Multiplex EVO9

• Topicstarter Topicstarter robbedoes
  • Startdatum Startdatum
Na een jaar of 10 met een 3030 te hebben gevlogen nu sinds een jaar een Evo 9 zonder poespas. Ik heb heel wat avondjes zitten puzzelen om de helikopters te programeren maar zodra je de zender doorhebt is het een prachtding. Het enige wat ik een beetje mis ten opzichte van de 3030 is dat de curve-instellingen niet aan de knuppels zijn gekoppeld.

Van de evo9 heb ik eens een uurtje de uitleg gekregen, en het leek me heel wat te zijn wat dit toestel allemaal kan. Met 9 kanalen (of 12 voor de evo12) zijn heel wat problemen opgelost bijvoorbeeld wanneer je in zwevers heel wat aan te sturen hebt. Ik heb een fx18, deze voldoet kwa programmatie, maar er ontbreekt één kanaal voor mijn zwever.
Weet iemand of de handleiding op het net te vinden is van de evo9?
Ik las dat er geen PCM mode op zit. Ik vermoed dat hier dan met intelligente ontvangertjes gewerkt moet worden die failsafe aan boord hebben. Wat is hier de ervaring mee ten opzichte van PCM?
Geen PCM bemoeilijkt de overstap natuurlijk. Alle ontvangers vervangen is een kostelijk plaatje.

Misschien een rare vraag, maar is het geen goed idee om via het internet instellingen van de evo9 te delen zodat je alle mixers voor een bepaald model meteen hebt?

De mixers van de EVO zijn globaal. Dat betekend dat alle mixers voor alle modelgeheugens gelden. Als je dus maar 1 model wilt kopieren gaat dat niet omdat je daarmee alle mixers krijgt en niet alleen de mixers die voor dat model gelden.

Het backup/restore tool voor de EVO staat ook alleen volledige back/restore toe en geen losse backup per modelgeheugen. Iets wat bij de Cockpit MM wel kan.
Het zou best mogelijk zijn om met een stukje slimme software toch een per model backup te maken maar MPX heeft daar geen tijd ingestoken en ik denk dat ze dat ook niet zullen doen. Aangezien ze de layout van de EVO data niet wensen vrij te geven kunnen ook de hobby programmeurs op het internet dit niet maken.

Dus sharen van EVO modelgeheugens is niet erg nuttig.

Back