multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
PascalvO zei:
Geloof me maar, het lukt wel, maar vraag me niet hoe.. :lol:

Scheelt volgens mijn lala weegschaalmethode zo'n 70 gram stuwkracht.
(Ik had dus inderdaad.....)

ow.. hmm dan zou je kunnen vliegen... scheelt wel behoorlijk :lol: gwn lekker omkeren dus.

Groete
Tim

ps probeer eens een 6*3 graupner nylonschroef, met meenemer, meer duwkracht en minder stroom, dus langer vliegen.

"tenk joe" voor de tip Tim,

Ben net terug van mijn maiden flight met de easy 'lady'. Vliegt echt gemakkelijk, met minder als halfgas 15 min gevlogen en accu (1050kam) nog niet leeg.motor niks warm, accu beetje. wohw.

Speed 400 gaat heel goed, zeker met 8 cellen. Gunther gaat dan prima. Wat naar mijn mening nog een eenvoudige (en betaalbare) plus is, een Graupner cam 5,5*4,3... Vliegt vergelijkbaar als Gunther, echter minder stroom. En zeker wanneer je met 8 celletjes kan's vliegt, dan wil een Gunther wel eens raar doen (Op 6 cellen vliegt ie al heel goed met een standaard 400 en Gunther).
Wat overigens heel leuk staat is een Graupner alu spinner (of die vol alum. spinners van Simprop).

Groeten Aaalie

Met 6x4 apc proegedraaid maar haalt z'n toeren niet en 400 wordt erg snel warm. Stuwkracht is gelijk aan die Günther maar meer stroom verbruik en lager toeren. Grens van het vermogen van de 400 bereikt!? APC maakt wel een mooier geluid, de Günther knettert bij vol gas.

Die 400 kan veel hebben, maar als het niet nodig is kun je beter voor de graupner 6x3 gaan. (dat is een brandstof prop, grijs met een blauwe opdruk.)
Ik betwijfel zowiezo of je iets aan een grotere spoed hebt op dit model. De snelheid is zo laag.

Hoi,

Ik heb ook een Easystar,volledig opgetuigd met de originele onderdelen uit de doos.

Ik heb zelf leren vliegen via FMS en wonder boven wonder het lukt me zelfs ook aardig in het veld.

Ik hen nu wel ook een vraagje. Met welke accu's vliegen jullie en hoe lang kunnen jullie daar mee vliegen?

Ik zelf heb een merklloze accu gekocht bij Albatros 1060mAh 3A 8 cellen.
ALs ik hem heb volgeladen kam ik er +/- 5min op moter vliegen. En dit lijkt me weinig. Daar de winkelier zei dat er normaal 10 min mee gevlogen worden.

Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe krijg ik de akku beter geladen? Ik heb een snellader van Robbe 400 multi peak.

Roozeken

:D :D

Geschat zal het kistje ongeveer 6A in de vlucht "verbruiken", met "echte" 1060'ers zou dat ca. 10 minuten vluchtduur moeten zijn........

@Roozeken
als ik mijn accu,s oplaad na een 15 min vliegen gaat er ongeveer 1000mah in de accu,s soms ook veel minder .
ik speel ook nog wel veel met het gas en veel zweven.
ik denk dat een vliegduur van ongeveer 15 min wel moet kunnen .
groeten wiebe.

wiebe zei:
@Roozeken
als ik mijn accu,s oplaad na een 15 min vliegen gaat er ongeveer 1000mah in de accu,s soms ook veel minder .
ik speel ook nog wel veel met het gas en veel zweven.
ik denk dat een vliegduur van ongeveer 15 min wel moet kunnen .
groeten wiebe.

Hoe kan je bepalen hoeveel je geladen hebt. Ik heb zelf een eenvoudige lader met enkel instelmogelijkheid van de laadstroom? :D :D

Iedereen bedant voor de antwoorden.

Ik ga het idee van formeren eens uitproberen.. Maar ik heb wel nog een vraagje hierover.

Mijn lader heeft geen ontlaad functie. Hoe kan ik dan op een goede mannier mijn accu ontladen?

Roozeken

:D :D :D :D :D

Door te gaan vliegen. :wink: That's all.

PS
Ik gebruik twee pakketjes van twee lipo-cellen in serie (2S1P) 2000 mAh.
Elk goed voor ruim 30 minuten spelen-vliegen. :D

@roozeken
je schreef .
Hoe kan je bepalen hoeveel je geladen hebt. Ik heb zelf een eenvoudige lader met enkel instelmogelijkheid van de laadstroom?

mmm een belasting aan de accu hangen en de tijd opnemen hoelang het duurt voor hij op 1volt per cel zit????
ik denk dat je makelijker de tijd kan opnemen van de lader hoelang het duurt voor hij vol is
en dan uitrekenen hoeveel mah er in is gekomen

maar op den duur zul je toch een lader willen met display die je verteld hoeveel er in is gegaan
maar vertel eens wat voor lader heb je???
groeten wiebe[/quote]

:D :D :D
roozeken ik vond in je vorige post de lader waarmee je werkt en er stond dit bij op een site

Omschrijving: 12v snellader voor 4 - 7 cellen. geschikt voor NiCad en Nimh. Laadstroom 0.05A tot 5A

Website leverancier: www.robbe.de

Om te bestellen dient u dit venster te sluiten.

4 tot 7 cellen dus geen 8 dat verklaart denk ik je vliegduur .
of staat er in de kleine letters in de manual dat je wel 8 cellen kan laden maar met een beperkte stroom????
groeten wiebe

Hoi,

Er staat inderdaad bij dat een 8 cellen accu kan laden. En dat de laadstroom na een tijdje verminderd en dus de laadtijd langer wordt.

Ik kan misscien eens proberen laden aan een kleine laad stroom.

Roozeken :D :D :D

:D :D roozeken je kan hem natuurlijk ook even bij een bevriende modelbouwer aan de lading hangen die wel een lader heeft met display

groeten wiebe
ps ik denk dat dat de kortste weg is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back