Multiplex easy glider pro

Hoi JJ de Bom,

Bij ons op de club wordt meestal begonnen met (motor) zweven. Met de motor omhoog, motor uit en dan zweven. Het voordeel hiervan is dat je reageert op wat het vliegtuig doet, en niet wat de motor doet.

Dit vindt ik een hele goeie! :D Daar heb ik nog niet eerder aan gedacht!

Ik ga nu zo naar de club en dan horen jullie morgen wat ik allemaal gehoord heb! Want wordt wel laat denk ik. :p En dan zal ik een keuze moeten maken en eventueel indien nodig nog even moeten door sparen voor somigen dingen al zal dat geen wereld bedragen zijn. :)

Martijn :)

Edit: Ik daar aangekomen.... Geen auto te bekennen deur ook op slot.... :( Toen maar naar de snackbar gegaan. En even later thuis op de site gekeken en daar staat met rode leters:

Gezien het het Nationaal Modelvliegkamp, dat van 6 t/m 13 augustus plaatsvind,
zal er a.s. woensdag 10 augustus GEEN club avond zijn!

En ik heb dat denk ik over het hoofd gezien. Dus volgende week denk ik maar weer.

Laatst bewerkt:
??????

Hoi Martijn,

Het is stil aan jouw kant.
Ben je inmiddels al bij de club langs geweest?
Als je vooraf even met het bestuur belt dan kom je nooit voor niets en ze weten van je komst.

Ik ben nieuwsgierig hoe je ervaring zal zijn.

Succ6
Arnold

Ik ben zelf inmiddels een paar vliegsessies /lesen verder en de Easy Glider Pro met BL optie was echt een hele goeie keus.
Het is een geweldig toestel. Idereen hier op de club is er helemaal enthousiast over. Hij zweeft echt hartstikke stabiel en laat zich goed controleren. Als je de motor aanzet wordt het ineens een soort straaljager maar dan zonder het geluid want hij is enorm stil, ,maar wel loeisnel!
En ik leer gelijk met ailerons vliegen. Gaat echt lekker zo. En wat gezegd is, dat zweven is echt heel goed om de controle te leren krijgen. Ook omdat het niet zo hard gaat dus je hebt nog tijd om te denken (wat op een gegeven moment natuurlijk automatisch gaat)

Hoi Martijn,

Het is stil aan jouw kant.
Ben je inmiddels al bij de club langs geweest?
Als je vooraf even met het bestuur belt dan kom je nooit voor niets en ze weten van je komst.

Ik ben nieuwsgierig hoe je ervaring zal zijn.

Succ6
Arnold

Hoi Arnold,

Nee, ik ben niet naar de club geweest de laatste keer dat ik daar ben geweest toen waren ze er niet. :( Ik ben wel toen die donderdag naar die rc winkel in leiden geweest en die hebben me de wot4 aangeraden ook omdat het van stevig foam-e dacht ik weet ik niet zeker is. Ik weet niet wat jullie daar van vinden? Hun raden mij ook een lader van robbe aan, maar daar neem ik denk ik wat afstand van omdat die 50 euro was en maar 4 cellen kon laden en aangezien de b6 meer kan en goedkoper is lijkt me dat een betere keuze. Verder toen ik daar binnen kwam hadden we een praatje en kwam een gesprek over welke zender tot stand en zei ik dat ik de futaba 6c ingedachte had en daar antwoorden hij op met "waarom de 6c" toen zei ik van dat is mij aangeraden en toen legde hij uit van dat spectrum ook met merken samen werkt en daar ook hun ontvangers bij die merken in stopt. Bij de vliegtuigen. ;) En zelf complete zetjes met zender en ontvanger erbij van spectrum. Maar hij zei ook van dat je gewoon ook naar je gevoel moet luisteren waar jij je het beste bij voelt en daar heb ik toen ook over nagedacht en mijn voorkeur ligt eigenlijk wel bij futaba. Ze zeiden ook dat er een nieuwe versie van de futaba 6c is namelijk de: Futaba 6J 6-channel 2.4GHz Computer Radio System met ook een nieuwe ontvanger. Deze heeft ook een ander design en dit zullen uiteindelijk alle futaba zender krijgen zei hij. Ik heb ook al 2 lipo's pas gekocht bij hk die waren goedkoper dan bij hun veel goedkopers zelfs. :)

Verder moet ik nog sparen tot € 439,05. :)
De lipo's moet je er dan nog af rekenen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse)

Sorry dat ik zo laat reageerde.

