multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey wiebe, (tevens een beetje off topic)
die 16-15-2 die ligt nog lekker lui te zijn...ik hang hem boven mn bed of zo.. aangezien in de spark net heb verkocht, hoguit mag deze motor nog eens in mijn vip..
Dat lijkt me nog wel een leuke uitdaging.

mijn lader moet ook nog weg aangezien in nu ook mijn 1e lipo's heb, dus kunnen we el samen doen.

dit weekend kunnen we ook wel vliegen misschien, geen last van Aaalie, die zit mooi op kreta.. :)

groeten Vip-er

ik ben bezig met een soortgelijk model, maar dan in balsa, iemand interesse in fotos/bouverslag/tekening(is meer ruwe schets...)?

span tussen 120 en 150 cm
sp 400 met gunther of 6*3 graupner nylon prop
2 konions
vliegklaar gewicht +- 400 gram

Hey Monkey,

Op welk forum denk jij dat je nu zit? :wink:
NATUURLIJK hebben wij hier interesse.

@ wiebe Die van mij is ook getaped hoor :D

afb7244.jpg

@erwin wij vertellen aan iedereen hoe makkelijk te vliegen.
zie ik overal ducktape :D :D :D en haakneus,hoe kan dat ????????
ik ga nu eens probeeren er een giro in te zetten heb hem van aaali gekregen om te proberen maar durf hem eigenlijk nergens in te stoppen
maar zal hem nu toch eens proberen in de easy starr .
leuk voor de dagen met meer wind
nog aanbevelingen op hoogte of richting
dacht zelf aan hoogte

groeten wiebe

Hey Wiebe..idd makkelijk te vliegen? Elapor? ...zie ik niet echt veel van ;)
Tevens een giro in je toestel? ik heb er nog wel een van de rabo of postbank ;).
Maar die kleine giro van Aaali in een toestel is niet een probleem... juist leuk om wat mee te kloten. Ik heb zelf wel eens gevaren met een giro in een zeilboot...jaja hield hij hem automatisch rechtop :)

Ik spreek je wel weer..
Groeten Vip-er.

(ps..motor gp zondag? ) inclusief een stukje modelbouw jaja..micropulling!!

Hey Wiebe..idd makkelijk te vliegen? Elapor? ...zie ik niet echt veel van ;)
Tevens een giro in je toestel? ik heb er nog wel een van de rabo of postbank ;).
Maar die kleine giro van Aaalie in een toestel is niet een probleem... juist leuk om wat mee te klieren. Ik heb zelf wel eens gevaren met een giro in een zeilboot...jaja hield hij hem automatisch rechtop :roll:

Ik spreek je wel weer..
Groeten Vip-er.

(ps..motor gp zondag? ) inclusief een stukje modelbouw jaja..micropulling!!

Ja toch makkelijk te vliegen.

Echter zie daar het resultaat van zelf leren vliegen, zonder instructeur! :twisted:

Nu wil ik nog pleiten dat ik een jaar of 10 terug wel wat heb gevlogen en ruim een half jaar vlieg met heli's.
Inmiddels kom ik er prima mee uit de voeten hoor, meer tape zal er niet zomaar meer worden bijgeplakt. :wink:

ALS er een toestel is om zelf te leren vliegen is deze het.

@erwin leuk dat je je zelf hebt leren vliegen
ik heb het geleerd van vip-er met een multiplex smily.ook wild vliegend hi hi
en @sanderdude ik zou het zo niet weten maar ergens in een post op dit draadje staat waar je hem in ned kan krijgen ,
verder zoeken op google
groeten wiebe
ps vip-er mooi weer nu vliegen op zondag???

Vliegen??? Wiebe????. Oooo dat noem je vliegen (zij Pappa Wiskey Uut Zuudloarn). Heb je wel tijd om te vliegen (lekke banden enzo, olie, luchtfilter...)
Nog ff on topic: 8 amps, 2 cellen lipos, 16-7-7, 5,5*4,3 cam Graupner, ongeveer 380 gram stuwdruk...

Groetjes Aaalie

:D :D :D @aaalie ja ik heb nog wel tijd om te vliegen kwam ik net van terug met die lekke :sniper: band .
:offtopic: nog even dan ja maar altijd beter als een abs pomp stuk
nu nog even 16 kleppen stellen 4 carbs balaceren en 4 gasnaalden omhoog plaatsen dan weer ok en olie en filter .
nu weer :ontopic:
6,2a 3 lipo,s mega 16-15-06 en verder 5,5x4,3
moeten nog maar eens met zijn 2en vliegen
groeten wiebe

Heb zojuist een speed 400 in een EZ verlijmd. Ahum..jullie vliegen blijkbaar allemaal brushless. Moet de moed me nou in de schoenen zinken?
Wollie (W&W) was ervan overtuigt dat de EZ als een speer vliegt met 8 kam's van 1050mA. Op de weegschaal ca. 300 gram thrust gemeten (Günter prop) Toestel weegt ca 660gram. Motor wordt erg snel heet.

Eddy gewoon vliegen met dat ding. Wolly heeft gelijk. Eventueel enkele betere koelgaten naar de motor maken.

Eventueel straks als die speed 400 op is een jamara pro 480 HS erin en je weet niet wat er allemaal met je model gebeurt.

Dank je wel Theo, je geeft me weer moed. Had ik die 480 dan toch maar meegenomen. nou ja..Wachten op goed weer dan maar.

Jij bent het trouwens schuld dat ik cdrom's aan het slopen ben. Ik heb je zien kuiten met die shock flyer op de opendag van de Vliegende Hollander.

@eddycl
lekker gaan vliegen met die 400 je hebt vermogen te over
hij doet het ook nog wel met 100 gram thrust .
maar met die 8 cellen zou ik wel een beetje met het gas spelen want je overbelast de 400 wel een beetje dus niet continu volgas.
ik heb de mijne al gevlogen met 6 cellen 350ers niet volgas continu
maar voor wat spelen op ooghoogte prima
als ik na een half uur vliegen de accu aan de lading zet gaat er vaak maar 1000mah in dus dat haal jij ook wel,
in de lipo,s welteverstaan .
ik denk dat zelfs met een 280er hij nog wel vliegt
groeten wiebe

Dat is toch plezier hebben, en dat is wat telt in deze hobby. En nee hoor dat is niet mijn schuld dat je die cd-rom spelers sloopt, dat is je eigen leergierigheid om weer een stap verder te komen in deze hobby.

:offtopic:
Oja die andere vraag van je over die magneten, kijk eens goed rond hier, er staan genoeg adressen voor die magneetjes op dit forum. :ontopic:

eddycl zei:
Heb zojuist een speed 400 in een EZ verlijmd. Ahum..jullie vliegen blijkbaar allemaal brushless. Moet de moed me nou in de schoenen zinken?
Wollie (W&W) was ervan overtuigt dat de EZ als een speer vliegt met 8 kam's van 1050mA. Op de weegschaal ca. 300 gram thrust gemeten (Günter prop) Toestel weegt ca 660gram. Motor wordt erg snel heet.

Ik heb 2 weken geleden nog iemand met precies dezelfde set geholpen en het vloog werkelijk perfect! :)
Je moet alleen niet vergeten om de prop om te draaien, dit is standaard niet gedaan. Dat scheelt best wel veel.

Veel vliegplezier ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back