Multiplex Funcup XL RR

Je geeft het zelf al toe de Easystar een makkelijk te vliegen toestel.
Dus ideaal om te starten en dat voor ca. € 180 RR.
Je zet er later evt. wielen onder en je kunt je motor brevet halen.
Eerst leren en dan naar de grotere moeilijkere/ duurdere toestellen.
 
De grondpiloten zitten in Schijf.
Hier kun je ook een proefles doen, heb je 3 vluchten met een trainer toestel.
Dan heb je gelijk ook uitleg wat je dan vliegt en voel je hoe dat toestel reageert.
Voordat je alles gaat aanschafen is dat een mooie optie om eerst uit te proberen.

Hier lest er ook een met een easystar, maar er zit toch wel wat snelheid in dat vliegtuig, oogde me wel een beginnervliegtuig, maar niet de makkelijkste vanwege de snelheid.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Motor kan ook langzaam draaien.;)
Voordeel dat dit toestel met alle wind meegaat.
Een keer een slechte landing prop zit bovenop en blijft heel.:thumbsup:
 
Easystar vliegt goed. Maar heeft inderdaad wel wat gang nodig.


Wat super vliegt om een beetje gevoel in het vliegen te krijgen is een mpx e hawkeye. Heel klein 3 kanaals zwevertje. Vliegt zeer goed. Kan ik mijn zoontje zelfstandig mee laten vliegen. Gaat een 2s 500 mah lipo in. Puur om het gevoel te krijgen ideaal. Heb hem een paar keer uit de hand gegooid. Motor uit laten en hem de zwever vervolgens laten afvangen. Na een paar keer dat doen wat harder gooien.
Daarna vloog hij alleen. Dat kan je gewoon ergens op een grasveld oefenen.


De kleine umx champ net zo een toestel. Ideaal om te leren vliegen



20201120_165707.jpg
20201120_165706.jpg
Screenshot_20210220-160032_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motor kan ook langzaam draaien.;)
Voordeel dat dit toestel met alle wind meegaat.
Een keer een slechte landing prop zit bovenop en blijft heel.:thumbsup:

Dat argument heb ik al duizend keer gezegd, dat is de grootste kracht van de easystar modellen, de prop boven op de rug.. je crasht als beginner zoiezo regelmatig je neus de grond in.

Krak neus en krak gehele aandrijving naar de zak.

Behalve bij een easystar, halve minuut neus plakken met Secondelijm en accelerator en je vliegt weer.

Maar goed, al wie het niet horen wil moet maar voelen ;)

Als je alleen leert vliegen bestaat er geen beter toestel, als je les aan een kabel krijgt is het een ander verhaal natuurlijk.
 
Topicstarter gaat naar een club.
Dan kan je dat hele Easystar verhaal gewoon vergeten.
Ik ken de Easystar door en door, voor les voor het motorbrevet is het totaal ongeschikt.
Het is bij lessen de bedoeling dat je een bepaalde basis gaat halen.
Ten eerste mag de Easystar niet gebruikt worden als motorbrevet model en ten tweede vliegt dit veel te simpel.
Ga je daarna naar een echt model dan kan je weer gaan lessen, schiet dus echt niet op.
Ik zou als instructeur of examinator de Easystar weigeren als leskist motorbrevet.
En ik denk dat de meesten dat doen.
Easystar is leuk als je jezelf gaat leren vliegen of inderdaad, erbij voor je zoon of dochter.
Maar het is geen echt serieus model.

GJ
 
Dag Eddy,
Ik ben het zelf. Van de Perikelen I en II.
Zo te zien hebben mijn vaste adviseurs zich ook over u (ik weet hoe het heurt) ontfermd.
Er is slechts 1 probleem: ze zijn het niet met elkaar eens. En nou kom ik me er ook nog eens mee
tegenaan bemoeien. :D :D
Ga bij een club. Daar hebben ze meestal een leskist met 2 zenders.
Dat was het al weer. Viel best mee heh?
Groeten,
Wil

p.s Wilt U perse' iets kopen? Voor circa 100 euro heb je een tweedehands Multiplex Mentor (hieperdepiep...piepschuim)
 
Ten eerste mag de Easystar niet gebruikt worden als motorbrevet model en ten tweede vliegt dit veel te simpel.
Ga je daarna naar een echt model dan kan je weer gaan lessen, schiet dus echt niet op.

Heb nooit van niemand geen seconde les gehad, niet met de easystar en met alles wat daarop volgde.. en dat is veel, heel veel. ;)

Dus je theorie klopt ook niet voor iedereen he :)
 
Ieder zijn mening over de easystar. Om brevet te vliegen niet geschikt inderdaad. Puur omdat hij geen wieltjes heeft.

Maar om te leren vliegen zeer zeker. Ding doet alles wat een volwassen kist ook doet.

Maar wat mij totaal ongeschikt lijkt is een piper cub als les kist.
 
Dan wil ik jullie wel eens zien vliegen.
Dan zullen er zeker veel fouten in zitten.

GJ
 
Haha heb mijn brevet ook hoor. Jaar of 10 denk ik. Zou afvliegen met een club calmato maar die was stuk. Toen vanaf de easystar met een mx2 afgevlogen.

