Multiplex Funcup XL RR

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Eddy van Kasteren, 16 feb 2021.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Gert Jan ik heb zeker respect voor jou en lees altijd graag je teksten :)

    Dit gezegd zijnde..

    Wat noem jij fouten?

    Ik crash vrij zelden en euhm..

    laat ons zeggen dat ik met alles al 14 jaar redelijk tegen de limiet vlieg tot een 8 bft of meer als het moet.

    Maar ik kom nog wel is af naar Duitsland en ben altijd blij met goede raad ;)

    Zal men easystar ook meenemen ;)
    ( Die gaat ook tot 8 bft trouwens met een 120W motortje, je mag hem dan is geslaagd landen voor mij , mijzelf lukt dat meestal wel)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2021
    Mugen MRX-3 en Cnn vinden dit leuk.
  2. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    En nu terug on topic! :)

    De sleutel is gewoon:

    Heeeel veel vliegen, zoveel mogelijk uren maken en dit met/in alle mogelijke weersomstandigheden.

    Maakt helemaal niets uit of het hout of schuim is maar...
    neem geen easystar of je wordt tot in de eeuwigheid vervloekt!

    ( Grapje moet kunnen he :) )

    Maar veel vliegen is zoiezo de sleutel tot succes :)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2021
    Helikapoter en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach...
    Ik weet wat ik kan, ik ben niet narcistisch, ik ben gewoon zeker van mijn zaak en wat ik kan en mijn ervaring.
    Als ik narcistisch zou zijn dan zou ik aan mezelf denken en niet zorgen dat beginners met goed spul leren vliegen, zoals in het andere draadje, dat ik voor een prikkie iemand aan een goede beginnerskist help, van hout, de WOT.
    En dat heb ik vaker gedaan.
    Beginners moeten gewoon meteen goed beginnen want je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

    Wat betreft fouten.
    Nou fouten..
    Het ligt er heel erg aan of je bij een redelijke club vliegt.
    Ik heb mezelf ook leren vliegen toen ik een jaar of 12-14 was.
    Ik heb mezelf geleerd met gas links te vliegen en wat doe je als je wildvliegt, je gaat om je heen vliegen, je land hem waar jij wilt.
    Toen ik ergens in 1994 bij Muco ging werken kwamen er leden van verschillende clubs en die zeiden, kom eens vliegen.
    Gerben nodigde me uit om eens bij de ACK te komen vliegen.
    Dus ik na jarenlang niet meer gevlogen te hebben snel een Greatplanes PT40 gebouwd, zender gekocht en naar de ACK.
    Dus ik kom daar met mijn gas links, word er gezegd.. wij vliegen gas rechts, dat moet.
    Hmm, nou OK.
    Dus de week erop met de zender omgebouwd weer naar de ACK.
    Maar dan moet je met gas aan de andere kant leren vliegen, dat gaat wel als je tijd hebt om na te denken maar in panieksituaties ga je terug naar niet nadenken en doen.
    Afijn, dat ging na een paar middagjes wel aardig.
    Maar dan krijg je les van iemand die erg goed kan vliegen, Gerben.
    Ik plofte mijn model gewoon netjes op het veld, niet op een specifieke plek.
    Dat mocht niet, ik moest hem elke keer op een bepaalde plek neerzetten.
    En landingcircuits, deed ik ook nooit, moest nu wel.
    Niet om je heen vliegen, altijd voor je, ook niet over je heen.
    Brevet gehaald, bij de ACK waren ze best wel streng.
    Wind, regen, sneeuw, gewoon vliegen.
    En dan ook meedoen aan clubwedstrijdjes.
    Dat helpt enorm.
    Ik werd daarna instructeur, tientallen mensen gelest, ook een kennis van me die destijds een vliegschool had in Gouda regelmatig geholpen.
    Dan krijg je mensen die betalen en dat geeft anders les, die verwachten ook echt iets.
    De beste ervaring en leerschool waren de wedstrijden en dan vooral die in het buitenland.
    De velden in Nederland kunnen wel verschillen maar de omgeving voelt gelijk.
    Het is heel anders als het veld ineens schuin loopt, of dat je bergen of heuvels op de achtergrond hebt.
    En je staat tussen allemaal topvliegers, die ook allemaal staan te kijken als je vliegt.
    Ik werd gesponsord door Rudi Freudenthaler en Plettenberg, dus die verwachten ook iets.
    Voor Rudi mocht ik ook de prototypes vliegen dus moest ik ook kunnen zeggen wat er anders moest.
    De Surprise 17 is deels door mijn input ontwikkeld.
    Maar bij die wedstrijden kan je niet zeggen.. het waait uit de verkeerde richting of, de zon staat verkeerd of, die bomenrij staat in de weg.
    Nee, je moet altijd vliegen.
    Ook starten met rugwind.
    En de lessen die ik op de ACK heb gehad, ook de clubwedstrijdjes, kwamen enorm van pas met dat wedstrijdvliegen want ik vloog een gecalculeert landingcircuit, op de seconde en dan ook op de seconde precies binnen een meter landen.
    Als ik gewoon zo doorgegaan was door geen les te nemen en zomaar wat te doen, dan had ik dat nooit gekund.
    Gerben en ik hebben ook duitsers advies en les gegeven met de hotliners want daar werd door het duitse WK team amper aandacht aan besteed.
    En in die 10 jaar met redelijk extreme modellen vliegen ben ik geen 1 keer gecrasht door een stuurfout.
    1 keer is mijn vleugel in de lucht gebroken en 1 keer viel mijn ontvanger uit door een stekkertje van Hobbyking wat ik er tijdelijk in had gezet.

