Sleurhutje
Forum veteraan
Vul even je woonplaats in bij je gebruikersprofiel, er zijn vast wel andere vliegers in de buurt die je met raad en daad bij kunnen staan.Thanks voor de uitleg Sleurhutje. Het wordt me al een stuk duidelijker.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vul even je woonplaats in bij je gebruikersprofiel, er zijn vast wel andere vliegers in de buurt die je met raad en daad bij kunnen staan.Thanks voor de uitleg Sleurhutje. Het wordt me al een stuk duidelijker.
Tsja, dat krijg je ervan als je vanaf het begin af aan al rijdt en vliegt met 2,4GHz.Kleine correctie op het verhaal van Sleurhutje, PCM= puls code modulatie dit is merkafhankelijk. Bij FM of PPM kun je eigenlijk alle merken met elkaar gebruiken.
M'n easystar is helemaal klaar en hoewel ik 'm nog niet gemaidend heb zit ik al te kijken naar een brushless vervanging voor de speed 400 die een gelijk of iets meer vermogen kan leveren op 2S (met de originele gunther prop) en een stukje lichter in gewicht is. Reden is dat ik drie nieuwe 2200mAh 2S packs (115 gram) heb liggen die ik ervoor wil gebruiken en ik wil voorkomen dat ik gewicht moet toevoegen.
Ik heb twee motortjes op het oog bij hobbycity:
Welke zou het best passen voor mijn doel? Of heeft iemand nog andere suggesties?
Dirk
1:
XTBS-2030B-4300
HXT 2030 (130S) 4300kv Brushless Inrunner
Motor Size: 2030 (130Short)
Speed: 4300kv
ESC Required: 15A
Voltage Range: 6~12v
No Load Curr: .7A
Max Load: 14A
Weight: 51grams (Including wire and connectors!).
2:
XT2030-3500
HXT 2030 (130S) 3500kv Brushless Inrunner
Motor Size: 2030 (130Short)
Speed: 3500kv
ESC Required: 15A
Voltage Range: 6~12v
No Load Curr: .6A
Max Load: 14A
Weight: 53g
Ik heb al vele keren bij Natterer besteld en maandag bestellen is donderdag in huis (mits op voorraad en de pakketdienst zijn werk goed doet). Ik betaal via PayPal, da's de snelste manier. Alle andere betalingen kunnen langer op zich laten wachten door de afhandeling. Vanaf het moment dat de bestelling verzonden is en ook per email als zodanig bevestigd is, is het een ongeleide object geworden. Dus een kwestie van even wachten. De kans bestaat doordat ze tussen 23 en 30 juni dicht waren dat er wat vertraging is. Ik zou nog een paar dagen wachten. Komt zeker goed, heb geduld.... :?Ik ben helaas nog aant wachten op men EZ.
'K heb hem bij natterer besteld, en volgens hun site is die al bij mij, maar hier is niets
En ik vind het ook onwaarschijnlijk want ik heb het geld de 30e overgemaakt en hij zou hier al de 3e aangekomen zijn ?
niels
Ik denk vanmiddag al te starten met de bouw, ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
grts,
niels
Bedankt,
nog een vraag : Heeft iemand tips, of dingen waarbij ik zeker moet oppassen bij het in elkaar steken van mijn EZ* ?
Vraagje,
bij mijn servo's(tiny-s) zitten 3 verschillende kopjes : zo'n rond, een kruis en een recht.
Welk gebruik ik best ?
![]()
Gebruik de goede lijm met activator.
Inderdaad, de rechte arm nemen en één kant afknippen en gladschuren ur met een Dremel even glad maken. Doe dit niet (lees nooit) als jet armpje op de servo zit, dan kun je de tandwielen beschadigen.Als je de instructies volgt kan er eigenlijk weinig mis gaan.
Zorg ervoor dat de motor werkt voordat je 'm inbouwt en dichtlijmt.
Gebruik de goede lijm met activator.
Tja what else ... het blijft een EASYstar
De rechtse, in 0 stand loodrecht (90 graden) monteren en dan dat gedeelte die je niet gebruikt even met een dremel wegvrezen.
Kan zo niet zien of je deze servo's ook kunt repareren als deze kapot gaan.
Als je deze verlijmt in de romp en de servo gaat stuk, dan maak je de romp meestal kapot om 'm eruit te krijgen.
Wat je ook kan doen is door bv een stukje duktape aan de binnenkant te plakken tegen de romp en daarop de servo te verlijmen.
Dat zit ook oersterk en laat zeker niet los, mocht de servo dan toch stuk gaan dan kun je deze toch fatsoenlijk eruit krijgen.