Multiplex easyglider PRO

ik ga een multiplex easyglider pro aanschaffen.(264226) :D

voor de easyglider pro heb je een tuning powerset (332642) :)

iemand ervaring met deze set?

Eric

Niet met die set, ik vind MPX wat prijzig met zijn sets.
Gewoon bij Hobbycity zelf iets samen gesteld met gelijke specs, veel goedkoper.

Succes Robin

past de flightpower EVO 25 2S 7,4V 3300MAH in de easyglider?

de afmetingen en gewicht zijn:

146mm/46mm/13mm 189gram

of is het beter om de EVO 25 2s 7,4V 2500MAH te nemen?

129.3mm/39mm/14.5mm en 141gram

Laatst bewerkt:
ik ga een multiplex easyglider pro aanschaffen. 264226) :D voor de easyglider pro heb je een tuning powerset (332642) :) iemand ervaring met deze set?

Eric

Eric,

Ik heb deze tuning-set met een Zippy -K 2S 4300 mAh (150x45x20). Dat past goed in het batterijen opbergcompartiment van de EG-Pro. Met deze combinatie blijf je eindeloos in de lucht en stijgt ie met ca 70 graden.
Net iets te weinig power voor eindeloos vertikaal, maar wat mij betreft ruim voldoende. Vloog eerst met 2S 2200 mAh pakket, maar dat heeft net te weinig inhoud als er niet veel thermiek staat. Achteraf bekeken is 4300 mAh beetje overdreven.

Gr. Evert.

Ik vliegde EG met 3S1500 mAh en die zit in het styro kabinekapje .

Een paar uur er mee zweven is geen probleem .

3300mAh vind ik wel wat veel voor een zwever .

Mvg Johan

Ik vliegde EG met 3S1500 mAh en die zit in het styro kabinekapje. Een paar uur er mee zweven is geen probleem. 3300mAh vind ik wel wat veel voor een zwever .

Mvg Johan

Bij de EG-Pro is er naast de ruimte in het kabinekapje (ontvanger/ servo's) een speciaal batterijencompartiment onder de vleugels gemaakt. Dat hebben ze precies onder het zwaartepunt van het vliegtuig gepositioneerd. Daardoor maakt het niet uit of ik een 2200 mAh Lipo plaats of een 4300 mAh Lipo. Met beide blijft het zwaartepunt op de juiste plek, zonder extra ballast. Toch wel goed ontworpen door MPX. :D Verder was ik positief verrast hoe goed de EG-Pro blijft zweven in vrije vlucht, met 2S 4300 mAh. Dat beetje extra gewicht onder het zwaartepunt doet er klaarblijkelijk niet zoveel toe bij dit design. :cool:

Een 250W tuning set zet je er niet in, alleen om te zweven. Daarom zou ik bij de tuning set een Lipo tussen de 2000 en 4000 mAh kiezen. Als je puur voor het zweven :zon:gaat kun je net zo goed de standaard motor set nemen en slaat 4000 mAh capaciteit natuurlijk nergens meer op :roll:.

gr. Evert.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je 'm al besteld hebt... inmiddels heeft HobbyCity ook een toestel in dit genre in het assortiment, de EasyFly. Die is helemaal kompleet, op de RC en de lipo na, voor 99 dollar... zo hou je nog eens geld over, toch?
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Easy Fly RTF Glider EPO $99.20

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zelf heb nog geen vliegtuigen bij HC wel maar alle andere spullen heb ik goede ervaringen mee, goede kwaliteit en levering suurtongeveer 1-1.5 week

Ik heb er nog nooit een vliegtuig gekocht maar wel allerlei onderdelen.
Ze geven prima service. Lees ook wat andere klanten vinden van de EasyFly (onderaan de pagina).

Ik heb zo'n easyfly van HB gehad. Als gewoon zweefvliegtuig gaat het perfect, zet je echter wat kracht op de servo's gaat het mis (zoals bij mij):-( ik vloog e'm met een 3s2200 was eigenlijk perfect. Heb nu de easyglider pro gekocht met een 400w motor :-))) en 3s3300 dit weekend de maiden!!!.:-)

@Roel-2
Misschien overpowered????
Het is tenslotte een zwever, geen pylonracer.

Welke spinner gebruiken jullie op de PRO uitvoering, de diameter moet ongeveer 55mm zijn maar de standaard aeronaut spinners zijn 50mm.
En waar kun je ze bestellen?
Groeten Rien.

Ja Ron 01 misschien wel ja, als je wat kan vliegen kun je ermee hooveren.;-)
Rien123 ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier mijn setup.
motor: hype alpha AL35-1290M
regelaar: hype alpha 40apm
klapprop: 10*6 aeronaut
spinner: gewoon een pvc spinner van de hobbyshop en past perfekt en inderdaad 55mm.
Groetjes Roel
Veel vlieggenot;-)

ik ben van plan er ook aan te schaffen ,maar kan iemand me helpen met de motorisering ,een hobby king setje ,maar wat ,wil er vlotjes mee stijge
en met een 2200 3s vliege dan kan ik de zelfde accus gebruiken
als voor mijn easy flyer

Back