multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een modificatie gedaan die ik tegenkwam in een andere topic/forum.
Een zeker Michael heeft van zijn EZ een racemonster gemaakt doormiddel van een aantal tweaks.
1 Daarvan heb ik nu zelf toegepast en ik vond het zeker de moeite waard.
Ik heb de hoek van de vleugel iets aangepast wat resulteert in iets minder lift en meer snelheid.
Op deze foto kan je duidelijk het verschil zien (dit is niet mijn vliegtuig maar die van Michael)

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=414094
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=414095

De opstaande rand die in je EZ schuift boven aan je vleugel snijd je voorzichtig weg.
Als dit goed lukt heb je een wigvormige reep over die vervolgens weer aan de onderkant van de vleugel plakt om de ontstaande ruimte op te vullen.
Beetje secondelijm en klaar is kees..

Mvrgr.Melvin

Ik ben een beetje begonnen met het bouwen van de Easystar.

Servo’s e.d. zal het probleem niet zijn die zitten er los in en stangen ook.

Alleen die Typhoon 6/15 is een buitenloper en weet me eigenlijk geen raad hoe ik die in de ruimte van de 400 motor moet krijgen.

ik kan wel WAT wegsnijden maar ook weer niet zo ontzettend veel.

Zijn er mensen die kunnen illustreren hoe zij een buitenloper in de EZ hebben gemonteerd?

Mijn hartelijke dank!

1382.jpg

zo bijvoorbeeld heeft Tadango dit opgelost, staat trouwens op de vorige pagina. meer info kun je daar vinden.

Gunther opboren voor op een meenemer is misschien toch niet zo'n goed idee :P Hij spatte in de lucht uitelkaar. Schade was motor los en een condensator afgebroken van 't huis, dus die weer aangesoldeerd, motor weer vast gelijmd en 't werkt weer :D Nu toch maar 6x4 Graupner Nylon d'r op gezet :P

Zaterdag heb ik mijn easystar eens echt uitgetest. En ja, ik was onder de indruk van dit simpele toestelletje. Ik vlieg hem met de stock set-up, met 7x500AR. Dit is wel wat weinig qua vliegtijd, maar ik heb zo nog 10 paketjes liggen, dus moeten ze nog dienen ook.
Zweeft heel goed, rustig rondtuffen op 1/3 to 1/2 trottle. Loopings zijn geen probleem, rollen lukt niet echt goed. Rugvlucht gaat echt schitterend, zelfs rondvliegen op de rug een metertje hoog is geen echt probleem...tot de vleugels eraf vlogen. Dit was dan gelukkig zonder enige verdere schade. Het probleem met rugvlucht is het terug normaal geraken, aangezien hij niet goed rolt. Alhoewel, landen op de rug gaat ook :D
Echt een heel fijn toestel.

Wow ... Als ik hem op zijn rug leg dan verliest hij gegarandeerd hoogte... zelfs met full power ...

Hoe doe je dat om op een meter hoogte een rugvlucht te doen?

Kom je dan heel snel aangedoken of???

Plz let me know!
B :?:

Ook hier gaat de rugvlucht prima.
Dit durf ik nog niet op 1m. hoogte te proberen,maar op grotere hoogte al paar keer gedaan.
Als hij op z'n rug ligt en ik druk de stick geheel door naar beneden dan komt hij ook weer bijna helemaal terug.
Soort buitenwaartse looping dus :)
Hier ook alles (nog wel) stock afgezien van de lipo's.
Ik maak volgas een looping en halverwegen laat ik hem op z'n rug door vliegen.

Op de rug heb ik nog een beetje over om te klimmen als mijn batterijen nog redelijk "vers" zijn.
De mijne vliegt echt wel goed op de rug, ik stond er zelf van versteld. Hij houdt zelfs beter zijn hoogte dan mijn twin-star. Ik doe er niks speciaals voor, ook niet aanduiken. De vleugels buigen wel geweldig door. Rondjes vliegen lukt me er ook goed mee. Als ik de bochten niet te kort maak verlies ik er geen hoogte mee. Wel is er redelijk wat uitslag op het hoogteroer (het maximum wat ik kan geven)
Wat ik wel niet snap, is dat het richtingsroer gewoon werkt zoals normaal, links is links, ik zou verwachten dat dat omgekeerd is, niet dus. Weet er iemand een zinnige verklaring voor?

