Multiplex easy glider pro

Beste, ik heb eens zitten kijken naar de wel bekende electro zwever: multiplex easy glider pro op de site van quartel. En vraag me af wat er nog bij moet worden gekocht om alle onderdelen te hebben om het in elkaar te knutselen. Ervan uitgaand dat ik al een zender heb dit wordt dan de futaba 7channel met R-617FS ontvanger. (edit:momenteel aan andere zender te denken.) (Heb ik nog niet)

Quartel Modelbouw - MULTIPLEX Easy Glider Pro (RR)

Ik heb uit het duits kunnen opmaken dat er al 4 servos totaal inzitten en 2 verleng kabels of zo, maar dit is volgens mij niet compleet want zit er ook de moter bij etc? Bevat het alle onderdelen die benodigd zijn?

Ik vond ook nog een bouwpaket, maar die bevat volgens mij niks dan alleen de zwever zelf?:

Quartel Modelbouw - MULTIPLEX Easy Glider Pro (Bouwkit)

Airways. :)

Laatst bewerkt:
easyglider

hallo airways,

als ik de advertentie van Q bekijk zit er geen aandrijving bij, bij beide aanbiedingen niet. Als ik op de site van Staufenbiel kijk heb je voor 179.00 euro een rr compleet met aandrijving.

met vr gr Hans

Laatst bewerkt:
hallo airways,

als ik de advertentie va Q bekijk zit er geen aandrijving bij, bij beide aanbiedingen niet. Als ik op de site van Staufenbiel kijk heb je voor 179.00 euro een rr compleet met aandrijving.

met vr gr Hans

Hallo hans,
Bedankt voor je snelle reactie. Oke, dus dat zou je anders er bij moeten kopen, maar die aanbieding is ook niet slecht, maar zit hier dan ook de esc(dat is de regelaar toch?) en bec (batery nogwat circuit) bij? Of moet je dat los kopen? En welk moet ik dan hebben? En wat voor soort baterij? Etc. Ik vraag misschien wat veel, maar ik heb nog nooit gevlogen en ik weet alles nog niet precies. :)

Airways :D

easyglider

hoi airways,

de aanbieding van staufenbiel is compleet, accu en ontvanger plaatsen en vliegen. als je er nog iets bijbesteld zodat je aan tweehonderd euro komt hoef je nog geen verzend kosten te betalen ook. en de bestelling heb je met twee a drie dagen in huis.
Je andere vragen vind je het anwoord op de site van staufenbiel

groet hans

Laatst bewerkt:
hoi airways,

de aanbieding van staufenbiel is compleet, accu en ontvanger plaatsen en vliegen. als je er nog iets bijbesteld zodat je aan tweehonderd euro komt hoef je nog geen verzend kosten te betalen ook. en de bestelling heb je met twee a drie dagen in huis.
Je andere vragen vind je het anwoord op de site van staufenbiel

groet hans

Hoi hans,
Heel erg bedankt voor alle informatie, dus nog even voor de zekerheid er zit ook een accu bij voor de zwever? Dus 100% compleet? Zit er ook een oplader bij?

Airways :)

@Airways,

Nee, geen accu en ook geen lader.
Neem een 3S-Lipo/2200mAh van minimaal 25C.

Ze geven een paar voorbeelden op het Tabblad "Zubehör usw."

Gr. Eric

lipo

volgens mij is dat een goede accu, maar de status staat op uitverkocht, nee ik heb er geen aandelen, maar bij staufenbiel hebben ze gelijkwaardige accus, waardoor je aan die tweehonderd euro zou komen.

groet Hans

Laatst bewerkt:
volgens mij is dat een goede accu, maar de status staat op uitverkocht, nee ik heb er geen aandelen, maar bij staufenbiel hebben ze gelijkwaardige accus, waardoor je aan die tweehonderd euro zou komen.

groet Hans

haha. :p
Ik wist dat het was uitverkocht. ;)

Ik heb het gezien bij zubehor usw, DYMOND XP-2200 3S ( 11,1V) 30C | DYMOND LiPo Akkus | Akkus Dit is volgens mij een goede? :D

En is die zwever een tijdelijke aanbieding of een vaste prijs?

EDIT: Ik zag op hobbymaniac toevalig ook een ontvanger accu, maar gaat dat dan niet via de andere baterij die bijvoorbeeld hierboven staat? Of moet dat er ook nog bij? :)

Laatst bewerkt:
Een ontvanger accu zul jij niet nodig hebben, de ontvanger en servos worden gevoed via de snelheidregelaar van je model die op zijn beurt aan de lipo batterij hangt ;)

Glider HobbyKing Duitsland

Waarom kies je niet voor bijvoorbeeld dit. HobbyKing Duitsland

Glider 2 meter

Zwever kost $ 120.
De accu $ 16, neem er dan direct 2. (Suggesties staan erbij)
Verzendkosten $ 9,90.
Kom je ongeveer op $ 160 dollar, = Is ongeveer € 120.
Heb je een mooie combinatie voor weinig geld.

