multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je de rr versie hebt en de motor en regelaar eruit moet doen hou je alleen nog de servo's over, is dat die tentallen extra euro's waard?? koop gewoon een losse easystar bij de link van theo (paar reacties geleden) met een 480, met dit:

regelaar
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_ELECTRONIC_31.html

servo's
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_SERVOS_1.html

accu:
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_LIPO BATTERY_6.html
lijkt me een mooie accu i.c.m. de 480

dit is ook wel een optie als lader:
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_LIPO BATTERY_28.html

is ook nog eens goedkoper dan de door jou genoemde lader. maar ga wel naar een vliegclub en probeer niet zelf te vliegen, het is moeilijker als je denkt. jouw lader kan de lipo's ook niet gebalanceerd opladen, maar alleen het pakket in zijn geheel, een balancer is beter voor de levensduur van je accu's.

wat betreft de zender, wat is je budget?? je kan bijv een standaard 4 kanaals ding hebben maar een zender kan toch al gauw tot 2000 euro kosten. je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. een graupner mx12 is een goede zender voor een beginner enheeft veel mogelijkheden. deze is compleet met ontvanger al voor minder als 150 euro te koop. ik vlieg zelf met een robbe futaba f14, ook wel goed alleen bijv geen mixfuncties, dus ik moet een apparte mixer op mn ontvanger zetten om met een vliegende vleugel te kunnen vliegen.

bedankt voor je (heldere) antwoord.

Zit er bij het vliegtuig oid nog een uitgebreide bouwbeschrijving?
Want ik heb nog nooit een vliegtuigje gebouwd (ben overigens wel technisch).

De vliegclub in Almere is voor onbepaalde tijd gesloten en hier in Almere is ruimte zat om te vliegen.
Zal inderdaad wel moeilijk worden, maar ik zet door.
Ik vlieg op dit moment met kleine piepschuim vliegtuigjes.

Heeft nog iemand een goede tip voor de zender (zie mijn eerdere vraag).

Als de vliegclub in Almere gesloten is dan zou ik ook niet in de gemeente gaan vliegen, je zopu wel eens het voortbestaan van die club kunnen schaden of andere belangen kunnen schaden. Kijk eens wat de reden is van de sluiting en praat eens met de leden.

Hallo,
een losse zender vb een MX12 , die voor zeer veel gebruikers van het forum dienst doet, kost bij W&W 110€
Ikzelf gebruik deze zender op mijn easystar en op mijn AFPD sim met grote tevredenheid.

Groeten,

Gust

Die 110€ is zonder ontvanger.

Hallo,

Als je een beetje technisch bent hoef je je geen zorgen te maken. Het bouwen van het model zal niet veel moeite kosten. De zender, ik zou voor de mx 12 gaan, heb ik goede ervaringen mee. Succes!

Henk

de bouwbeschrijving vind ik ook heel duidelijk. ik heb hem als een van mijn eerste toestellen gebouwd en direct in 1 keer zonder problemen in elkaar gezet. het enige probleem was het vinden avn lijm, ik zat op een camping in een omgeving met totaal geen modelbouwshops :lol: ik zou ook voor de mx12 gaan, ik heb wel eens met die zender gevlogen en ik vind het ook een zeer fijne zender waar je nog jaren mee vooruit kan.

Ik was vandaag bij 2brothers in Bussum en daar stond een stapel EasyStars in de winkel, voor rond de €59,-. Ik roep het maar even tussendoor... to whom it may concern...

De Almeerse club mag dicht zijn, schuin daartegenover is nog altijd het clubveld Zeewolde van de Gooi en Eemland Vereniging voor Modelvliegen... kom eens kijken zou ik zeggen.

Bart Doets

Top gewoon deze hulp van jullie!!

Okay, het wordt een losse EZ en een MX 12 set.
Kan deze direct op een flightsim draaien (met een kabeltje) of werkt dat niet?

Iemand ervaring met deze winkel? (http://www.2brothersrc.com/) qua EZ en motoren?

Ik wil wel alles via internet kopen, maar ik ben bang dat ik iets vergeet, zoals een aparte laadkabel, aparte aansluitsnoeren voor de servo's/motor? (Of praat ik nu kwats?)

Wederom alvast bedankt.....

Mooi, ga ik in het weekend daar eens kijken.(is voor mij dichtbij) voor de EZ.
Nu ik lees dat de MX12 in Dld goedkoper is, dan gebruiken we internet daarvoor! Thanks!

Ik weet niets van dit soort afstandsbedieningen; kan ik ergens een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing downloaden?

Over de MX12: kan daar een kabeltje op om het te gebruiken voor een Flightsimulator (FMS)?

