Multiplex Easycup

Als je zou kiezen, deze of de Twinstar 2,
voor welke zouden jullie dan gaan?
Heel erg bedankt

Tsja moeilijke keuze, ik heb dezelfde keuze toen gemaakt ;)
Ik had gekozen voor de Easycub, omdat hij puur voor erbij is om hem snel mee te nemen (neemt weinig ruimte in).

De Twinstar is heeft ailerons, dat heeft de Easycub niet. Maakt dat je niet uit dan is ie leuk genoeg, plus dat je er niet zo'n dure grote lipo hoeft in te stoppen ;)

beste mensen!

Heb sinds kort ook een easycup+originele brushless aandrijfset van mpx. ik heb de eerste vlichten op een 3s 1600lipo gedaan en ging perfect. Omdat de vliegtijd niet echt lang was ben ik overgeschakeld op een 3s2500mah lipo die 90gr meer weegt.
Na 2vluchten met deze lipo is de motor opgebrand, loeiheet en heeft het begeven. De rest was helemaal niet warm(lipo, regelaar).
Kan de motor het begeven hebben door het gewicht, of is dit toeval? Ik ben dus vanplan een andere motor te kopen ben elleen niet meer geneigd voor de mpx te gaan...

grtzzzz

dat de motor opgebrand is door de grotere capaciteit lipo lijkt me weinig waarschijnlijk . Heb je toevallig de propmaat veranderd ?

De originele voorgeschreven setup vond ik maar niks, te weinig power !

ik heb ook een easy cub gehad en die vloog met de setup van de Acromaster , power genoeg dan.

In een easycub mag gerust een zwaardere motor zitten omdat die al vrij licht gebouwd is en het vleugeloppervlak is vrij groot. De vleugelbelasting zal er zeker niet onder lijden.

Afhankelijk van welke regelaar je hebt liggen, ik neem aan de originele van MPX ? , zijn er veel mogelijkheden. Een motor tussen de 100 en 140 gram met een kv van rond de 1000 in combinatie met een 12x6 , zal altijd werken. Ik denk zelfs dat ik nog zoiets heb liggen. Ik wil het wel eens voor je nakijken.

jah, heb een vluchtje een 11x5,5 gebruikt ipv van de standaard 10x5. Ik heb ook de originele regelaar van mpx.
Alle sugesties zijn welkom, en je mag het eens nakijken..

grtzzz

Ik dacht eigenlijk eerder dat de motor het zou begeven hebben door de lipo die in gewicht wat zwaarder was. (90gr)

grtzzz

die te grote prop is de oorzaak van het falen van de motor . Al is het zo dat je volgens mij te lang op volgas hebt gevlogen en daardoor de motor te heet is geworden. Da's ook een aandachtspunt bij de Easycup , zorgen dat motor en regelaar voldoende koeling krijgen.

Ik ben wel een beetje verrast door het snelle verbranden van de motor in deze setup , als het inderdaad de originele setup was , een himax 28XX reeks toch ?

Ik heb eens nagezien en heb idd een gepaste motor liggen (130 gr , 1000 kv, 35mm doormeter, 40 A max) , ideaal met een 12x6 maar je 11x 5.5 zal ook goed werken. Ik dank dat je regelaar een BL 37 II zal zijn , maw 37 A. In dat geval is dat ideaal in combinatie met de voorgestelde motor.

niemand die iets weet ivb met deze motor en de easycup?
Wil namelijk vandaag terug naar men lokale shop....

grtzzz

Vind 'm aan de lichte kant maar zal wel gaan. "best prop 9x6" is aan de kleine kant......... Dat je de originele setup verbrand hebt met 3S verbaast me niets, is voor een 2S lipo bedoelt.......

regelaar en motor, kunnen allebij 3s aan volgens de manual

Op wat baseer je je dat hij te licht is, ik zie dat hij tg +1kg kan trekken en daar kom ik tog niet aan met de easycup

grtzzz

Het kan best dat de motor en regelaar beide 3 cellen aankunnen, maar dan moet je wel een passende prop gebruiken. Als de originele setup bedoeld is voor gebruik met 2 cellen en een 10x5 prop, dan moet je bij gebruik van 3 cellen een kleinere prop gebruiken. Als je op een cel meer gaat vliegen en ook nog eens een grotere prop installeert (beide verhogen de stroom die gaat lopen, dus dubbelop hogere belasting), is dat vragen om doorbranden van componenten.

zoals ik al eerder aangaf, 1000 kv (=1000 toeren per volt) , wanneer je dan kleinere motortjes met een te hoog kv op 3s EN een te grote prop , is vragen om verbranden....

dus : +/- 1000 kv motor 100 à 140 gram met een 12x6 op 3 s zit altijd goed , ook op een easycup

hey allemaal,

Vandaag een brushless motor gaanhalen voor de easycup, eente gekregen van men winkelier.
1100 kv en weegt 125gr.

Heb em gemonteert en er een 9x7,5 prop op gezet, men winkelier raadde me deze aan.
Echter op volgas maakt de motor een zeer raar lawaai! hij gaat volgens mij over zen toeren oid...

iemand een idee?

grtzzz

Net nog wat getest en zonder prop maakt hij niks geluid, en met wel. HEt is alleen op meer dan half gas en het is een shierpend geluid..

grtzzz

Het zou handig zijn, omdat ik deze nog liggen heb. Maar als ze niet voldoen ga ik men easycup er niet aan riskeren...

grtzzz

Back