Vanuit Duitsland binnen een dag of 4 in huis.

@Tip;
Maak een account aan en controleer regelmatig de prijs, deze kan plotseling een stuk lager zijn.
Wel "Europe" boven de rubriek aanklikken anders krijg je de Amerikaanse site .

Succ6

Laatst bewerkt:
Een ontvanger accu zul jij niet nodig hebben, de ontvanger en servos worden gevoed via de snelheidregelaar van je model die op zijn beurt aan de lipo batterij hangt ;)

Oke, heel erg bedankt! :D
Ik snap het helemaal. :D

Waarom kies je niet voor bijvoorbeeld dit. HobbyKing Duitsland

Glider 2 meter

Zwever kost $ 120.
De accu $ 16, neem er dan direct 2. (Suggesties staan erbij)
Verzendkosten $ 9,90.
Kom je ongeveer op $ 160 dollar, = Is ongeveer € 120.
Heb je een mooie combinatie voor weinig geld.

Vanuit Duitsland binnen een dag of 4 in huis

Succ6

Is dit ook beginners vriendelijk?(Heb tot nu toe alleen nog op een pc simulator gevlogen) Ik las er wel iets over daar, maar ik vraag het toch maar even. :) En is het een complete zet waar je alleen je ontvanger en je baterij in moet bouwen en verder de servos er bij zitten of zelfs er al in?
Over die baterij gesproken welke moet ik dan hebben want er staat bij requires: 1300mAh 3s ~ 2200mAh 3s lipoly battery. Betekent dit dat ik tussen de 1300 en 2200 mAh baterijen er in kan stoppen? En wat betekent eigenlijk die C C25 bijvoorbeeld?

Bedankt :)

Hoi..????

De set is compleet. Als accu is een 1800 MAh al voldoende want je hoeft de zwever alleen maar (vlot) omhoog te brengen, de rest zweef je op de thermiek. Die 25C is voor jou niet zo belangrijk. Heeft te maken met het maximum laad en ontlaad vermogen. Zoek maar op het Forum.
Heb je al een lipo laadapparaat?

Maar ik zie een ander probleem.
Je hebt nog nooit een modelvliegtuig gevlogen.
Op de flightsimulator krijg je het gevoel voor de besturing wel maar je leert niet echt vliegen. Dat leer je van een ervaren modelvlieger, meestal bij een club.

Wil je alleen maar gaan zweven of wil je ook modelvliegen met andere type toestellen?
Heb je al een zender/ontvangerset?
Wat is je leeftijd en waar woon jij?

Als je wilt leren zweven kan dat goed met dit toestel.

Als je echt wilt leren modelvliegen begin dan met iets Easy-Star achtig iets of een Multiplex Mentor, in iedergeval een bovendekker. Iets wat een beginnerstoestel genoemd wordt.

Beginnerstoestel

Mentor

Ook voor een toestel als de Mentor zijn er diverse vervangingen te koop.
Misschien een gebruikte? Kijk een bij te Koop op dit Forum.
Bedenk ook dat je vliegtuig meestal flink gehavend is tegen de tijd dat je kunt vliegen.:mad::mad:

Kies een toestel met een spanwijdte van ca 1,40 cm-1,60 cm. want dan kun je ook vliegen als er wat wind staat.
Hoe kleiner het toestel des te lichter het wordt en is het in de wind een speelballetje.

Ja, er komt wel even wat kijken voordat je vliegt. Daarom is een club zo fijn, zij weten alles over deze modelvliegsport.

Als je geen ervaring hebt is zelf beginnen zeer risicovol.
En een club is wel zo gezellig.:D

Succ6

Gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Hoi..????

De set is compleet. Als accu is een 1800 MAh al voldoende want je hoeft de zwever alleen maar (vlot) omhoog te brengen, de rest zweef je op de thermiek. Die 25C is voor jou niet zo belangrijk. Heeft te maken met het maximum laad en ontlaad vermogen. Zoek maar op het Forum.
Heb je al een lipo laadapparaat?

Maar ik zie een ander probleem.
Je hebt nog nooit een modelvliegtuig gevlogen.
Op de flightsimulator krijg je het gevoel voor de besturing wel maar je leert niet echt vliegen. Dat leer je van een ervaren modelvlieger, meestal bij een club.

Wil je alleen maar gaan zweven of wil je ook modelvliegen met andere type toestellen?
Heb je al een zender/ontvangerset?
Wat is je leeftijd en waar woon jij?

Als je wilt leren zweven kan dat goed met dit toestel.

