multiplex cularis bouwverslag

Ik moet nog aan mijn cularis beginnen en ik ga voor de vleugelstekkers een ander systeem proberen en wel het systeem van Emcotec de EWC6

Ik heb er naar gekeken. Zal toch moeilijk worden om dat systeem in te bouwen, gewoon te weinig ruimte. Je kunt niet teveel aan de romp/vlugelverbinding veranderen. Ik ben bang dat dat de constructie zal verzwakken.

Laatst bewerkt:
Toch gelukt met MPX stekkers.

Na een paar dagen knutselen is het toch gelukt om een goed systeem te maken.
Ik heb verschillende opties uitgeprobeerd. Ook om de MPX stekkers als kliksysteem te gebruiken. Dat lukt niet omdat je te weinig ruimte hebt. De enige ruimte zit onder de oorspronkelijke aansluiting. Bovendien is een deel van de MPX stekker zo smal dat er weinig te lijmen valt.
Ik heb een redelijke oplossing gevonden naar mijn mening. :)
De foto's spreken voor zich.
Door de kabels door een gaatje op deze plaats naar buiten te laten komen, vallen ze precies in de uitsparing in het romp gedeelte links van het 2tje.
full

Het lijkt me niet verstandig om veel aan de vleugel/rompverbinding te snijden of zagen om het e.e.a. passend te krijgen.

full

full

De oude doorvoer is moeilijk te gebruiken, daarom 2 buisjes aan de zijkant in het accucompartiment gelijmd. (Zo kun je er later altijd nog bij.) Is misschien al een tip bij de bouw!!

Verder erg tevreden over de verdere uitvoering van de kit.
Ik vraag mij ook af, of met de orginele UNI stekkers het systeem wel goed gewerkt zou hebben.

Als je alle onderdelen nog los hebt is mogelijk nog wel een slimmere oplossing te bedenken, maar dat was voor mij te laat.

Nee, MPX moet een ander systeem bedenken waarbij je alleen maar de servokabels hoeft aan te sluiten. Die doorverbinding zou ingegoten moeten worden met stevige pennetjes. €179 is tenslotte een stevige prijs.

Hoeveel Cularissen zouden er al gecrashed zijn door dit systeem?

Met deze motor, een 2200 3S powerpack en een 12/6 prop heeft de kist een bak power.

KD 36-12 outrunner

En nu de maiden nog!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere romp.

Inmiddels zijn we twee jaar verder.
Regelmatig gevlogen met de Cularis.

2 maanden terug ging het mis. Of de hoogteroer aansturing is los geschoten of het klik-systeem heeft niet goed gewerkt.

Loodrecht de grond in. De romp aan gort. De vleugels nog intact.
Een nieuwe romp, canopy en richtingsroer besteld. Na € 74 armer te zijn geworden. (Nou ja ik? Mijn vrouw dan, want het was een verjaardags- kadootje :p)
Inmiddels weer aan het opbouwen.
Alle onderdelen voor de romp zijn aanwezig in het pakket.
De handleiding heb ik nog. Het stekkersysteem is ook nog te gebruiken.

Dus hopelijk binnenkort weer de remaiden.

Back