ClubVeld Zeewolde: Ook daar ga ik eens kijken (al is dat nog steeds 20 minuten rijden, terwijl er hier op 5 minuten vandaan (Almere Poort) er enorm grote open ruimte is. :lol:

Als je in dit forum zoekt moet er een verwijzing staan naar een nederlandse gebruiksaanwijzing. En ja er bestaat een kabel voor om te simmen.
Even gezocht DIT is de link

Theo Coenen zei:
@ Commander Clumsy, een speed 480 als uypgrade voor jou zou je ook al merken met die 7 celletjes Nimh, niet zo extreem als de mijne, maar wel al merkbaar meer power.
Beetje laat antwoord want drukke week gehad:

480 7,2V heb ik ook uitgeprobeerd, met verschillende props.
Prestaties waren slechter (minder power maar wel iets zuiniger) dan met de standaard 400 6V, ik voelde dat ik net een celletje tekort kwam..

Brushless all de way voor mij nu ;)

Ik heb de Nl gebruiksaanwijzing gedownload en een beetje doorgenomen.
Het duizelt mij nu al....
Is deze zender niet veel te uitgebreid voor mij als beginner?
Is een Graupner X-408 voor mij niet veel logischer (=makkelijker)?
Voor de toekomst zal de MX12 absoluut een aanrader zijn, maar ik denk dat er nu veel en veel te veel functies op zitten (?)

Of praat ik nu onzin?

Ook zou ik graag willen weten of ik nog speciale aansluitkabeltjes moet kopen als ik alles los koop (motor/servo's/regelaar/lipo accu).

Ik hoor graag jullie mening mbt de zender en mb de kabeltjes!
Wederom alvast bedankt!

ik heb ook een mx 12. je hoeft de minuu's maar 1 keer in te stellen. daar is het boekje toch voorxD. Ik heb het ook zo onder de knie gehad. je hebt gewoon een paar dingen en als je weet waar de voor zijn is het goed

xerxes zei:
Voor de toekomst zal de MX12 absoluut een aanrader zijn, maar ik denk dat er nu veel en veel te veel functies op zitten (?)
Of praat ik nu onzin?
Als je na je Easystar zou beslissen dat je nooit meer iets ingewikkelders wil dan dat: Ja, dan heb je gelijk en kan je nu beter een simpeler zender kopen.
Maar als er kans is dat je hierna misschien ook complexere toestellen wil kunnen vliegen (of helicopters!) dan doe je er goed aan om daar met je zenderkeuze rekening mee te houden.

xerxes zei:
Ook zou ik graag willen weten of ik nog speciale aansluitkabeltjes moet kopen als ik alles los koop (motor/servo's/regelaar/lipo accu).
Kabeltjes zitten overal al aan. (Ik weet niet of er voor de EasyStar verlengingen nodig zijn) Stekkers, die zal je moeten hebben en moeten solderen. Ik heb alleen ervaring met brushless, maar ik neem aan dat je stekkers moet hebben tussen accu en regelaar (twee mannetjes en twee vrouwtjes, of een stel Dean's); en stekkers van de regelaar naar de motor (idem). De verbindingen tussen regelaar-ontvanger-servo's kunnen met de stekkers die er aan zitten. (nogmaals, tenzij ze opgelengd moeten worden, dat weet ik niet)

Bart Doets

ik heb ook de mx-12. Ik heb er nu veel plezier van, omdat er veel funties mogelijk zijn. Bijv de middeppositie iets veranderen. je hoeft dan niks meer aan de servo etc te doen

hmmm, het zal dus wel de MX12 worden...... (ik moet er toch nog even over nadenken...)

Dit wordt het dan:

• Easystar €69
    Lipo 11.1V 2200 mAH (10C) € 36.50 (RC technics)
    Race 480 electro 7.2 volt € 7.75 (RC technics)
    Gunter propellor 125 mm € 1.95 (RC technics)
    Towerpro Speed 400 controller € 11.00 (rc hobby-online.nl)
    Lijm

• Carbon staafje om de staart te verstevigen (wie weet de diameter?)
    Servo's (welke servo's moet ik nemen?)
    Lader/balancer waarmee ik ook NiMh accu's voor een RC auto kan laden. (welke is een goede? het mag wat kosten...)
    Laadt
je de accu's eigenlijk via de sigaretten aansteker in de auto of duurt dat te lang?
(vragen, vragen, vragen, maar ja, jullie weten de antwoorden!! :lol: )

Totaal tot dusver: €127 (zonder de zender/ontvanger)

Deze lader kost op ebay nog geen €30 (er komen dan nodg wel verzendkosten bij): Imax B5 Balance Charger
Iemand toevallig ervaring hoelang het duurt om er 7.2V 1800mAh NiMh mee op te laden?
Hoeveel ampere moet de voeding (van 220 naar 12 Volt) zijn: 12V/5A genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back