Als je echt wilt leren modelvliegen begin dan met iets Easy-Star achtig iets of een Multiplex Mentor, in iedergeval een bovendekker. Iets wat een beginnerstoestel genoemd wordt.

Beginnerstoestel

Mentor

Ook voor een toestel als de Mentor zijn er diverse vervangingen te koop.
Misschien een gebruikte? Kijk een bij te Koop op dit Forum.
Bedenk ook dat je vliegtuig meestal flink gehavend is tegen de tijd dat je kunt vliegen.:mad::mad:

Kies een toestel met een spanwijdte van ca 1,40 cm-1,60 cm. want dan kun je ook vliegen als er wat wind staat.
Hoe kleiner het toestel des te lichter het wordt en is het in de wind een speelballetje.

Ja, er komt wel even wat kijken voordat je vliegt. Daarom is een club zo fijn, zij weten alles over deze modelvliegsport.

Als je geen ervaring hebt is zelf beginnen zeer risicovol.
En een club is wel zo gezellig.:D

Succ6

Gr. Arnold

Hallo arnold,
Ik heb nog helemaal niks geen lader geen zender/ontvanger helemaal niks. ;)
Ik heb wel een lader in gedachten: Hyperion EOS 0606i AD-C 6S, 6A, 50W, 110V/220V Nieuwste versie! [HP-EOS0606iAD] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
En deze zenders heb ik op het oog: futaba 6c of 7c.

Ik woon in de provincie zuidholland rondom leiden en ben 15 jaar. En ben ook wel eens bij de leidsch luchtvaartclub binnen gestapt. Daar hebben ze me ook het een en andere uitgelegt. Toen vondt ik helikopters ook leuk (nog wel) maar heb momenteel meer vliegtuigen op het oog. :)

Ik wil niet persee alleen met zwevers vliegen, maar om dat ik gehoord had dat de easy glider een goed beginners toestel was had ik dat op het oog. Maar deze van hobbyking kan ook en is natuurlijk veel goedkoper. :) (hopenlijk ongeveer zelfden kwaliteit.) Of kan ik beter zo'n ander toestel nemen zoals hierboven beschreven staat? :) Zweven lijkt me wel leuk. Al dat gestunt daar ben ik niet echt zo van meer van het mooi netjes vliegen. :)

Inderdaad komt er heel wat bij kijken voor je echt in de lucht bent. Het trimmen lijkt me ook best een klus. :P

En ik zal zeker als het zover is lid van een club worden. :)
Toen ik daar een keer heen was toen vlogen ze niet, maar zaten ze met ze alle een beetje te kletsen over van alles en nog wat. Haha :)

Maar wat is verstandig als ik niet alleen wil zweef vliegen in de toekomst? Wel met een zwever beginnen of zo'n mentor of easy star? Over die easy star heb ik wel het een en ander gelezen van dat de standaard instellingen of zo niet goed of lekker vliegen. En persoonlijk vindt ik de easy star ook niet echt mooi door de motor die boven op het vliegtuig zit. :)

Hoi Airways.

OK, modelvliegen dus. Dat zweven komt later dan vanzelf wel.

Ik ken jouw budget niet maar je kiest wel voor de wat "duurdere" spullen.:D

Dat verhaal over een EasyStar met problemen is niet juist. Heeeeeel veel jongens hebben met dit toestel leren vliegen.
En je kunt er best aardig mee zweven hoor.

OK, je vindt het model niet zo mooi, dan toch iets dat op een Mentor lijkt.
Staar je niet blind op het model. Vaak worden vliegtuigen verkocht als "beginnerskist" terwijl ze daar niet geschikt voor zijn omdat ze niet zo gemakkelijk vliegen zonder ervaring.

Het allerbeste advies is toch om eerst naar een vliegclub te gaan voordat je maar 1 € cent uit geeft.
Zoek het adres van een vliegclub bij jouw in de buurt, bel iemand van het bestuur op en maak een afspraak op het veld.
Vaak hebben die veel goede starterstips.

Modelvliegclubs

Idem

Vraag ook wanneer er vaak gevlogen wordt.
(Ik wou dat ik een kleinzoon had die wil gaan modelvliegen:)) Ik heb twee kleinzoons maar die hebben andere hobbies.:rolleyes:

beginnersinformatie

Hou ons op de hoogte.

Succ6

Hoi Airways.

OK, modelvliegen dus. Dat zweven komt later dan vanzelf wel.

Ik ken jouw budget niet maar je kiest wel voor de wat "duurdere" spullen.:D

Dat verhaal over een EasyStar met problemen is niet juist. Heeeeeel veel jongens hebben met dit toestel leren vliegen.
En je kunt er best aardig mee zweven hoor.

OK, je vindt het model niet zo mooi, dan toch iets dat op een Mentor lijkt.
Staar je niet blind op het model. Vaak worden vliegtuigen verkocht als "beginnerskist" terwijl ze daar niet geschikt voor zijn omdat ze niet zo gemakkelijk vliegen zonder ervaring.

