender die je veel ziet op zowel F3B als F3J wedstrijden. Zo ie zo is bij Multiplex het zender gebeuren meer gericht op zwevers.
In hun prijsklasse vindt ik de MPX Profi's veruit het meeste bieden wat mogelijkheden betreft.
Het nadeel is alleen dat MPX nooit een fatsoenlijk PCM systeem heeft ontwikkeld.

Rick

Sinds een jaar vlieg ik met de MPX Evo 9 wat mij verschrikkelijk goed bevalt.
Zelf vlieg ik F3J en deze zender heeft alles te bieden wat je daar voor nodig hebt.
Zeker in combinatie met de MPX Micro IPD ontvanger is dit een zeer goede keus.

Bij ons in de club vliegen alle F3J wedstrijdvliegers met Multiplex. Alee typen zijn vertegenwoordigd: MC 3010, 3030, 4000 en de nieuwe EVO. De EVO is de vervanger voor de 3010/3030 serie. Met de MC4000 zijn alle denkbare instellingen en mixers mogelijk. Ook de EVO komt als meer dan uitstekend voor de F3J mensen uit de bus.

De 3030 kan ik dromen op heligebied, nu heb ik de evo9 maar mis de eenvoud van de 3030, ook de PCM was plots verdwenen bij de evo9 waardoor ik nieuwe ontvangers moest kopen.

Ja, zoals reeds eerder vermeld, de MC3030 en de MC4000 zijn de absolute top in de Multiplex lijn. Het is doodzonde dat de 3030 uit het MPX programma is verdwenen om plaats te maken voor een "uitgeklede" vervanger alleen om zonodig "inovatief" bezig te zijn.

Bedankt voor jullie reakties!

In duitsland is de 3030 nog wel te krijgen tegen gereduceerde prijzen...

Bijv. :
http://www.witkowski.de/shop/index.html

Ik ga toch maar voor de 3030, vindt ook het uiterlijk en het prettig in de hand liggen erg belangrijk en zeker wanneer deze zender tegemoet komt aan m'n wensen.

Groet Johan.

P.S. Er wordt op dit moment ook bij F3J gebruik gemaakt van de cockpit sx ,
hiermee zijn alle vliegstanden mogelijk en eenvoudig te bedienen en de zender geleverd met synthesizer voor maar +/- 160 euro !!!
Er wordt een Pike Superior mee bestuurd , en góed ook !!! Dat zegt wel genoeg over deze zender..... :D:D:D

(zelf nog aan 't vechten met mc4000 :oops: )

wie heeft er een nederlandse gebruiksaanwijzing van een multiplex 3030
ik heb al een eng en duits

Er is een Nederlandstalige handleiding geweest van de MC3030 V1. Daarnaar ben ook ik nog steeds op zoek. Van de laatste en meest voorkomende versie - de V3 - is er nooit een Nederlandstalige handleiding geweest. Wel is er een Nederlandstalige displaytaal beschikbaar (moet bij de servicedienst worden gewisseld).

Het nadeel is alleen dat MPX nooit een fatsoenlijk PCM systeem heeft ontwikkeld.
Hebben ze wél, alleen een beetje errug laat: het M-PCM/PPM voor de Royal Evo/Royal Pro.

Het is doodzonde dat de 3030 uit het MPX programma is verdwenen om plaats te maken voor een "uitgeklede" vervanger alleen om zonodig "inovatief" bezig te zijn.
Dat is meer uit noodzaak geboren. De (tamelijk geniale) softwareontwerper kwam plotseling om het leven door een auto-ongeluk, de documentatie was niet op orde en men kon niet verder met het (DOS!)programma.

Er is een Nederlandstalige handleiding geweest van de MC3030 V1. Daarnaar ben ook ik nog steeds op zoek. Van de laatste en meest voorkomende versie - de V3 - is er nooit een Nederlandstalige handleiding geweest. Wel is er een Nederlandstalige displaytaal beschikbaar (moet bij de servicedienst worden gewisseld).

Hebben ze wél, alleen een beetje errug laat: het M-PCM/PPM voor de Royal Evo/Royal Pro.

Dat is meer uit noodzaak geboren. De (tamelijk geniale) softwareontwerper kwam plotseling om het leven door een auto-ongeluk, de documentatie was niet op orde en men kon niet verder met het (DOS!)programma.
hallo corrien
bedankt dan hoef ik niet meer verder te zoeken
de gr john

Back