Of er wel of geen fouten in zitten maakt me niet zoveel uit. Red me prima. 3d vliegen lukt me niet. Krijg dat niet in de vingers. Misschien dat een simulator daarin uitkomst biedt. Enfin dat leer je ook niet tijdens het lessen. Verder gaat alles goed.

Puur mijn brevet gehaald omdat het nodig was om mijn Katana die al klaar stond op een club veld te kunnen vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gelijk.
Ik heb genoeg les gegeven om te weten wat wel en niet werkt.
En dat iemand een brevet heeft zegt helemaal niet dat ie kan vliegen.
Er was hier van de zomer iemand met brevet, die ging een Easystar vliegen.
Nou, dat lukte hem niet.
Alleen door aanwijzingen van mij heeft ie hem heelhuids aan de grond gekregen.
Een ander model, met stabilisatie zou de volgende zijn die de lucht in zou gaan maar daar heeft ie maar vanaf gezien.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zal ook wel. Denk dat een ouwe vent die leert vliegen met een 3 kanaals easystar wel met het ea na die tijd moeite heeft. Er zijn ook easystar's met rolroeren trouwens. Als je makkelijk kan leren kan je daarna wel de overstap maken. Maar gaat alles je lastig af. Ja dan kan je beter uren maken aan een kabel.

Maar vind het zelf wat kort door de bocht dat iemand veel fouten maakt die zich zelf eigen heeft gemaakt. Een circuit vliegen. Rekening houden met derden, dat soort dingen kunnen sommigen zichzelf snel eigen maken. Vooropgenomen dat je van te voren wel weet dat je met de wind richting rekening dient te houden. Beetje theoretische kennis is wel een vereiste. Domweg een vliegtuig kopen en stellen dat je kan vliegen. Nee dat lukt niet niet.

Maar sommige mensen verdiepen zich wel in die materie.

Stellen dat mensen die hebben leren vliegen met een easystar veel fouten maken is wat kort door de bocht.

Vroeger ook aan een kabel gehangen. Was tot mijn 9e ofzo (mijn vader was instructeur). Maar de daaropvolgende jaren veel achter de simulator gezeten. Die combinatie zorgde ervoor dat ik zo met een easystar kon vliegen. Eerlijkheidshalve toegeven dat mijn vader bij de eerste vlucht was. Industrieterrein westpoort was dat.
 
Ik heb hier nog nooit zoveel onzin gelezen over het wel of niet goed vliegen van "schuim" kissies dat een beginner er al gelijk er geen moer meer van snapt en op die manier snel afhaakt in de hobby
Het gaat niet om het materiaal maar hoe het wordt toegepast , vroeger werd kunststof (plastics) in een auto ook als minderwaardig bestempeld , nu ook niet meer weg te denken .
Kortom er zijn van alle materialen hele goede en slechte vliegtuigen gemaakt , en ook het schuimmateriaal van tegenwoordig is vele malen verbetert dan het "verpakkingsmateriaal" waar de eerste generatie "piep" vliegtuigen van werden gemaakt.
Ik heb vele soorten kisten ook diverse schuim zwevers , en ik ben er enorm tevreden mee en daar gaat het om !
De nieuwe Charter NG bijvoorbeeld is een prima trainer , en ook de MPX Funcub en vele ander hoogdekkers van schuim zijn prima.

H :koud:
 
Ik heb hier nog nooit zoveel onzin gelezen over het wel of niet goed vliegen van "schuim" kissies dat een beginner er al gelijk er geen moer meer van snapt en op die manier snel afhaakt in de hobby
Het gaat niet om het materiaal maar hoe het wordt toegepast , vroeger werd kunststof (plastics) in een auto ook als minderwaardig bestempeld , nu ook niet meer weg te denken .
Kortom er zijn van alle materialen hele goede en slechte vliegtuigen gemaakt , en ook het schuimmateriaal van tegenwoordig is vele malen verbetert dan het "verpakkingsmateriaal" waar de eerste generatie "piep" vliegtuigen van werden gemaakt.
Ik heb vele soorten kisten ook diverse schuim zwevers , en ik ben er enorm tevreden mee en daar gaat het om !
De nieuwe Charter NG bijvoorbeeld is een prima trainer , en ook de MPX Funcub en vele ander hoogdekkers van schuim zijn prima.

H :koud:
Precies........
Helaas zijn er mensen die enkel hun eigen mening als de juiste bestempelen en dit vervolgens tot in de treuren doordrammen....
Echt .... ik word dat afzeiken op een ander zo kotsbeu, hij zal het vast niet zo bedoelen want ik kan me net indenken dat iemand werkelijk zo is

Schuim vliegt en het vliegt goed.... er worden prima trainertjes van gemaakt die eenvoudig te repareren zijn
Vandaag nog iemand die een toestel craste en vervolgens even wat UHU por of hotmelt pakte en 10 minuten later weer vloog....
Zeg niet dat het niet zo is want dan lieg je !!
Dat je zelf hout of gfk beter vind is een heel ander verhaal....

Zo en nu hou ik op met deze flauwe discissie
 
Back
Top