multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Melvin,

wat dacht je van een luchtgat te maken voor in de neus?
Lucht kan ontsnappen door de servo-openingen.
Heeft bij mij ook grandioos geholpen tegen een oververhitte (25A !!) regelaar. :P
Je snijdt met een mesje gewoon een luchtspleet voor op de neus.
Zo'n 3 x 1 cm volstaat.

Succes!
Frank

Dit was ik ook al van plan.
Maar op dit moment is alleen de kap geheel verwijderd afoende.
Ik zag ergens in dit topic ook een mooie foto van een half pingpong balletje als luchthapper,zag er ook heel functioneel uit :)

Hangt ervan af wat voor soort accu's je gebruikt.
Als ik mijzelf als voorbeeld mag gebruiken.
Met de 400 motor had ik 7,2V lipo 3000 mah en daar vloog ik als ik zat te stunten en vol gas vloog een 30 min. mee.
Deed ik het wat relaxter dan vloog ik er 45 min. mee.
Ga je ook nog zweven met de EZ (wat niet aan mij besteed is) dan loopt de vliegtijd nog meer op.

Laadtijd is bij mij niet helemaal kloppend omdat ik een trage lader heb.
Maar ik doe er 2.5 uur over om ze vol te krijgen.
Dit kan echter veel sneller.
Een uur moet volgens mij haalbaar zijn.

Melvin

melly zei:
Hangt ervan af wat voor soort accu's je gebruikt.
Als ik mijzelf als voorbeeld mag gebruiken.
Met de 400 motor had ik 7,2V lipo 3000 mah en daar vloog ik als ik zat te stunten en vol gas vloog een 30 min. mee.
Deed ik het wat relaxter dan vloog ik er 45 min. mee.
Ga je ook nog zweven met de EZ (wat niet aan mij besteed is) dan loopt de vliegtijd nog meer op.

Laadtijd is bij mij niet helemaal kloppend omdat ik een trage lader heb.
Maar ik doe er 2.5 uur over om ze vol te krijgen.
Dit kan echter veel sneller.
Een uur moet volgens mij haalbaar zijn.

Melvin

Voor de leeftijd van de accu's: laden tot 2C, dus zo'n 1uur en een dik kwartier.... kan sneller, maar je accu is dan ook sneller.....versleten ;-)

melly zei:
Houwdie,

Vanavond nog eens test gevlogen met de EZ en tot zover geen storing :)
Hopenlijk was het idd. de regelaar die te dicht op de ontvanger zat.
Maar mij viel wel wat anders op.
De regelaar werd bloedje heet.
Zo heet dat vast pakken eigenlijk niet meer ging.
ook het schuim heeft wat gereageerd op de warmte.
Het is niet gaan smelten ofzo,maar je ziet wel dat het schuim op die plek wat boller is geworden.

Mvrgr.Melvin

kijk met die hitte uit wat bij mij is al is door hitte vorming blijven "hangen" dat hij alleen maar op de gas stand blijft vliegen
Na een aafkoelperiode doet wel weer maar wel irritand landen

@ Melly.

Ik heb dezelfde setup. Lijkt niets mis mee. Heb nog niets gemerkt van hete regelaar. Maar heb ook nog geen lange vluchten gemaakt. Maar is op vol gas wel @#%&(% snel.
Iets te goed opgefokt voor een beginner vind ik zelf achteraf.

@Teuns:
Ik vlieg nu ook steeds met de kap er af.
Door de wind wordt hij nu voldoende gekoeld.
Een andere en zwaardere regelaar is al onderweg.
Wel maak ik zowiezo wat koelgaten erbij ;)

@Sanka:
Jij vliegt ook met een typhoon 6/15 3S lipo en een 6x6 prop?
Dan gaat hij inderdaad behoorlijk rap :)
Persoonlijk vind ik dit juist geweldig,maar dat is ieder zijn mening.
Het begin stadium ontgroei je vanzelf en dan is meer vermogen denk ik alleen maar leuk.

Maar bij jouw geen problemen met de regelaar dus?..
Beter :) ..hoop dat het bij mij met de nieuwe ook over is.

want a plane schreef:

[font=Arial, sans-serif]hallo
weten jullie wat een rtf set van de easy star bij quartel kost?
en moet het perse wind stil zijn?
bedankt[/font]

ik meende uit mijn hoofd 219 euro maar dan krijg je er wel (vind ik ) een slechte zender erbij. Hier zit de gas niet op je sticks maar op een soort heveltje aan de bovenzijkant van de zender! Ook geloof ik dat de kristallen die gebruikt worden ook niet standaard zijn.

Als je verder wilt in vliegen is dit absoluut een zender die ik niet zou willen gebruiken. Misschien is toch een easystar Kit met de losse onderdelen een optie. Om het zo goedkoop mogelijk te maken moet je her en der (bijv. dit forum , marktplaats) maar eens kijken voor een tweedehandsje . Ook zijn hier simpele goedkope zenders te vinden waar je veel meer aan hebt.

succes met je aankoop.

@ Melly

6x5 prop. Verder identiek, maar ben nog maar een beginner, dus wat voor een ervaren vlieger snel is vind ik nog beangstigend.. De easy is een leuke kist, heb nu het vermogen via mijn zender terug gebracht. Misschien dat de regelaar daarom niet zo warm wordt?
Ik ben nu een depron Cub aan het bouwen. Wat trager en rustiger....

Low and slow will go..

http://www.ruudie.com/troep/esflightvideo2.wmv

M'n tweede vlucht video! Dit keer bij het strand van het gooimeer gaan vliegen bij zonsondergang, bij deze video ben ik ook een beetje gaan stunten, ziet er leuk uit vanuit het vliegtuig 8)

Ik heb er nu de RCtechnics outrunner opzitten met een 8x4 prop, de puntjes eraf gesneden zodat hij de romp niet raakt. Is dat nadelig voor het vermogen? Ik denk dat ik de romp kan verstevigen met een CF staafje en dan wat wegsnijden zodat de prop vrij kan draaien.

Maar hij vliegt nu ook super! Meervoudige (inverted) loops, rolls, inverted low passes...en dan ook nog mooi zweven. Twee duimen omhoog voor Multiplex :!:

Ruudie zei:
http://www.ruudie.com/troep/esflightvideo2.wmv
Erg gaaf dit filmpje. Genoeg power zo te zien :)

Had wel verwacht dat je even DOOR het kunstwerk zou vliegen op het strand ;)

Erg leuk filmpje.
Geinig om te zien ook omdat dat ik juist altijd precies aan de overkant van dat water vlieg.
Volgende keer vlieg ik wel even bij je langs ;)

klaaz zei:
Had wel verwacht dat je even DOOR het kunstwerk zou vliegen op het strand ;)
Dat heb ik al een keer gedaan :lol:
Maar de camera die erop zat is niet van mij dus ik deed "een beetje" rustig aan ;)

leuk filmpje, is dat niet in huizen bij harderwijkerzand?? :lol:

vriendelijke groet Jon

erg mooi filmpje. ben eigenlijk net begonnen met de jacht op een mooie heli maar zo'n vliegtuig zie ik eigenlijk ook wel zitten 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back