multiplex commander mc2010/2020 mixer / gebruiksaanwijzing??

Ik weet niet welke mix-functie je bedoeld, maar volgens mijn (oude) MPX catalogus is de MC2020 uitgevoerd met mixers t.b.v. heli's de 2010 niet. Die laatste heeft wel mixers voor vliegtuigen.

Zoek eens op 2010 en 2020 hier op het forum, volgens mij staat er ergens iets over upgraden.

Heb zo'n 20xx wel eens gebruikt voor leerling-zender, mijn ervaring is dat ze niet echt uitblinken in gebruiksvriendelijkheid wat programmeren betreft, vooral vanwege het nogal beperkte LCD scherm.

Rick

Ik heb nog een 2020 liggen, daar zitten wel mixers in voor het heli vliegen. Ook in de 2015, die was voornamelijk gericht op helies. Volgens mij heeft de 2010 inderdaad niet voldoende ondersteuning voor helies, maar ik weet dit niet zeker.

Ik heb zelf ook ooit de 2015 gehad, en dat was volgens mij toen ik heb kocht de "kleinste" zender waarmee je heli kon vliegen, vandaar mijn gedachte dat de 2010 het waarschijnlijk niet zal kunnen.

De MC2010 is in verschillende varianten leverbaar geweest, waarbij de meest kale slechts 3 modelgeheugens en geen enkele mixfunctie kende. Waarschijnlijk heb je zo'n variant.
Deze kun je echter wel laten upgraden tot een MC2010+ of een MC2020. Vraag wel eerst even binnen je vereniging na of een heli programmeren met dit type zender wel redelijk te doen is en of iemand je daarbij kan helpen. Rick NT noemde het "niet uitblinken in gebruiksvriendelijkheid". Geloof dat maar meteen, want voor heli's is de zender bar lastig te programmeren!

De upgrade tot 2010+ levert je 6 modelgeheugens, alle instelmogelijkheden voor vleugelvliegen en kost zo'n 25 euro. Vroeger was dit de 2015F. Uiteraard kun je voor het zelfde geld ook vragen om een upgrade voor heli-vliegen, waarbij de zender gelijk wordt aan de vroegere 2015H. Hier wel uitdrukkelijk om vragen, want dit is volgens mij nog niet eerder gedaan.

Een upgrade naar 2020 kost het dubbele en levert de mogelijkheid om alle vleugel- en alle heli-functies te benutten.

2020 is prima te programeren hoor, het probleem is echter dat je niets van het scherm kunt aflezen (punten op je curve bijvoorbeeld). Je moet dus alles "aflezen" door naar je servo's te kijken. Dat is niet handig, maar het gaat.

Ok zou er wel graag een 2020 van willen maken...

Wat kun je eigenlijk met die mixers allemaal doen? dus wat kun je meer dan met een gewone mc2010?

Iemand ooit een engelse gebruiksaanwijzing tegengekomen op het internet?

Heeft iemand van de gebruiksaanwijzing van de mc2020 pagina 28 t/m 59?

of weet iemand waar ik deze kan halen?\

Daar staan namelijk alle instellingen in voor een heli...

Ja, die pagina's heb ik :-)

Ik heb de hele handleiding van de MC 2020 nog wel ergens liggen. Als je die wil inzien, dan zul je bij me langs moeten komen.

Joost: bedankt voor de links, de eerste vind ik een beetje slecht leesbaar maar ga het ermee proberen,

De tweede had ik al gedownload maar het heli gedeelte zit er niet in....

John: je hebt een PB

Dat is klasse Joost, daar kan Thijs wat mee. De onderste link geeft aan hoe je slechts met wat toetsendrukken van een 2010 een 2020 maakt!
Verder ook een goed gescande handleinding.

jvsjvs zei:
Dat is klasse Joost, daar kan Thijs wat mee. De onderste link geeft aan hoe je slechts met wat toetsendrukken van een 2010 een 2020 maakt!
Wat ik vooral afraad!
Doe met je zender wat je wil, maar ik ben niet verantwoordelijk voor een ontregelde zender of de gevolgen die die kan aanrichten!
Dit 'truukje' schijnt namelijk nogal eens fout te gaan, en dan moet je zender alsnog naar de Technische Dienst!

Zie dit draadje. Het aanbod, dat ik daar deed is overigens door niemand opgevolgd. Blijkbaar liep/loopt men liever het risico een model te crashen dan 5 euro uit te geven. Mijn aanbod is bij deze overigens ingetrokken, met dit soort gedoe moet men zelf ook maar de kosten ophoesten.

Voordat ik eerst ga laten updaten of zelf updaten of dit nou 5 of 25 of 50 euro kost...zou ik graag het complete manual (inclusief pag.28 t/m 59)
eens doorlezen om te zien wat er nou daadwerkelijk allemaal met die zender kan...

Anders is het ook zonde van de tijd en eventuele kosten wanneer ik er later achter kom dat ik beter een andere zender had kunnen aanschaffen...

(kan overigens nog wel voor een schappelijke prijs een mc16 krijgen...)

dus heeft of weet iemand het manual te vinden (liefst engels of nederlands...)

(behalve john :wink: )

Back