multiplex evo

Wie kan helpen.
Met de gas stick wil ik mee laten lopen tijdens het landen het hoogte roer en de flaps.
Door middel van een schakelaar wil ik deze functie aan uit kunnen zetten.
Is dit Mogelijk.
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Ik weet zeker dat dit mogelijk is (op mijn club heeft iemand dit een paar dagen geleden ingesteld) gas terug dan gaan de flaps naar beneden en geeft hij iets down, schakelaar om en dan doet hij het niet.

Staat allemaal in de gebruikshandlijding.
:rtfm:

nando, misschien kun je die persoon vragen hoe hij het gedaan heeft en hier vertellen.

De handleiding van de evo is best summier.

Bedankt voor jullie hulp.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Kun je alles ook weer terug zetten naar de fabrieks instelling .
Begin ik gewoon op nieuw.
Alvast bedankt gr Gerrit Jan

Een simpele reset is niet mogelijk. Moet doormiddel van datakabel. Ik ben zelf ook het mooie icoontje van de zwever kwijt.

Geen idee. Ik heb namelijk niet zo´n kabeltje :(
Ergens op dit forum staat vermeld dat een simpele reset alleen met kabel kan. Of heb ik dat nou op Ezone gelezen. Kweet niet meer :oops:

Als je de datakabel hebt kun je software op de multiplex website downloaden. Hiermee kun je een backup van je zender maken. En weer terug zetten.
Ik raad je aan om dit te doen alvorens je aan de slag gaat. Gaat er iets fout, of kom je er niet uit, kun je altijd de backup terug zetten.

PascalvO zei:
Als je de datakabel hebt kun je software op de multiplex website downloaden. Hiermee kun je een backup van je zender maken. En weer terug zetten.
Ik raad je aan om dit te doen alvorens je aan de slag gaat. Gaat er iets fout, of kom je er niet uit, kun je altijd de backup terug zetten.

Ik heb te laat een backup gemaakt ik ben de fabrieks instellingen kwijd.
De instellingen zijn wel gelukt maar door al de veranderingen zijn de andere modellen mee gegaan.
De fabrieks instellingen zou ik graag terug willen.

kris_geusens zei:
ik geloof dat er bij de software van multiplex ook lege files zitten.

Kris

Allemaal bedankt

In één keer kreeg ik het door hoe het in elkaar zit.
Het heeft wel vreselijk veel tijd gekost maar nu is het voor elkaar.

Gerrit Jan

PascalvO zei:
Misschien is het ook handig om de oplossing in dit topic te melden?
Als je het door heb is het simpel.
Je moet een mixer aan maken bij voor beeld GEMIXT die je met een schakelaar aan uit kunt zetten bij voor beeld G

GEMIXT
GAS instelbaar

De mixer heb ik op kanaal 6 gezet zender ,de servo op de ontvanger moet natuurlijk ook op kanaal 6
Als je nu de schakelaar over haalt bedien je met de gas knuppel ook kanaal 6

Voor hoogte heb ik mixer hoogte+ gebruikt .
Hoogte 100%
Gas instelbaar, bedienen met schakelaar bij voor beeld ook G

Als je de schakelaar overhaalt loopt het hoogte roer en de flaps mee uit proberen draai richting en uit slag

Met de landing heb je meer controle . De salamander mijn model wil door vliegen stationair
Als je de flaps uit doet wil het vliegtuig om hoog dit ga je tegen door down te geven en minder gas en dat allemaal op 1 knuppel
Met de flaps die ik gebruik als lucht rem moet hij willen zitten .

De fout die ik maakte was mixers te gebruiken van andere modellen en die te wijzigen
Ik dacht dat dat allemaal vrij was maar dat is niet zo stom van mij ,want je krijgt duidelijk een waarschuwing

Dank je. Altijd handig voor mensen die tegen dezelfde problematiek aan lopen. Als ze dan gaan zoeken komen ze anders alleen maar problemen tegen en geen oplossingen.

Inmiddels zijn er diverse vluchten gemaakt de landingen verlopen bij zonder goed.
Het model wil nu naar beneden in plaats van naar boven en dat is veiliger en gemakkelijker.
De knuppel moet nu iets getrokken worden met binnen komen en dat is niet zo lastig als te drukken vind ik persoonlijk al met al prima oplossing voor mij zo.

Back