multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vleugel zit ten alle tijden goed in elkaar en kan vrijwel niet loskomen van de romp.

Ze hebben het hier over de haakjes die de cockpit vasthouden. Deze gaan bij onzorgvuldig gebruik zeer snel kapot. Deze beter vervangen door magneten of eventueel een elastiek over de cockpit heen zetten.

Sommige met tape, anderen inderdaad met elastiek en weer anderen met e/z-poxy.
p.s. je carbonstang voor je vleugels is 50mm te lang. als je die inkort sluiten de vleugels beter. :)

OK, ik dacht dat het over de vleugels ging :-)
Cockpit ga ik met magneten vastzetten, carbon inkorten. Thanx for the tips

@Noah Het is meer een laagvlieger 8)
Maar tegenwoordig hou ik mijn rechtervoet wat meer in bedwang, zodat ik meer budget overhou voor mijn andere vlieg-hobby :D

Ahh.. laagvlieger :) hip hoor!
Logisch dat je hem in bedwang moet houden... dat zijn stevige lipo's. Welke lader gebruik je? Overheidmaaktjearm v1.0 220v ? :)

Ik gebruik afplaktape, scheurt snel (bij impact) en laat redelijk los.
Die tape plak ik over een basis witte power-tape (duct-tape)

Ik gebruik gewone powertape om de vleugels vast te houden...

PS: Vandaag met een brushless gevlogen en een graupner 6*3 ... vliegt wel stabiel....

Mijn SPEED 400 6V motortje verliest te v eel vermogen als het warm (lees heet) gestookt wordt....

Ik zou alleen nog een andere manier om dat bell motortje te fixeren in de romp...

PS: een typhoon motortje waarvan hier in dit draad(je) sprake is ... wat is de prijs daarvan en de afmetingen?

Grtz
Bart

Mij viel op dat vele vliegtuigen nog een behoorlijk stuk antennedraad achter hun plane hebben zwabberen.
Bij mijn EZ hangt er een lullig stukje draad van zo'n 15cm.
Zal het mijn bereik noemenswaardig verbeteren als ik dit verleng?

normaliter niet ... want de lengte van een antenna draad ligt eigenlijk vast....

@ de anderen, verbeter me als ik het fout heb hé

PS: een typhoon motortje waarvan hier in dit draad(je) sprake is ... wat is de prijs daarvan en de afmetingen?

Typhoon 6/15
Prijs : € 42.50

dlsptyphoon2km.jpg

Jongens met die typhoon 6/15 maken jullie van die easystar een hotliner. Dit motortje is eigenlijk bedoelt voor andere doeleinden zoals snelle pylon modellen.
De typhoon 6/3d of de 6/20 zou al meer dan genoeg moeten zijn, alleen moet je de motor dan op een ander plek monteren om genoeg plaats te hebben voor de grotere prop.

bart_m zei:
normaliter niet ... want de lengte van een antenna draad ligt eigenlijk vast....

@ de anderen, verbeter me als ik het fout heb hé

Raar...want ik heb de volledige kabel uitgetrokken en vergeleken met alles wat ik op foto's en film zie is dit bar weinig.
Je zou toch zeggen dat je met verlengen een beter ontvangst creërt?

Theo Coenen zei:
Jongens met die typhoon 6/15 maken jullie van die easystar een hotliner. Dit motortje is eigenlijk bedoelt voor andere doeleinden zoals snelle pylon modellen.
De typhoon 6/3d of de 6/20 zou al meer dan genoeg moeten zijn, alleen moet je de motor dan op een ander plek monteren om genoeg plaats te hebben voor de grotere prop.

Hey Theo, ik had de vraag al twee keer gesteld maar iedereen leest er schijnbaar overheen :) Nog eens: Welk prop advies hebben jullie voor een 6/3D op de Easy (3S lipo) (De 6/3D ik ook nog liggen nml ;) oorspronkelijk was de vraag gesteld mbt een Axi 2208/34)

Ik heb trouwens nog een tsunami 10a regelaar, kan ik die ook voor de Axi gebruiken?

@ Melly, meet eens de lengte van je antenne direct vanaf de ontvanger tot aan het puntje. Als dit rond de lengtes is die je in de FAQ van Corrien kan vinden dan is dit meer dan genoeg en hoef je die niet te verlengen. Dat buisje bij de easystar zit er alleen om de antenne te beschermen.

@ Klaaz, zie het plaatje in de post van Noah, op 3 lipo's een 8x4,3 of een 9x3,8.

Ik persoonlijk zou overigens gaan voor de originele aandrijving op 8 cellen nimh of 2 lipo's of eventueel een Jamara PRO 480 op 3 lipo's alles met de Guntherprop. Dit is in vele gevallen stukken goedkoper en makkelijker te besturen zonder nare bij effecten.

Met speed400, 6*3 en 7cellen vliegt het prima en het kost geen drol!

Toevallig

Ik ga morgen beginnen met bouwen van de Easystar
Heeft iemand nog tips over het lijmen; met name het verlijmen van de romp: een spoortje trekken met de lijm? een paar puntjes aantippen? graag een antwoord!

gr. Dennis

De meeste hebben de romp niet verlijmd.
Dit om later nog aanpassingen mogenlijk te maken.
Gebruik gewoon tape voor de romp en je kan de 2 helften later nog altijd van elkaar los maken.

Niet verlijmen is ook een optie, maar ik heb wel begrepen dat VERlijmen het vlieggedrag wel ten goede komt

dus, wie heeft er een lijmadvies?

ik heb hem op een paar punten met een paar drupjes ca verlijmt.. vervolgens als hij in elkaar zit kan je in de naden nog af en toe een druppelte dunne ca laten vallen zodat het uitvloeid tussen de hele naad..

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back