Multiplex Blizzard - Bouwverslag

goed je beschrijving lezen. Je kan een stukje servokabel vlak bij de servo in de romp oprollen. De servo's met hete lijm vastzetten is dan meer dan voldoende. Daardoor kun je ze dan later ook weer los maken als dat nodig is.

betreft je servo's in je romp blijft het problematisch als die kapot gaan!!
Je zal toch moet gaan snijden. Ik heb toen der tijd wel zoals hier boven beschreven staat wat reserve draad in de romp achter gelaten. Maar als je ze achteraf er uit wilt hebben ontkom je niet om toch te moeten gaan snijden. Niet te veel over na denken en gewoon goede servo's er in. (ik heb de HXT900 :) rond om er inzitten )

wat betreft de servo's, die towerpro 9 gram, volstaan die goed of niet?
heb er nog zo'n 3 liggen en moet men servo's nog kopen dus twijfel ik of ik er zou kopen of niet...

mvg

Ik heb deze erin zitten en draai met 4S

TR3548-900.jpg

Waarschijnlijk ga ik hem vervangen voor

T3648-1400.jpg

Deze kan meer power leveren b.v met een 5S Lipo

Echter heb veel 4S 1800 lipos en deze zou ik dan ook moeten vervangen voor eentje die de power aan kan en checken welke past

Ik vlieg met de motor Himax C3510-1350 uit de Blizzard Power Tuning Set op 3S 2200 en dit gaat echt als de brandweer. Dus ik zal denk een vergelijkbare motor nemen. Kijk wel even wat de diameter is van de motor want de Himax C3510-1350 past er ook maar net in, er is niet veel ruimte in de neus.

pecificaties:

Model: NTM 35-36A 1800KV
Kv: 1800
Max. stroom: 65A
As: 4 mm
Gewicht: 120 gram
ESC: 80A
Aantal cellen: 3S - 4S Lipo
Afmetingen L x D: 38 x 35 mm (zonder as)
As lengte: 20 mm

Aanbevolen prop:
Vermogen: 700Watt @ 3S ; 875W @ 4S
Test Data:
8 x 4 - 11,1v - 450W - 47A
8 x 8 - 11.1v - 620W - 57A
9 x 6 - 11,1v - 620W - 55A
10 x 6 - 11,1v - 720W - 65A
Let op: Bij 4S zal de stroom hoger zijn dan bij 3S. (nog geen 4S data beschikbaar)

Zou deze motor passen in de blizzard en goed werken denk je?

Zou wel een 8X 4 prop op zetten, anders moet ik al een 60 amp regelaar zien te scoren en die zijn wel vrij prijzig he..

anders moet ik al een 60 amp regelaar zien te scoren en die zijn wel vrij prijzig he..

hangt er van af wat je prijzig vind.
HK heeft een turnigy plush 60 A regelaar in DE warehouse. Binnen 2 dagen in BE...

hey

Ik heb mijn setup voor de blizzard besteld maar ik bend ie 'kleine stukken' uit de bouwdoos lwijt, roerhoorntjkes, stuurstangetjes, vijzen, canopy lock en die balletjes contragewicht. kan iemand me weten te vertellen hoeveel deze knikkers wegen ? dan kan ik een gewone knikker van hetzelfde gewicht erin plaatsen ter vervanging!

Mvg Sven

hey

Ik heb mijn setup voor de blizzard besteld maar ik bend ie 'kleine stukken' uit de bouwdoos lwijt, roerhoorntjkes, stuurstangetjes, vijzen, canopy lock en die balletjes contragewicht. kan iemand me weten te vertellen hoeveel deze knikkers wegen ? dan kan ik een gewone knikker van hetzelfde gewicht erin plaatsen ter vervanging!

Mvg Sven

Als je accu meer naar achter legt (ongeveer begin van je accu aan het begin van je vleugel) en dan je ontvanger en esc voorin stopt heb je geen knikkers nodig = minder gewicht = sneller = beter :)

Gisteren set up ontvangen en heb hem even 'droog' in elkaar gezet, man...dat wordt proppen met die 60amp regelaar.. Hoe ziet jullie cockpit eruit? met alles erin, accu, esc, motor, ontvanger? geeft dat storingen, ontvanger op men ESC? en die vleugelbevestiging (die gesoldeerde draden aan dat mpx connectro gesoldeerd), plooien jullie die ook? anders krijg ik er niets onder door, geen ontvanger, geen accu...en er is nog massa's veel plek achter die kabels...

Gisteren set up ontvangen en heb hem even 'droog' in elkaar gezet, man...dat wordt proppen met die 60amp regelaar.. Hoe ziet jullie cockpit eruit? met alles erin, accu, esc, motor, ontvanger? geeft dat storingen, ontvanger op men ESC? en die vleugelbevestiging (die gesoldeerde draden aan dat mpx connectro gesoldeerd), plooien jullie die ook? anders krijg ik er niets onder door, geen ontvanger, geen accu...en er is nog massa's veel plek achter die kabels...

Alles voor in en bij elkaar geeft geen storring. Tenminste ik heb er geen last van met 2.4Ghz.

Heb inderdaad die mpx connectors gesoldeerd aan de servo draadjes. Je moet ze even onder hoekje van 90graden buigen en solderen en dan de draden via de zij kant naar voren laten lopen.

Dan past er prima een 3S 2200 25C onder.

Bij mij ligt de voorkant van de accu net achter het begin van de vleugel zeg maar.

Het is krap en even puzzelen maar het is te doen. Ik heb mijn ontvanger ook in de neus zitten in plaats van helemaal achter in zoals multiplex in de handleiding beschrijft. Met het idee dat ik achteraf nog graag bij mijn ontvanger wil komen.

Alles voor in en bij elkaar geeft geen storring. Tenminste ik heb er geen last van met 2.4Ghz.

Heb inderdaad die mpx connectors gesoldeerd aan de servo draadjes. Je moet ze even onder hoekje van 90graden buigen en solderen en dan de draden via de zij kant naar voren laten lopen.

Dan past er prima een 3S 2200 25C onder.

Bij mij ligt de voorkant van de accu net achter het begin van de vleugel zeg maar.

Het is krap en even puzzelen maar het is te doen. Ik heb mijn ontvanger ook in de neus zitten in plaats van helemaal achter in zoals multiplex in de handleiding beschrijft. Met het idee dat ik achteraf nog graag bij mijn ontvanger wil komen.
Je kan de ontvanger toch nog eruit halen als je de accu eruit hebt gehaald? Zondag hem maar eens beginnen bouwen, ben benieuwd, het wordt proppen! :D

Laatst bewerkt:
Mijn blizzard is nu ook bijna afgebouwd. Heb die mpx connector bevestiging er tussen uit gelaten, had hem al in gelijmd enz maar servo's werkte niet, vind het zowizo een omslachtig gedoe dus gewoon y-kabel gebruikt, nergens last van :). Morgen mijn motorschot nog wat uit slijpen (motor schroeft er wat tegen.. en de esc installeren. Dan is hij vliegklaar, nu maar hopen dat het invliegen goed komt en hij morgen af is! Vond hem best lastig om te bouwen in vergelijking met andere multiplex toestellen :). En veel te krap...

Vandaag heeft de blizzard het luchtruim gezien, en het ging allemaal goed, echt zalig toestel . Amper moeten bijtrimmen en hij gaat eigenlijk ongelimiteerd vertikaal..fun fun fun :D

Back