Multiplex Lentus

Goedemiddag,
Sinds heel kort ben ik ook in het bezit van een Lentus. Inmiddels alle servo's afgesteld (crowbreak, expo, dif en camber) en bijna alle telemetrie werkend gekregen. Nu nog mooi zonnig en droog weer

Echter ik zou heel graag een piloot in de cockpit hebben. (Buste of hoofd). Hij ziet er zo leeg uit met alleen de gordels. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes, Erik.

Omdat de Multiplex Lentus een zweefvliegtuig is, zou het dan niet beter zijn dit draadje bij zweefvliegtuigen te plaatsen. Waarschijnlijk valt hij daar meet op.

Groetjes, Erik.

Klopt, maar het is toch de bedoeling als er thermiek is er mee te zweven als zweefvliegtuig. Maar......nu dus nog een piloot er in.
Mooi veld hebben jullie trouwens. Wat een ruimte.

Heb sinds een paar weken ook de Lentus als opvolger van mijn Heron.
Heb gekozen voor de RR versie,gewoon omdat ik snel wilde vliegen voor de vakantie.
Ik vlieg de kist op 4s met en kleinere prop,omdat ik ook het intrekbare landingsgestel wil gebruiken,maar dit werkt nog niet naar behoren dus eerst maar zo vliegen.
Heb naar aanleiding van berichten op het Duitse forum wel alles goed nagekeken maar bij mij is alles in orde.
En hij vliegt gewoon prima alleen een paar kliks op hoogte en ik moet de butterfly -mix nog wat optimeren maar thats it.

Welke berichten?

In de begin periode van de levering waren er nogal wat fouten in sommige RR sets.
Die problemen zijn zover ik weet opgelost,
H ,

Het klopt dat er in het begin wat zaken speelden bij de RR versie o.a de afwerking van de vleugels,de bevestiging van de roerhevels en de instelling van het hoogteroer.
Deze zaken zijn door MPX opgelost.
Egbert

Heb ook een Lentus. Mijn bevindingen zijn dat het scharniergedeelte van de flaps en ailerons zeer dun zijn. Er waren al kleine scheurtjes. Heb deze verstevigd met scharniertape.

Vandaag de eerste meters gemaakt met de Lentus.
Niet naar beneden te krijgen!
Nu alleen nog even fine tunen..

Dat is mooi.
Ivm instellingen ailerons, flaps en elevator.
In de gewone vliegstand staan die bij mijn Lentus gewoon.
Wanneer ik hem op thermiekstand zet, dan gaan de Ailerons 2mm naar beneden t.o.v. gewone vliegstand. De flaps 1mm t.o.v. de gewone vliegstand en de elevator 2mm naar beneden t.o.v. de gewone vliegstand.
Hoe hebben jullie dit ingesteld bij de Lentus?

20220327_154642.jpg

Vandaag voor de eerste keer mee gevlogen aan de kust. (met piloot dus).Niet of nauwelijks thermiek maar wel rustig vliegweer. Wat een fijne zwever. Nog niet alles uitgeprobeerd maar nu toch al super tevreden.

Groetjes, Erik.

Van de week de stickers met reg nummer verwijderd en het uitklapbare landinggestel in elkaar gezet , past perfect in elkaar . Is enigszins wat over gedimensioneerd ( zou zo in een 4/5 meter kist passen qua degelijkheid )View media item 257545Ook de ruit van de cockpit er netjes af weten te krijgen o en deze een meer "echte" uitstraling te geven
View media item 257546En nog een extra accent op het stabilo toegevoegd
View media item 257544Net de goede ontvanger binnen ,met een intrekbaar landings gestel en sleephaak heb je niet genoeg aan 7 kanalen dus nu maar een 9 kanaals er in , niet omdat het moet maar omdat . . . . . :)
Tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit .

Wordt vervolgd , H :)

Heb er zelf ook net eentje aangeschaft die een nieuw kleurtje zal krijgen.
Wilde even vragen hoe je het plastic vd canopy netjes hebt verwijderd en terug hebt aangebracht ?

Goedenavond,
Heel voorzichtig met een scalpel tussen de cockpit en de romp en dan komt hij zonder beschadiging los. Daarna heb ik hem met doorzichtig plakband aan beide zijkanten vastgezet. Ik moest zeker weten dat de piloot goed vast zat. Tot nu toe geen enkel probleem .

Erik.

Ondertussen via via ook in het bezit gekomen van een Lentus.

Vliegt heel goed, geen echte acro zwever, snelheid bouwt hij wel goed op en stal snelheid is ook behoorlijk laag.

Gewicht hou ik zo laag mogelijk, zoiezo is hij al standaard zwaar genoeg.

Kan gewoon op 4s met de "grote" schroef, kwestie van gewoon een beetje met verstand met de gashendel om te gaan.

Retract lijkt mij een totaal overbodige aankoop/accesoire omdat je hem met gemak kan gooien, landen gewoon op de buik.

flaps uitzetten tijdens landing geeft een goede remmende werking bij de Lentus, je kan hem op een relatief kleine plek landen.

Al bij al zeker een fijne zwever die beter vliegt dan verwacht.

Laatst bewerkt:
Back