Multiplex Blizzard

Nooit een search op die uh site gezien.. wat heb ik gemist?

Nou ik dacht dat de hobbycity hetzelfde was als united hobbies..
(zo niet > OEPS! )

Dan zit dat aan de linkerkant halverwege op de hoofdpagina.
En toen ik daat Blizzard intikte kwamen ze o.a. met;
TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner
TR 35-36B 1300kv Brushless Outrunner

Maar of het klopt weet ik niet :cool:

Groeten Jan Willem

Gisteren is bij mij de Blizzard afgeleverd. Nu nog even in elkaar sleutelen. De setup die ik heb:

Motor: Hacker A30-12M
ESC: HiModel 40A
Prop: Aeronaut 10x7 klapprop
Batt: Saehan 2100 3S 20C
Servo: 4x Hitec HS65HB (carbonite gears)

Setup met deze prop is goed voor meer dan 400W, maar dat is wat veel voor de Hacker (en de regelaar). Even oppassen dus, mogelijk dat een kleinere prop beter is. We zullen zien.

Grt,
Richard

Jeedee,

zou je me een plezier willen doen ?
wil je me je zenderinstellingen door willen geven aub ?
Welk model, welke servo's op welke kanalen, servo reverse, expo, end points en dergelijke.

Ik weet ik vraag veel maar heb enkel ervaring met heli's en weet daar de instellingen wel voor. Een glider is mij een beetje vreemd. Ik heb een FF9 die volgens mij toch ong gelijk moet zijn aan jouw zender.

Mvg,

Alex.

Zo..... ondertussen me 2e accu leeg gevlogen.
Nu alle instellingen ff goed gezet en hij vloog al een stuk leuker!!!
doordat me prop nu keurig wegklapt remde het model niet af en kon hij heerlijk ook met hoge snelheid zweven. qua motor vermogen zit alles wel goed. als ik volgas geef kan ik recht omhoog gaan met een goede snelheid tot ik hem niet meer zie
Ik ben erg blij met dit leuke en betaalbare modelletje.

volgens mijn inzien een leuk model en zeker een aanrader voor de piloten die wel van spelen houden en lekker vlot vliegen.

groet,

Jeedee

Hoi Klex,

ik wil je graag mijn instellingen doorgeven maar ik vlieg met een andere stick instelling dan alle andere mensen. (ooit mezelf nog eens leren vliegen)
het is dus niet verstandig dat je die van mij overneemt. Wel kan ik je vertellen dat je je motor op revers moet zetten en dat je ff een mix functie moet aanzetten op je rolroeren.

maar volgens mij kan je alles standaard inpluggen zoals in je boekje van je zender en dan moet alles werken.

groet,

Jeedee

[...]

De setup die ik heb:

Motor: Hacker A30-12M
ESC: HiModel 40A
Prop: Aeronaut 10x7 klapprop
Batt: Saehan 2100 3S 20C
Servo: 4x Hitec HS65HB (carbonite gears)

[...]

Inmiddels net vanavond gevlogen. Super. Verticaal omhoog en dan verticaal weer naar beneden. Het mooiste is toch wel het geluid dat hij maakt als hij langs komt suizen. Wat ik ook niet verwacht had is dat de Blizzard met groot gemak te besturen is, ondanks de hoge snelheden. Zweven gaat ook goed, de daalsnelheid is eigenlijk best laag voor een model van deze grootte en gewicht.

Alleen heb ik voor een kleinere prop gekozen, de Graupner 9x6. Met de Aeronaut trok de motor meer dan 50A volgas, toch een beetje te veel. Met de 9x6 maximaal 40A, komt neer op 400 W. Totaalgewicht ca. 850 gram.

Groet,
Richard

Ik denk ongeveer zo rond de 100-120km vergeleken met de funjet dan
maar in daalvluchten net zo snel als de funjet of sneller

gr Andre

Back