multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
is ook met secondenlijm hoon nuja, men moeder zal wel heel duidelijk de handleiding lezen, namelijk dat je de as van de motor goed moet schuren, en dan pas lijmen :)

Ik had al verteld dat er bij mijn Easystar enkel een lader zit, die je op een 12 volt batterij moet aansluiten. Dus een lader met een rood en een zwart tangetje en een kabeltje voor de accu. Is het ook mogelijk om de batterij van de Easystar via een stopcontact te laden? Zit er hier een goede tussen?
Natterer Modellbau - Ladegeräte 230V

Alvast bedankt

nee, niet in jouw lijst. de ultramat kost iets van 80 euro dacht ik, laadstroom instelbaar van 100mah tot 5a en voor allerlei accu's geschikt, ook lipo

het hangt er helemaal vanaf wat je wil, wil je vaak vliegen zou ik ene snelle lader kopen. af en toe ff 1 accutje leeg vliegen een langzame kopen.

Ja, da's een moeilijke. Toch gemiddeld hoor. Maar misschien koop ik nog een 7 cells accu bij, dan moet een gemiddelde toch volstaan? Maar zijn alle laders op die link geschikt om de accu van een Easystar te laden?

Binnen jouw verhaal lijkt mij de multilader de enige geschikte lader. Kan gewoon alle voorkomende nimh/nicad accu's laden met 1/10 van de capaciteit, hier heeft hij dan ongeveer 14 uur voor nodig. Wil je echt snel gaan laden heb je toch een lader uit de catagorie van de Ultramat nodig.

Dat een leuke en goedkope, kan je ook je zenderaccu mee opladen.
Vliegaccu kan je afhankelijk van de capaciteit op een anderhalf uur of zo, wel regelmatig checken en accu loskoppelen als hij iets maar als handwarm wordt want volgens mij zit er geen automatische afslag op.

6 Celletjes is ideaal om mee te beginnen, vliegt hij lekker rustig van.
7 En 8 celletjes is natuurlijk veel leuker als je een beetje ervaring hebt ;)
Denk er ook aan om een packje of 3-4 te kopen, dat vliegt veel leuker.

Dus deze is een goede lader om de accu van m'n Easystar te laden?
Alvast bedankt

voor iemand met niet al te veel eisen wel ja. ik heb hem ook nog staan. altijd handog als ik voor b.v. een vlieg/vaardag veel accu's moet opladen.

vandaag nog ff lekker gevlogen met de easystar. en een paar grondstarts gedaan. ja met de standaard motor. foto's en filmpjes volgen nog :wink:

hier dan de video:
YouTube - multiplex easystar groundstart
en met de standaard motor op 8 cellen 1100

en deze constructie:
m5110013yz4.jpg

m5110014ih2.jpg

Laatst bewerkt:
Haha, leuk gedaan :thumbsup:

Vanmiddag ook even met de EZ gevlogen, na het lezen van je post eerder, ook een grondstart poging gedaan (ligt nog fiks pak sneeuw hier). Helaas niet gelukt :cry:

Kwam wel redelijk op gang in de sneeuw, maar strande weer op grote pol gras ofoz. Waar ik vlieg is nergens een stuk wat vlak genoeg was (gras van 20+cm :rolleyes:).

Op vlak (gemaaid) gras met sneeuw denk ik dat het wel lukt met een standaard EZ (8 cel NiMH).:cool:

eerlijk gezegd denk ik het niet. de wieltjes die ik erop heb lopen heel soepel. de start in het filmpje is maar op half gas. rolt ook wel makkelijk op asfalt. maar daar vlieg ik altijd met de EZ dus zoiets erop is dan altijd leuk.

Weet bijna zeker dat het kan :D Kist kwam erg goed op snelheid, kon 'm helaas niet lang zat door laten acceleren omdat ie dan weer een pol of takje tegenkwam (en achterstevoren tot stilstnad kwam :rolleyes:).

Vandaag is de regen ingetreden, geen sneeuw meer, kan het dus niet demonstreren :( Zal volgende keer eens een filmje maken 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back