Multiplex ESC blijft piepen

5p1k3

Forum veteraan
Hallo,

Niet ik, maar een ander forum-lid heeft een regelaar (zat bij het vliegtuig dat hij van mij heeft overgenomen) welke constant blijft piepen.

Het gaat om de volgende ESC: MULTIcont BL 37
De zender die gebruikt wordt is een Futaba FF9 zender

Nu heb ik op het internet een filmpje gevonden van iemand die exact hetzelfde probleem heeft gehad, maar de oplossing ervan is weer nergens te vinden :(

Dit is het geluid dat constant te horen is, zodra er spanning op de ESC gezet wordt:

Kan iemand mij (en hem) hiermee verder helpen?

Indien iemand een handleiding nodig heeft om dit ook te onderzoeken, die is hier te downloaden:
http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/r_multicont_bl_27_37_5sp.pdf

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ik had vroeger met mijn hitec zender geen probleem bij het aansluiten.

Bij mijn futaba ff9 moet ik mijn GASTRIM volledig naar beneden zetten(dus gas uit) dan pas werkt het bij mij.

Ik denk dat dit komt doordat de trim in het midden staat en de esc "denkt" dat de gas aan staat" uit veiligheid begint hij te piepen... mss daar ook zo iets van probleem??

Hoe staat de throttle stick?
Geef als die op geen gas staat, eens volgas, of reverse dit in de zender, ik vermoed dat daar iets fout mee gaat ....?

Gas kanaal al geprobeerd te reversen?
Wij hadden dit afgelopen keer ook omdat de gas omgekeerd stond in de zender..

anders, aanzetten met de gasstick bovenin? als die het dan doet als je de stick naar beneden trekt, weet je het gelijk..?

Reversen en normaal beiden geprobeerd. Dat werkt niet. In beide gevallen blijft de ESC piepen zoals in het filmpje ook gebeurd (wat niet het filmpje van dit probleem is, maar wel exact gelijk is daaraan).

BL37 =castle creations regelaar, je kuntm met cc dongle updaten.

Gaskanaal "wijder" zetten, ATV? beide kanten naar 110%.
Hier heb ik hierboven nog geen reactie op gelezen.

Ja? Wat is je punt? Als je mijn start post leest, dan zie je dat ik diezelfde link daarin al poste. Ik heb alles doorgelezen, maar dat wat in de manual staat helpt niet..

BL37 =castle creations regelaar, je kuntm met cc dongle updaten.

Gaskanaal "wijder" zetten, ATV? beide kanten naar 110%.
Hier heb ik hierboven nog geen reactie op gelezen.

Ik heb gisteren nog even gebeld met deze gene. We hebben het gas kanaal wijder gezet. 100% naar 140% uiteindelijk zelfs. Dat hielp geen van allen.

Wat betreft de dongle is handig. Blijft wel vaaag, dat het met 2 dezelfde zenders (ikzelf vloog hem ook met een FF9 zender) het bij de een niet lukt en bij de ander (mij dus) wel.

Affijn, ik heb het "probleem" nu in iedergeval even anders opgelost. Ik heb 'hem' geld terug gegeven, dus het is netjes afgehandeld. Feit blijft
wel dat het faach is..

ik heb dit ook eens aan de hand gehad en toen bleek dat de esc geen stroom aan de ontvanger gaf
dus check even je BEC voltages op de ontvanger

En wat als je het gaskanaal onder de nul zet met de trim? Lijkt erop dat hij het nulpunt niet goed detecteert. Even de gastrim omlaag kan dat misschien oplossen.

Vergelijkaar issue gehad met jeti regelaar; je regelaar ziet het nul-punt niet goed.
bleek in ontvanger te zitten. Heb je de optie op een andere ontvanger te pakken? ff blanco model, gas reversen en opnieuw proberen.

succes

Back