multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Richard, kom gewoon eens een keer bij mij kijken wat mijn easystar allemaal kan uitvoeren................

Gewoon een iets sterkere motor (jamara Pro 480 van 8 euro) erop en rolroeren en je bent klaar voor het echte werk met de easystar.

Of anders vraag je Teun maar eens naar zijn model na de easystar.

nope, de overstap van een easystar naar een acromaster is te groot. Een twinstar of de minimag zou dan veel beter zijn. Maar het is ook wat Richard precies wil gaan doen met vliegen, wil hij gaan zweven, kunstvlucht of gewoon maar wat rondscheuren................................maar eigenlijk is en blijft het beste advies vlieg die easystar geheel aan gort end an bedoel ik niet dat hij die morgen meteen moet crashen, maar dat hij met dit model nu moet gaan vliegen en uitproberen wat er allemaal mogelijk is, vandaar mijn vorige post bouw er rolroeren op en een ietwat sterkere motor met een 3s lipo pakket en je kent het model ineens niet meer terug.

Tja, in verschillende draden heb ik al vaker aangegeven dat ik de easystar vlieg met een Jamara Pro 480 op 3s lipo's. Ik kan er ook niks aan doen dat velen niet luisteren en er een "dikke" dure brushless in hangen en dan dezelfde prestaties hebben als ik met die goedkope motor.

Ik had het eigenlijk over die veranderde vliegeigenscheppen ;)

Mijn 'nadeel' tov jou is dat ik maar 7 celletjes NiMH gebruik en dat is echt niet genoeg voor een Speed-motortje (400 6V, 400 7,2V, 480, ik heb ze allemaal geprobeerd).
Daarom maar gekozen voor een 'dun' en goedkoop brushless-motortje.

Ah ok.

dan is het al helemaal moeilijk om het vermogen te verkrijgen.
Het was beter geweest als je die accu vervangen had door eentje met meer cellen of eventueel met lipo's, was misschien ook nog goedkoper geweest.

Voor jou geld ook kom gewoon eens een keer langs hier en vlieg eens met mijn easystar, je weet niet wat er dan gebeurt...............

Mijn vliegmaatje vliegt met één celletje meer en dat is inderdaad een groot verschil.

Probleem is dat ik niet 1 maar 6 packs heb die ik voor alles gebruik (Easystar, Cessnaatje, airboatje en binnenkort een Minimag).
Eerst die maar eens verslijten en intussen stilaan alles brushless maken. ;)

Een fietsbel kost ook nagenoeg niets en daarbij maak je grondstarts zonder dat de vliegeigenschappen nadelig worden beinvloed. Dat lukte met mijn 480 niet...

Awol zei:
Een fietsbel kost ook nagenoeg niets en daarbij maak je grondstarts zonder dat de vliegeigenschappen nadelig worden beinvloed. Dat lukte met mijn 480 niet...
Ik neem aan dat we het hier nog altijd hebben over in combinatie met 7 celletjes NiMH? ;)

@ Awol en anderen die een brushless upgrade aanraden hoe goedkoop de motor ook is er moet ten alle tijde ook een nieuwe regelaar bij. De meesten die hem vliegen met de originele motor hebben een regelaar die een speed 480 nog makkelijk aankan, dus die upgrade is ten alle tijde een stuk goedkoper. Als die 480 dan nog niet genoeg is kunnen ze altijd nog meer power inbouwen door op brushless over te gaan.

@ Commander Clumsy, een speed 480 als uypgrade voor jou zou je ook al merken met die 7 celletjes Nimh, niet zo extreem als de mijne, maar wel al merkbaar meer power.

Theo Coenen zei:
Richard, kom gewoon eens een keer bij mij kijken wat mijn easystar allemaal kan uitvoeren................

Gewoon een iets sterkere motor (jamara Pro 480 van 8 euro) erop en rolroeren en je bent klaar voor het echte werk met de easystar.

Wie o wie kan me zeggen waar dit motortje nog te verkrijgen is (liefst in België) zonder dat er daar minstens evenveel verzendkosten bij komen ?
Mijn easystar ligt al een tijdje op zo'n motortje te wachten in combinatie met een Flightpower 3s Lipo 2170 Mah accu.

Conrad zei:
Theo Coenen zei:

Wie o wie kan me zeggen waar dit motortje nog te verkrijgen is (liefst in België) zonder dat er daar minstens evenveel verzendkosten bij komen ?
Mijn easystar ligt al een tijdje op zo'n motortje te wachten in combinatie met een Flightpower 3s Lipo 2170 Mah accu.

Als je bij jou modelbouwwinkelier geen kan krijgen wil ijk wel eens eentje voor je opsturen. Ik haal ze bij W&W modellbau te Waldfeught Dld

@ Theo,
als ik de easy met de basissetup koop,
wat moet ik dan bijkopen om jouw setup te krijgen?
Alvast bedankt

@ Theo,
als ik de easy met de basissetup koop,
wat moet ik dan bijkopen om jouw setup te krijgen?
Alvast bedankt

ehhmmm, een jamara Pro 480 motor en meer niet, wel heb ik ook nog roleoren gemaakt, dus nog eens 2 goedkope servo's voor de rolroeren. De maat van de rolroeren is 40 cm lang en zo ver mogelijk naar buiten en 3 cm breed (plastic schoolmeetlatje van de kinderen +10cm extra lengte). Het richtingsroer is trouwens nog de originele maat, meer is niet nodig zo. Ik zal kijken of ik morgen enkele foto's kan plaatsen van mijn easystar.

@theo
bedankt voor de link, deze zijn helemaaal niet duur, een ez kost daar 58.95, bij quartel betaalde ik 79.95. volgende keer daar maar mn multiplex gevaartes weghalen.

nu weer :ontopic:

ik zit er aan te denken om ook rolroeren in mijn easystar te bouwen. mischein wat makkelijker als ik ook een camera mee naar boven sleep :wink:

Ben helemaal nieuw wat EZ betreft (ik heb geprobeerd de afgelopen weken alle fora door te lezen... dat heeft mij mijn nachtrust gekost).

Ik wil graag EZ vliegen en later de mogelijkheid hebben om video/foto te kunnen maken in de EZ.
Ik twijfel en misschien heeft iemand het verlossende antwoord:

Kan ik beter alles los kopen (motor/regelaar/ servo's/losse EZ) etc etc (ik wil best bouwen, mits er een goede beschrijving bij zit)
Of een RR versie, waar ik de motor in wil veranderen naar een 480 motor (waarschijnlijk ook andere regelaar); 3S 2100mah (11.1 volt) Lipo.

Mijn vrouw heeft een RC auto die werkt op NiMh accu's.
Ik zoek een goede lader (met balancer) voor de aankomende (vlieg) Lipo's en waar ik ook de NiMh kan opladen. Is de Ultimate 14 een goede?
Moet daar nog een losse balancer bij of heeft iemand anders een goed alternatief.

Tevens zou ik graag wat info willen hebben mbt een zender.
Zoek (dus) een 4 kanaals (ivm foto/video) en wil ook graag een aansluiting voor USB (flightsim) gebruiken. Maar ik wil ook weer geen 200 euro voor een zender uitgeven.
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back