Het is iig een andere motor combo dan ik heb. Mijne komt van Tower Hobbies en de set is de Multiplex motor upgrade (officieel van Multiplex dus) Er zit een Himax motor in en een Castle Thunderbird regelaar.. Koste 150 dollar.

Maar die motor is echt overbemeten dus een beetje minder kan ook wel. Mooie van die Castle regelaar is wel dat je 'm aan de computer kan hangen met Castle link (had ik al) Je kan alleen de Lipo cutoff en de rem instellen hoor.

Kiezen is moelijk

Hoi Martijn.

Kiezen is moeilijk he.
Die Futaba zender is natuurlijk wel een goede keus. Ik zie hem op internet al voor € 165.
Het voordeel van een Spectrum is dat er goedkope ontvangers voor te koop zijn en er veel compatabel is met deze zender.
Ik zie alleen niet in waarom je nog €469 moet sparen? Een vliegtuig en lader + 2 accus zijn toch niet zo duur??

Toch weer het advies om eerst naar die club te gaan.

En laat je hoofd niet gek maken door verkoop praatjes. Een winkelier heeft misschien wel 25 verschillende vliegtuigen en ook verschillende zenders etc. Die wil hij allemaal graag verkopen.
Dat is natuurlijk zijn goed recht en zijn boterham.

De Ripmax WOT4 is een heel mooi toestel maar van Balsahout. Bovendien is hij in aanvang bestemd voor een brandstof motor en moet hij omgebouwd worden naar electro. Niet zo geschikt voor een beginner dus.

WOT 4

Daarom is het goed eerst te weten wat er op de markt is, (dus naar een winkel gaan).
En je moet goed weten wat je wil, (dus naar een club gaan).
Dan in je spaarpot kijken en beslissen waar de grens ligt en vervolgens het zo voordelig mogelijk te gaan kopen.
Soms accepteert een winkelier een lagere prijs als je zegt dat het ergens anders goedkoper is. :)

Misschien is het de moeite waard om en een uurtje rijden om zo veel geld uit te sparen.

Succ6

Is de school alweer begonnen?
Op welke school zit jij?

Laatst bewerkt:
Ik zou de zender in Nederland kopen bij een goede modelbouwzaak. Dat vliegtuig kun je ook in Duitsland kopen bij Höllein, Staufenbiel, Bichler of andere. Kan ook nog wel schelen in de prijs.
De Futaba zender is een goede keus.
Succes

Hoi Martijn.

Kiezen is moeilijk he.
Die Futaba zender is natuurlijk wel een goede keus. Ik zie hem op internet al voor € 165.
Het voordeel van een Spectrum is dat er goedkope ontvangers voor te koop zijn en er veel compatabel is met deze zender.
Ik zie alleen niet in waarom je nog €469 moet sparen? Een vliegtuig en lader + 2 accus zijn toch niet zo duur??

Toch weer het advies om eerst naar die club te gaan.

En laat je hoofd niet gek maken door verkoop praatjes. Een winkelier heeft misschien wel 25 verschillende vliegtuigen en ook verschillende zenders etc. Die wil hij allemaal graag verkopen.
Dat is natuurlijk zijn goed recht en zijn boterham.

De Ripmax WOT4 is een heel mooi toestel maar van Balsahout. Bovendien is hij in aanvang bestemd voor een brandstof motor en moet hij omgebouwd worden naar electro. Niet zo geschikt voor een beginner dus.

WOT 4

Daarom is het goed eerst te weten wat er op de markt is, (dus naar een winkel gaan).
En je moet goed weten wat je wil, (dus naar een club gaan).
Dan in je spaarpot kijken en beslissen waar de grens ligt en vervolgens het zo voordelig mogelijk te gaan kopen.
Soms accepteert een winkelier een lagere prijs als je zegt dat het ergens anders goedkoper is. :)

Misschien is het de moeite waard om en een uurtje rijden om zo veel geld uit te sparen.

Succ6

Is de school alweer begonnen?
Op welke school zit jij?

Hoi Arnold,

Is de nieuwste versie van futaba al voor 165? :D De ontvangers waren ook goedkoper ja, dat zij die ook. Ik moet tot € 439.05 eigenlijk 406,85 omdat ik al de lipo's heb. (had ik om makenlijk te rekenen)

Sorry voor de verwarring het is de wot 4 mk2. ;) Vergeten er bij te zetten en die is van dat soort foam en elektrisch: http://www.modellhobby.de/k_staufenb_e/prodpic/WOT-4-Mk2-Foam-E-ARTF-044A-CF022_b_1.JPG

Ja de scholen zijn weer begonnen in zuidholand. ;)
Op welke school ik zit houdt ik liever prive. :)

Back