    Dus ik blijf erbij, ik weet waar ik het over heb.
    Schuim vliegt echt niet zo als een houten model, het is gewoon allemaal minder.
    Misschien dat een gemiddelde piloot dat niet merkt maar als WIlly de Woofer het al merkt, dan moeten anderen dat ook merken.
    En een Easystar als leskist bij een club?
    Ik blijf het een lachertje vinden.

    En als je naar de Eifel wilt komen, prima, ik zit bij 2 clubs en hellingen zijn er ook.
    Van de zomer komen er alweer een man of 7-8 langs, dat hebben ze nu alweer aangekondigd.
    Corona is hier bijna weg maar Nederlanders overtreden alle regels dus het zal bij jullie nog wel even duren.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2021
  4. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Wat een geluk dat ik Belg ben :)

    Kom al een jaar of 7 daar vliegen en vind het een heel mooie streek daar.

    Vorig jaar helaas moeten overslaan.. maar reden daarvoor is wel duidelijk denk ik :)
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja Belgie zat een tijdje op slot.
    Maar alles in Antwerpen is toch ook al open?
    Hier was vrij veel nog open en mensen konden ook nog gewoon overnachten en eten in het hotel.
    Met de ACK vlogen we hier altijd met pinksteren, camping in Dockweiler.
    Dat heb ik ook jaren gedaan en is ook de reden waarom ik hier voor een huis gekeken heb.
    Ik kende de streek en vond het hier erg fijn.
    En stukken goedkoper dan in Nederland.
    Alles..

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is heel erg off topic, maar ik wil toch een korte reactie geven. Van dichtbij maak ik een paar narcisten mee.
    Ik garandeer iedereen, dat die alleen maar aan zichzelf denken. Bij GJ is dat precies andersom.
    Verder past het denk ik niet op een forum, om anderen te gaan beoordelen. Dat kan beter via een p.m.
     
  7. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Gelijk krijgen is niet hetzelfde als gelijk hebben.
    Helaas heb ik met m’n bijna 45 jaren modelvlieg ervaring nog niet genoeg ervaring :cool:
    en ik vind de ontwikkeling van de schuimpies enorm hard gegaan , en vind het leuke dingen om mee te vliegen
    En ik heb aan geen enkel materiaal een hekel als daar een mooi toestel van is gemaakt.
    Als je er maar zelf tevreden mee bent :thumbsup:
    Happy Flights :D
     
    frank13 en Erik van Nes vinden dit leuk.
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
  9. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik heb er zelfs 4 maar eerlijkshalve gezegd het zegt inderdaad helemaal niets over capaciteiten.
     
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Goede keuze zou er ook wel willen wonen maar het zal (voorlopig toch zeker )bij vakanties blijven..
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Voor een tonnetje heb je hier een leuk huis met een stuk grond.
    En wat betreft belastingen en levensonderhoud is het hier een stuk goedkoper dan in Nederland.
    Maar ik denk dat ook Belgie goedkoper is dan Nederland.

    GJ
     

Deel Deze Pagina