Wow, dan denk ik wel dat ik een beetje power te kort kom
(dat en het feit dat mijn batterijen dan wel zwaarder moeten zijn)

Want ik vlieg ook af en toe op de rug maar ikj verlies constant hoogte...
Morgen toch nog maar eens proberen

Grtz
B

de constructie van de EZ is zo gemaakt dat het richtings roer haast als rolroer werkt ;) een erg handig koppel effect nu. Daarom kan dat ding ook haast rollen als een model met rolroeren.

Rollen?..is dat om z'n as heen draaien terwijl hij rechtuit gaat??
Dit lukt mij dus niet...als ik hard naar links of rechts stuur duikelt hij gelijk naar benden.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?

veeeeeeel vermogen en hoge snelheid. Natuurlijk rolt hij niet zo mooi als een vliegtuig met rolroeren maar het lijkt er wel op :)

Nou ik dus ook maar een EZ gekocht. Het ding in elkaar geprutst en met de standaard motor voorzien van een 7 cellig voedselpakketje 800mA. Zwaartepunt onder de koolstofbuis en op naar het veld! Daar aangekomnen trof ik een redelijk briesje maar toch maar geprobeert om te vliegen. Het ding zakte als een gek dus op een meter of 20 ff een tandje bij trimmen. Wat denk je, de EZ was hier niet blij mee en ging meteen op zijn staart staan gevolgd door een sierlijke duik in de grond. Resultaat: romp op de naad open gescheurd en de gaten voor de koolstofbuis waren in een keer ovaal. God wat vliegt dat ding heerlijk zeg! :o Oook leek het in de korte tijd dat we hem gevlogen hebben dat hij zeer traag reageerde op zijn richtingroer. Enige suggesties hiervoor? En natuurlijk mijn ovale gaten of heb ik dit alleen weer?

Groetjes van een blije EZ bezitter 8)

dan ben jij wel 1 van de pech vogels ;) en die zijn er weinig! Zet zoveel mogelijk uitslag op het richtings roer, dat helpt enorm bij lage snelheden. Verder het zwaartepunt zo precies mogelijk krijgen volgens tekening. meer kan je eigenlijk niet doen... Hoogteroer neutraal trimmen moet goed vliegen. Uitslag op het hoogteroer heb ik maximaal en dat vliegt lekker fel maar zeker niet te. Probeer het mind windkracht 3 of minder, dan moet het goed gaan. Probeer ook vooral erg rustig te sturen.

Hallo,ik vlieg nu een paar dagen met de EZ en hij is toppie.
Alleen de snelheid vind ik wat tegenvallen.
Heb nu de standaart 400 6V motor met een 7,4 V lipo pack (2 cellen) en ik wil eigenlijk een andere motor kopen voor meer sensatie :)
Met wat vragen en zoeken ben ik al wat wijzer geworden en zo meen ik te weten dat een brushless beter presteert maar dat ik gelijk een andere regelaar nodig heb+andere lipo's (3 cellen).
Aangezien ik het zonde vind om mijn dure lipo's nu al niet meer te gebruiken denk ik dat ik het toch bij de borstels moet houden.

Zodoende kwam ik deze motor tegen bij 2brothers.
Ik zou graag jullie mening willen weten of deze met mijn huidige lipo pack+regelaar het beste performance geeft.

http://www.2brothersrc.com/main.php...cription&subject=motorenelectro&articleid=114

Het is een 480BB race motor.
Is dit inderdaad zo'n beetje het snelste wat ik kan kopen wat nog goed werkt met mijn setup?
Andere/betere sugesties hoor ik heel graag :)

Alvast bedankt..

Gr. Melvin
(mijn regelaar kan 20A trouwens aan)

hey,

ik vroeg me af wat dit vliegtuigje kost
ik heb nog helemaal niks
dus eigelijk wil ik een hele startset, en waar kan ik dit kopen ?

(ik heb eigelijk weinig zin om al die 40pagina's door te bladeren)

groetjes patrick

patrickracing zei:
hey,

ik vroeg me af wat dit vliegtuigje kost
ik heb nog helemaal niks
dus eigelijk wil ik een hele startset, en waar kan ik dit kopen ?

(ik heb eigelijk weinig zin om al die 40pagina's door te bladeren)

groetjes patrick

zoek op google naar : Easystar RTF
RTF staat voor Ready To Fly.

In Duitsland op ebay nieuw voor 180 euro.. hier in NL iets van 210-220.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back