Multiplex DOGFIGHTER (nieuw model voor 2011)

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Klapprop is prima maar zelf nog niet uitgetest

de dogfighter komt nogal snel binnen en soms kan er wel eens een propje sneuvelen....

Heb ook alvast een klapprop meegebracht maar tot nu toe (8-9 vluchtjes en landingen) nog niet nodig gehad.
Ik gebruik de APC 9X6 die bij de (ultra)set zat. Heb wel de motorrem aan staan in regelaar.

Vlieg de dogfighter met axi 2820-08. Ben overgegaan op 4 s lipo(turnigy 4s 2650 mah). motor 1500kv. heb dus na aftrek diverse verliezen ongeveer ruim 20.000 omw/min op de prop. Vlieg met 9*6 speed prop. Echter model schijnt dit niet aan te kunnen, uitslagen verkleind, expo ingezet, maar bij vol gas begint hij te zwabberen in de lucht. Lijkt wel of model uitelkaar getrokken wordt. Met 8*6 lijkt probleem verholpen, maarja hoe sneller, des te beter. iemand van jullie hier ervaring mee gehad?

Hoe zijn de vleugels verstevigd? Vaak begint dat zwabberen door trillingen in de vleugels (die maar van schuim zijn en niet bedoeld voor 200+ km per uur). Makkelijk te voorkomen door een zwaardere carbon staaf binnen in de bestaande te schuiven indien mogelijk of de vleugel aan boven- en onderkant te voorzien van glasvezeltape zoals je dat ook zou doen bij een vliegende vleugel.

Zoek maar even in de online manual op sadking, heb hem van men vriendin gekregen, wel nog niet kunnen bouwen maar naar wat ik zie en lees moet je verschillende soorten plastieken buisjes in de gehele lengte van de vleugel verlijmen, geen carbonnen buis dus.

diversen

Ik heb ook de (dure) ultra setup! In mijn 2e dogfighter. De eerste is gecrashed.

Gebruik je de kunstof ring tussen motor en motorschot, die mpx meelevert?

Ik heb problemen met de positie van de accu. Moet vrij ver naar voren; kan de cockpit weer moeilijk dicht etc. De regelaar langs de accu (2200 mah / 30c)??

Is de 9x9 sneller dan de 9x7?

M.vr.gr.

Ik zelf vlieg met een 50 amps regelaar en de ultra motor dat door multiplex aangeraden wordt .

Geloof me met een 9x9 prop gaat het verschrikkelijk hard en trekt juist 50 amps (gemeten)
is te vergelijken met een funjet op 4s zonder dat huilend geluid.
Meer snelheid heb je er echt niet voor nodig.Het is al zo gek ...
AndaInc kan dat bevestigen , die heeft die al zien gaan ;)

niet twijfelen gewoon kopen , is echt een top vlietuig waar je zeker geen spijt van zult krijgen .

De 9x9 prop gaat een stuk sneller dan de 9x6 prop , echter moet je half gas geven bij het opgooien anders maakt die een serieus torquerol ....

.

Gebruik je de kunstof ring tussen motor en motorschot, die mpx meelevert?

Ik heb problemen met de positie van de accu. Moet vrij ver naar voren; kan de cockpit weer moeilijk dicht etc. De regelaar langs de accu (2200 mah / 30c)??

Ik heb de kunststof ring er niet tussen zitten. Misschien heb ik het mis, maar ik zie het nut er niet van in.

Maar ik had ook wat problemen met de positie van de accu (2200 mah / 40-50c). Ik hem hem uiteindelijk op zijn kant geplaatst en helemaal doorgeschoven naar voren (zover al hij kan). De ESC staat ook op zijn kant en ook helemaal doorgeschoven naar voren. De motor draden heb ik daarvoor 4cm ingekort.
Omdat ik de roerservo heb gemonteerd heb ik 30 gram lood moeten plakken op de motor steunen om het CG op de aanbevolen plek te krijgen.

De maiden heb ik nog niet gevlogen met de dogfighter. Met de Ultra setup en bijgeleverde prop heb ik 450 watt gemeten. Dat lijkt me even wel voldoende voor de eerste vlucht.

Als je de ring er tussen uit laat, gaat de motor 3 MM meer naar voren; scheelt weer iets voor wat betreft het zwaartepunt. Met de ring past de spinner exact tegen de romp.

Als de accu op zijn kant staat is hij hoog en kan de cockpit bijna niet dicht.

M.vr.gr.

Zonder ring gaat inderdaad de motor meer naar voren. De motor zit dan ook rechtstreeks op de alu motor mount. Dat zal de koeling van de motor wel bevorderen.
Dat despinner nu niet helemaal aansluit is iets minder fraai, maar dat vind ik niet zo erg.

Plat leggen past bij mij net niet. De ESC is net te breed.
Of ik moet de ESC op de accu leggen, maar dat vind ik niks. Teveel gepongel bij een accu wissel.

Zo heb ik hem erin zitten. De canopy gaat prima dicht.
imag0101yn.jpg

Hoe heb jij dan hem geplaatst?

Laatst bewerkt:
ik heb de ultra setup (1350kv) met de bijgeleverde klapprop.

vliegt er iemand deze setup op 4 cellen ?

Back