Het allerbeste advies is toch om eerst naar een vliegclub te gaan voordat je maar 1 € cent uit geeft.
Zoek het adres van een vliegclub bij jouw in de buurt, bel iemand van het bestuur op en maak een afspraak op het veld.
Vaak hebben die veel goede starterstips.

Modelvliegclubs

Idem

Vraag ook wanneer er vaak gevlogen wordt.
(Ik wou dat ik een kleinzoon had die wil gaan modelvliegen:)) Ik heb twee kleinzoons maar die hebben andere hobbies.:rolleyes:

beginnersinformatie

Hou ons op de hoogte.

Succ6

Oke.
Mijn budget is momenteel ongeveer: € 390.

Ik zal eens een kijkje nemen op de site van de leidse luchtvaart club en misschien bellen of op een woensdag avond gewoon weer eens binnen stappen.(dan zijn ze in het club huis) en uiteidenlijk denk ik toch maar lid worden. :)

En ik zal ook eens kijken naar die mentor of op hobbyking nog eens naar iets soort gelijks zoeken. :) En die beginnersinformatie zal ik ook eens gaan door lezen! :D

En bedankt voor al het advies! :D
Ik hou jullie op de hoogte. :)

Airways :)

Hoi "Airways" (Wat is je voornaam?) :confused:

Een budget van bijna € 400 moet ruim voldoende zijn.;)

Wat ik nog was vergeten; kies voor een model met rolroeren. Dat is makkelijker voor het volgende vliegtuig.
Neem ook een (6 kanaals), 2,4 GHZ zender want dan zit je nooit een andere vlieger in de weg. (Tenzij je een mooie 2 hands set 35 MHz kunt kopen voor weinig geld.
Er zijn tegenwoordig ook mooie toestellen van Balsa die wat minder crashbestendig zijn zoals de Calmato 1400 EP. Maar met een goede instructeur zou dat toch moeten lukken.:yes:

Succ6

Laatst bewerkt:
Hoi "Airways" (Wat is je voornaam?) :confused:

Een budget van bijna € 400 moet ruim voldoende zijn.;)

Wat ik nog was vergeten; kies voor een model met rolroeren. Dat is makkelijker voor het volgende vliegtuig.
Neem ook een (6 kanaals), 2,4 GHZ zender want dan zit je nooit een andere vlieger in de weg. (Tenzij je een mooie 2 hands set 35 MHz kunt kopen voor weinig geld.
Er zijn tegenwoordig ook mooie toestellen van Balsa die wat minder crashbestendig zijn zoals de Calmato 1400 EP. Maar met een goede instructeur zou dat toch moeten lukken.:yes:

Succ6

Hoi arnold,
Mijn voornaam is Martijn. ;)

Ik hoop inderdaad dat dat voldoende is. :)

Oke, rol roeren had ik sowieso al op me lijstje. :D

Ik zat al te denken aan de futaba 6c of 7c zou de 6 c voldoende zijn? Met de 7c kom ik denk ik weer wat kraper met me budget. :rolleyes:

Ik heb al veel gehoord over 2,4 GHZ en dat dat niet stoort omdat het naar vrije kanalen zoekt en vervolgens gebruikt.(onder andere gelezen in de beginners informatie van de gmvc.;))

Mooi leuk vliegtuigje die calmato. :) Ik zelf heb op hobbyking ook even gezocht naar hoogdekkers en deze pakten ik er uit: HobbyKing Online R/C Hobby Store : EPO Cessna 182 With LED Lighting (PNP)

En

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Mini J3 Cub - Blue (PNF)

Ze zeggen dat deze goed zijn voor beginners, maar dat betwijfel ik nog wel. :rolleyes:

Martijn :) (Airways)

Laatst bewerkt:
De EZ* is een foeilelijk vliegtuig en zodra hij 5 meter hoog is, is het jouw vliegtuig en zie je er niets meer van. Staar je niet blind op mooi. Na je eerste aanval met de grond ben je blij dat je een schuimpie hebt. Beetje seconde lijm en een aantal satéprikkers en 5 minuten later vlieg je weer.
De meesten op het forum hebben er mee leren vliegen en hun eventuele brevet gehaald. Ik vlieg graag mooiere kisten maar ik heb nog steeds ontzettend veel plezier met de Easystar. Vlieg hem dan wel met een borstel loze motor en je hebt er een monster vliegtuig aan. Zelfs met veel wind gaat dit toestel bij ons op de club meestal wel omhoog. Daar hoef je echt geen duurdere kist voor te kopen. Dat wil niet zeggen dat er geen betere kisten zijn. Ik wil maar aangeven dat je er geen miskoop mee doet.

Succes

Back